تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
پوتین که دلش برای غزه می‌سوخت، به ویرانی و کشتار نیروهایش در اوکراین توجهی ندارد

بهره‌بردن روسیه از جنگ غزه؛ بمباران ۱۱۸ مکان در اوکراین!

در اوج درگیری نظامی میان حماس و اسرائیل که جهان را تحت تاثیر قرار داده، روسیه با بهره بردن از این جنگ خونین در خاورمیانه، بیش از ۱۰۰ مکان اوکراین را در ۲۴ ساعت گذشته بمباران کرده است.

کد خبر: ۱۵۷۹۴۸
۱۷:۱۴ - ۱۰ آبان ۱۴۰۲

بهره‌بردن روسیه از جنگ غزه؛ اوکراین زیر شدیدترین بمباران

دیدارنیوز: اوکراین روز چهارشنبه اعلام کرد که روسیه بیش از ۱۰۰ مکان را در ۲۴ ساعت گذشته بمباران کرده که بیشترین تعداد در یک حمله از ابتدای سال جاری میلادی است.

ایگور کلیمنکو، وزیر کشور اوکراین در پیامی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد گفت: «دشمن در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۸ محل را در ده منطقه گلوله باران کرد. این بیشترین تعداد شهر‌ها و روستا‌هایی است که از ابتدای سال تاکنون مورد حمله قرار گرفته‌اند.»

به گفته کلیمنکو، علاوه بر این، روسیه به یک پالایشگاه نفت در کرمنچوک در مرکز کشور حمله کرد که تلفات جانی در پی نداد، اما صد‌ها آتش‌نشان برای مهار آتش‌سوزی به محل پالایشگاه روانه شدند.

اوکراین و متحدان غربی آن از این بیم دارند که روسیه مانند سال گذشته حملات خود به زیرساخت‌های انرژی این کشور را قبل از زمستان تشدید کند.

مقامات محلی گزارش دادند که در اثر بمباران شبانه یک نفر در منطقه خارکیف و یک نفر در منطقه خرسون کشته شدند. حمله پهپادی روسیه نیز در نیکوپول در جنوب این کشور یک کشته و چهار زخمی برجای گذاشت.

نیروی هوایی اوکراین روز چهارشنبه اعلام کرد که ۱۸ پهپاد از ۲۰ پهپاد روسیه را که در طول شب پرواز می‌کردند سرنگون کرده است.

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که دو پهپاد اوکراینی را بر فراز مناطق بریانسک و کورسک در مرز اوکراین سرنگون کرده است.

زلنسکی: حملات اوکراین نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه را فلج کرده است

از سوی دیگر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین روز سه‌شنبه گفت که حملات اوکراین به نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه تلاش‌های جنگی مسکو را فلج کرده است.

زلنسکی در سخنرانی ویدئویی شبانه خود گفت: «ما در جهانی زندگی می‌کنیم که خیلی سریع به موفقیت عادت می‌کند. وقتی تهاجم تمام عیار آغاز شد بسیاری از مردم در سراسر جهان باور نداشتند که اوکراین زنده بماند.»

وی تاکید کرد که نیروهایش در کاهش قدرت نظامی مسکو در دریای سیاه موفق بوده‌اند که به گفته او با حمایت بیشتر متحدان کی‌یف می‌تواند به پیروزی نهایی اوکراین در جنگ منتهی شود.

وی افزود: «موفقیت اوکراین در نبرد دریای سیاه در کتاب‌های تاریخ ثبت خواهد شد اگرچه امروز زیاد درباره آن صحبت نمی‌شود.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی