تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
جمهوری اسلامی ایران کجاست؟

بعد از قطر، عربستان هم میزبانی جام‌جهانی را گرفت!

در حالی که جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هنوز به طور کلی فراموش نشده، عربستان سعودی میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ را بدست آورد؛ در این میان ایران کجاست؟ چرا کشورمان نمی‌تواند با غول‌های غرب آسیا رقابت کند و استادیوم‌ها همچنان پیر و فرسوده هستند و تنها باید شاهد میزبانی و قدرتنمایی آنها باشیم؟

کد خبر: ۱۵۷۹۱۶
۰۹:۰۸ - ۱۰ آبان ۱۴۰۲

بعد از قطر، عربستان هم میزبانی جام‌جهانی گرفت!

دیدارنیوز: با تایید فدراسیون جهانی فوتبال «فیفا»، عربستان سعودی رسما میزبان جام‌جهانی ۲۰۳۴ شد.

برگزاری موفقیت آمیز جام‌جهانی ۲۰۲۲ در کشور قطر، اگرچه توفیق خاصی برای تیم ملی فوتبال این کشور به ارمغان نیاورد، اما سیاستمداران و حاکمان این کشور به هدفشان در عرصه بین‌المللی رسیدند و عربستان سعودی هم به فکر کاری مشابه افتاد.

استخدام ستارگان جهان فوتبال و جلب تمرکز جهان فوتبال به سمت صحرای عربستان با حضور پرافتخارترین‌های قاره سبز، گام نخست هدف‌گذاری سعودی‌ها بود. این گام با موفقیت برداشته شد و حالا درحالی که پیش‌بینی می‌شد عربستان سعودی برای کسب میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۰ اقدام کند، این اتفاق با تاخیر برای جام‌جهانی ۲۰۳۴ رخ داد. این کشور صرفاً استرالیا را در ابتدا مانع راهش می‌دید و در نهایت با انصراف رقیب، تنها کاندیدای کسب میزبانی بود و اکنون رسما سال ۲۰۳۴ پذیرای تیم‌های جهان فوتبال برای برگزاری بزرگترین فستیوال فوتبالی جهان خواهد بود.

عربستان سعودی پس از قطر، ژاپن و کره، چهارمین کشور آسیایی میزبانی جام‌جهانی نام دارد. تیم ملی فوتبال این کشور در آخرین دوره برگزاری جام‌جهانی تنها تیم پیروز مقابل قهرمان جهان، آرژانتین نام گرفت و با انتخاب روبرتو مانچینی به عنوان سرمربی تیم ملی، مشخص بود فدراسیون فوتبال این کشور قصد نسل‌سازی حساب شده همزمان با حضور ابر ستارگان جهان فوتبال در سطح باشگاهی فوتبال عربستان را دارد.

سعودی‌ها تک کاندیدای باقی مانده کسب میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ بوده و در نهایت رسماً میزبانی این مسابقات را بر عهده گرفتند. ثمره حضور تیم ملی فوتبال این کشور در تاریخ جام‌جهانی، یک صعود از دور گروهی از مجموع ۶ دوره حضور در مسابقات در سال ۱۹۹۴ تحت هدایت خورخه سولاری بوده و در جام ۱۹۹۴ موفق شد نخستین حضور تاریخش در جام‌جهانی را به صعود به جمع ۱۶ تیم برتر جهان پیوند بزند.

در آن دوره مسابقات، کره‌جنوبی دیگر نماینده فوتبال آسیا موفق به صعود از گروه نشد، اما سعودی‌ها بالاتر از بلژیک و مراکش، درحالی راهی دور یک هشتم نهایی شدند که هم امتیازات و تعداد گل‌های زده و خورده‌شان با صدرنشین گروه، هلند مساوی بود. آن‌ها پس از تجربه ۲ پیروزی در دور گروهی در نهایت توسط سوئد حذف شدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی