تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
علی شریعتی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی مطرح کرد

کودتا علیه اتاق؛ این هم مانند بالارفتن از دیوار سفارتخانه‌هاست

علی شریعتی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی گفت: چهار ماه است که تمام رسانه‌های نزدیک به دولت بیت‌المال مملکت را صرف ایجاد هجمه علیه شخص رئیس اتاق بازرگانی ایران کرده‌اند و به این موضوع بیش از تحقیق در مورد فضای کسب‌وکار و اقتصاد کشور پرداخته‌اند. وزیر اقتصاد به جای پاسخ‌گویی درباره تورم، بورس خونین، شرایط گمرک و … تمام همّ و غم خود را روی ابطال انتخابات اتاق گذاشته است. در حالی که پرداختن به این موضوع یک آدرس غلط از سوی دولت است.

کد خبر: ۱۵۷۹۰۵
۱۹:۳۵ - ۰۹ آبان ۱۴۰۲

کودتا علیه اتاق!

دیدارنیوز: جلسه شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی با موضوع ادامه حضور یا برکناری حسین سلاح‌ورزی از ریاست اتاق بازرگانی ایران اول آبان ماه برگزار شد و بدون صورت‌جلسه به پایان رسید. با این حال پس از گذشت هشت روز از این جلسه، امروز ۹ آبان ۱۴۰۲، وزارت صمت در سامانه پیامکی خود از «برگزاری مجدد انتخابات» خبر داد. اقدامی که از سوی فعالان بخش خصوصی کودتا علیه اتاق بازرگانی و خودزنی اقتصادی تعبیر می‌شود.

گرچه بیش از ۱۳۰ روز از برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی ایران و انتخاب حسین سلاح‌ورزی به‌عنوان رئیس این اتاق می‌گذرد، اما به نظر می‌رسد سرانجام هجمه‌ها علیه او نتیجه داده و وزارت صمت در برابر لابی‌های شبانه‌روزی علیه پارلمان بخش خصوصی کوتاه آمده است. لابی‌هایی که از سوی فعالان اتاق به کودتا تعبیر می‌شود و گویا گروه‎‌های فعال در دولت که اکثران فارغ‌التحصیل دانشگاه امام صادق هستند برای ریاست پارلمان بخش خصوصی خیز برداشته‌اند.

امروز، هشت روز پس از اینکه جلسه شورای عالی نظارت بدون نتیجه و صورت‌جلسه به پایان رسید، وزارت صمت در سامانه پیامکی خود از ابلاغ مصوبه این جلسه به اتاق بازرگانی خبر داد که نتیجه آن ضرورت برگزاری مجدد انتخابات اتاق بازرگانی با قید فوریت بود.

البته تا این لحظه پیگیری‌ها از اتاق ایران حاکی از آن است که ابلاغیه‌ای به آن‌ها نرسیده است؛ اما طبق شنیده‌های غیررسمی هجمه‌ها به نتیجه رسیده و باید منتظر خداحافظی سلاح‌ورزی از ریاست اتاق ایران بود. هجمه‌هایی که حتی بر خلاف نظر نهایی قوه قضائیه است و مشخص نیست بر اساس چه قانونی آرای فعالان بخش خصوصی نادیده گرفته شده است. با این حال اکنون هیئت رئیسه اتاق ایران حق ارجاع این موضوع به هیئت منصفه و صالح قضائی را دارد.

خرج بیت‌المال علیه ایجاد هجمه به اشخاص!

علی شریعتی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، در رابطه با ابلاغ نظر وزارت صمت به اتاق بازرگانی، گفت: آخرین اطلاعات به‌دست‌آمده تا عصر روز سه‌شنبه حاکی از این است که در سامانه وزارت صمت اطلاعیه‌ای مبنی بر ابطال انتخابات اتاق بازرگانی منتشر شده است. در این اطلاعیه هیچ اشاره‌ای هم نشده که منظور انتخابات کدام انتخابات است؟!

او در رابطه با هجمه ایجادشده علیه اتاق بازرگانی ایران توضیح داد: چهار ماه است که تمام رسانه‌های نزدیک به دولت بیت‌المال مملکت را صرف ایجاد هجمه علیه شخص رئیس اتاق بازرگانی ایران کرده‌اند و به این موضوع بیش از تحقیق در مورد فضای کسب‌وکار و اقتصاد کشور پرداخته‌اند. وزیر اقتصاد به جای پاسخ‌گویی درباره تورم، بورس خونین، شرایط گمرک و … تمام همّ و غم خود را روی ابطال انتخابات اتاق گذاشته است. در حالی که پرداختن به این موضوع یک آدرس غلط از سوی دولت است. چهار ماه است بدون اینکه توضیحی درباره چرایی این اتفاق ارائه شود، مدام بر طبل خالص‌سازی اتاق بازرگانی می‌کوبند که انتخابات آن بر اساس رأی فعالان بخش خصوصی، تشکل‌ها، انجمن‌های صنفی، کسب‌وکار‌ها و … به نتیجه رسید.

پروژه نفوذ به اتاق بازرگانی

شریعتی درباره دلیل ایجاد هجمه‌ها تشریح کرد: گویا عده‌ای خاص به حضور در دولت رضایت نمی‌دهند و قصد نفوذ و کودتا علیه اتاق بازرگانی دارند. دقیقاً هم مشخص نیست که چه شخص و گروهی این مسیر را مشخص کرده که از سخنگو و وزیر دولت تا رسانه‌ها بیش از بخش زیادی از فعالیت روزانه خود را صرف تخریب اتاق می‌کنند. به این افراد باید یادآور شد که اتاق ایران در واقع خانه بازرگانان و صنعت‌گران است و تخریب آن معنایی جز خودزنی اقتصادی ندارد.

او ادامه داد: این میزان از هجمه بی‌سابقه فقط تعجب فعالان بخش خصوصی را به همراه دارد. چراکه این افراد به‌راحتی می‌توانند مانند بسیاری دیگر سرمایه خود را از ایران خارج کرده و در کشور‌های دیگر اقدام به سرمایه‌گذاری بدون ریسک کنند. مشخص نیست چرا دولت در چنین شرایطی قصد دارد سرمایه‌گذاران و تاجران را تا این حد به حاشیه ببرد. شاید در دانشگاه امام صادق چنین بدعتی گذاشته شده که فارغ‌التحصیلان آن به اتاق بازرگانی هم نفوذ کنند.

مرّ قانون سهمیه‌ای نیست

این فعال بخش خصوصی با اشاره به جوانب حقوقی برکناری سلاح‌ورزی از ریاست اتاق ایران گفت: باید توجه داشت در رأس امور حقوقی اتاق بازرگانی حسین میرمحمدصادقی حضور دارد که خود اولین سخنگوی قوه قضائیه بود. ایشان حداقل از بسیاری از جوان‌هایی که اکنون با بورسیه و سهمیه در دولت پست گرفته‌اند، دانش، اطلاعات و تجربه بیشتری دارد و بسیاری از قضات کشور از کلاس‌های دانشگاهی ایشان بیرون آمده‌اند. وقتی برخی افراد اظهار نظر چنین شخصی را هم رد و نقض می‌کنند و خود را مرّ قانون می‌دانند مشخص است که پایبندی خاصی به قانون ندارند و تصورشان این است که در اینجا هم می‌توانند با سهمیه، امتیاز قانون را به دست آورند. اما باید توجه داشت که همه در برابر قانون یکسان هستند و مقام معظم رهبری هم بار‌ها به این موضوع تأکید کرده‌اند.

وی با اشاره به تأخیر چند ماهه در برگزاری جلسه شورای عالی نظارت نیز یادآور شد: دلیل این تأخیر هم مشخص نیست و در این مدت «زوج پروژه‌بگیر» و برخی افراد قصد داشتند افرادی را هم که در انتخابات شکست خورده بودند با خود همراه کنند و فشار بر اتاق را افزایش دهند. اما تمام این اتفاقات برای کشور هزینه‌زاست و آرامش اقتصاد و کشور را بر هم می‌زند. مقام معظم رهبری هم بار‌ها تأکید کرده‌اند بزرگ‌ترین دشمن افرادی هستند که امید را از بین می‌برند. آیا این اقدامات تکثیر ناامیدی نیست؟

او شرایط جلسه را این‌گونه تشریح کرد: در جلسه مذکور، وزرای اقتصاد و جهاد کشاورزی و رئیس سازمان استاندارد قبل از انشای صورت‌جلسه، نشست را ترک کرده‌اند. در واقع صورت‌جلسه‌ای نوشته نشد و قرار این بود که وزیر صمت با رایزنی‌های خود بار دیگر این جلسه را تشکیل دهد. اما همان شب وزیر اقتصاد و سخنگوی دولت تلویحاً از ابطال انتخابات اتاق بازرگانی سخن به میان آوردند. اما لازم به تأکید است که فیلم این جلسه تماماً موجود است؛ آن‌ها می‌توانند این فیلم را منتشر کنند. اگر اعضای اتاق بازرگانی قصد همراهی و همکاری با اتاق را نداشتند در جلسه شورای عالی نظارت حضور پیدا نمی‌کردند و این جلسه به حدنصاب اعضا نمی‌رسید و به مراجع قضائی ارجاع می‌شد.

تشکیل کارگروه مدیریت اتاق بازرگانی در دانشگاه امام صادق

شریعتی این‌گونه به سخنانش ادامه داد: افسوس از بیت‌المال که این‌گونه خرج هجمه به یک شخص می‌شود و موج رسانه‌ای خبرگزاری‌های نزدیک به دولت هر بار یک دروغی با عنوان استعفا، برکناری و … منتشر می‌کند. اگر این رسانه‌ها منابع مالی مستقل و خصوصی داشتند نقدی به آن‌ها وارد نبود، اما اکنون مشخص نیست که چرا مدعی‌العموم خرده‌ای به آن‌ها نمی‌گیرد. تنها چیزی که به نظر می‌رسد، این است که گویا شور خدمت به حدی است که این افراد حاضر نیستند از خیر پارلمان بخش خصوصی هم بگذرند احتمالاً در دانشگاه امام صادق گروهی با گرایش مدیریت اتاق بازرگانی راه انداخته‌اند.

مدعیان ریاست اتاق بازرگانی تا حالا دمپایی هم صادر نکرده‌اند

این عضو اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: بسیاری از افرادی که چنین هجمه‌ای وارد کرده‌اند اصلاً تا پیش از این نام اتاق بازرگانی را هم نشنیده بودند. یکی از همین خبرگزاری‌های دولتی برای انتخابات اتاق ایران از عکس اتاق تهران استفاده کرده بود. حتی پنج نفر از آن‌هایی که قلم‌فرسایی می‌کنند تفاوت اتاق بازرگانی و اتاق اصناف را نمی‌دانند و در پاسخ به اینکه کارت بازرگانی چیست، وا می‌مانند.

وی افزود: اکنون در حالی شور حضور در اتاق بازرگانی آن‌ها را گرفته که تا به حال نه یک دمپایی صادر کرده‌اند و نه یک شکلات وارد. درنهایت شاید این هجمه‌ها و فحاشی‌ها کلیدواژه پرش شود و برای این افراد پست و مقام به همراه آورد، اما اقتصاد مملکت را قفل می‌کند. این هم مانند بالارفتن از دیوار سفارتخانه‌هاست که به پله ترقی افرادی خاص تبدیل می‌شود و افراد به جای تبعید و زندان رئیس شبکه تلویزیونی و … می‌شوند.

شریعتی اظهاراتش را این‌گونه پایان داد که دشمن دانا بهتر از دوست نادان است و اکنون همین دوستان نادان در حال زمین زدن اتاق بازرگانی و پارلمان بخش خصوصی هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی