تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
جنگ حماس و اسرائیل

آسیب‌دیدن بیمارستان «الصداقه» در پی حملات اسرائیل

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد بیمارستان «الصداقه» بر اثر تداوم و تشدید حملات هوایی و توپخانه‌ای اسرائیل علیه زیرساخت‌های شهری در نوار غزه بر اثر بمباران آسیب دیده است.

کد خبر: ۱۵۷۸۶۰
۰۹:۰۰ - ۰۹ آبان ۱۴۰۲

بمباران

دیدارنیوز: وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، اعلام کرد بیمارستان «الصداقه» که به پاس دوستی ترکیه و فلسطین احداث و برای درمان بیماران سرطانی اختصاص یافته بود، بر اثر تداوم و تشدید حملات هوایی و توپخانه‌ای اسرائیل علیه زیرساخت‌های شهری در نوار غزه بر اثر بمباران آسیب دیده است.

به نقل از العربیه، این وزارتخانه در بیانیه‌ای که توسط صبحی سکیک، مدیرکل بیمارستان صادر شده، اعلام کرد که هدف گرفتن مجدد بیمارستان الصداقه برای دومین بار باعث خسارت شدید به این تاسیسات درمانی و به خطر افتادن جان بیماران و کادر درمانی شده است.

در واکنش به این حادثه جنبش حماس حمله اسرائیل به بیمارستان «الصداقه» را عامدانه توصیف کرد.

ارتش اسرائیل، دوشنبه «حمله نظامی خود را به عمق شمال نوار غزه گسترش داد»، و این در حالی است که گروه‌های مسلح فلسطینی از غزه با موج جدیدی از حملات موشکی به شهرک‌ها و شهر‌های اسرائیلی پیرامون نوار غزه، پاسخ دادند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، دوشنبه ضمن اعلام کرد این‌که ارتش در حال انجام «پیشروی منظم» در نوار غزه است ضمن ابراز مخالفت با پیشنهاد آتش‌بس انسان‌دوستانه در غزه بر تداوم جنگ علیه حماس و یورش زمینی به این باریکه تاکید کرد.

خبرگزاری فرانسه، به نقل از نخست‌وزیر اسرائیل، در کلیپی که از سوی دفترش وی پخش شد، گزارش داد که گفته: «ارتش دامنه ورود زمینی خود به نوار غزه را گسترش داده است و این کار را با گام‌های آگاهانه و نیرومند انجام می‌دهد، و گام به گام در حال پیشروی منظم است».

دولت نتانیاهو در داخل و خارج از اسرائیل با فشار‌هایی مبنی برقراری آتش‌بس و اولویت دادن به آزادی اسرا از دست حماس مواجه است.

ادامه جنگ غزه که با حمله غافلگیرانه حماس به اسرائیل در هفتم اکتبر و کشته شدن ۱۴۰۰ اسرائیلی و به گروگان گرفته شدن صد‌ها تن دیگر آغاز شده، بر اثر محاصره و تداوم حملات اسرائیل به نوار غزه تاکنون جان بیش از ۸۳۰۰ غیرنظامی فلسطینی را در غزه و کرانه باختری گرفته و به مجروح شدن نزدیک به ۱۸ هزار فلسطینی دیگر منجر شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی