تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
هشتمین عنوان برای لئو

توپ طلا؛ «مسی» جاودانه شد! +ویدیو

مراسم توپ طلای فوتبال در سال ۲۰۲۳ امشب در شهر پاریس فرانسه برگزار شد و لیونل مسی اسطوره آرژانتینی برای هشتمین‌بار این عنوان بزرگ را به خانه برد. در بخش زنان آیتانا بونماتی، هافبک تیم بارسلونا که با کاتالان‌ها قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و با پیراهن اسپانیا فاتح جام جهانی شد، توپ طلای زنان را تصاحب کرد.

کد خبر: ۱۵۷۸۵۵
۰۱:۱۳ - ۰۹ آبان ۱۴۰۲

توپ طلا؛ «مسی» جاودانه شد! +ویدیو

دیدارنیوز _ سرویس ورزشی: لیونل مسی برای هشتمین‌بار توپ طلای فوتبال جهان را لمس کرد؛ هشت بار! رکوردی که حالا حالاها دست کسی به آن نخواهد رسید.

مسی در جام جهانی قطر همه کار برای تیمش کرد و در فینال جشن قهرمانی گرفت تا هشتمین توپ طلایش قطعی شود. حالا چه کسی به او خواهد رسید؟

در بخش زنان هم آیتانا بونماتی، هافبک اسپانیایی تیم بارسلونا توپ طلای زنان را کسب کرد تا بارسایی‌ها شب خوبی را سپری کنند.

برندگان جوایز توپ طلای سال ۲۰۲۳ به شرح زیر است:

مسی؛ برنده همیشگی! 

لیونل مسی، فوق ستاره سابق بارسلونا و بازیکن فعلی اینترمیامی آمریکا که با آرژانتین قهرمان جام جهانی قطر شد، برای هشتمین‌بار برنده توپ طلای مردان شد و جایزه خود را در حضور دیوید بکام اسطوره فوتبال انگلیس دریافت کرد.

مسی پس از دریافت توپ طلا با تبریک تولد دیگو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین گفت: قهرمان جهان بودن فوق العاده بود. اما حقیقت این است که من هرگز به دریافت جوایز و حضور در صحنه اینگونه عادت نکرده‌ام.

لحظه اعلام نام لیونل مسی توسط دیوید بکام به عنوان برنده توپ طلای مردان

از زمانی که برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ برنده شدم، کم کم به آن عادت کرده‌ام. فکر می‌کنم امروز آخرین باری است که آن را برنده می‌شوم، بنابراین احساس آرامش بیشتری دارم و به گونه‌ای دیگر از آن لذت خواهم برد.

توپ طلا؛ «مسی» جاودانه شد!

توپ طلا

بونماتی؛ ستاره پرافتخار زنان

آیتانا بونماتی، هافبک تیم بارسلونا توپ طلای زنان را در حالی دریافت کرد که نواک جوکوویچ، شماره یک رده‌بندی و پرافتخارترین تنیس‌باز مرد جهان نام او را خواند. جوکوویچ این هفته در تنیس مسترز پاریس به میدان می‌رود.

توپ طلا

توپ طلای زنان در دو سال گذشته متعلق به الکسیا پوتیاس، مهاجم اسپانیا و بارسلونا بود، اما مصدومیت طولانی مدت باعث شد تا این بازیکن ۲۹ ساله در اکثر زمان فصل گذشته از میدان دور باشد.

بونماتی با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با بارسلونا و جام جهانی با اسپانیا، از شانس خود بهترین استفاده را کرد.

او اولین بازیکنی است که برنده توپ طلای جام جهانی، بهترین بازیکن زن یوفا و توپ طلای زنان شده است.

توپ طلا

منچسترسیتی به عنوان بهترین باشگاه در بخش مردان انتخاب شد؛ قهرمانان لیگ قهرمانان اروپا، فاتح سه گانه در انگلیس.

توپ طلا

ارلینگ هالند، ماشین گلزنی باشگاه منچسترسیتی جایزه بهترین گلزن سال ۲۰۲۳ (گرد مولر) را دریافت کرد. این بازیکن نروژی در فصل ۲۰۲۲/۲۳، ۵۶ گل در تمامی رقابت‌ها برای باشگاه و کشورش به ثمر رساند.

توپ طلا

جایزه یاشین، بهترین دروازه‌بان سال به امیلیانو مارتینز دروازه‌بان تیم ملی آرژانتین رسید. مارتینز با آن مهار دیدنی در لحظات پایانی دیدار با فرانسه در فینال جام جهانی قطر، نقش مهمی در قهرمانی تیم مسی داشت.

توپ طلا

بارسلونا به عنوان بهترین باشگاه در بخش زنان سال ۲۰۲۳ انتخاب شد. این جایزه برای اولین‌بار در تاریخ مراسم فرانتس‌فوتبال اهدا شد.

توپ طلا

جایزه سوکاتس برای تلاش برای کار‌های انسان دوستانه بهوینیسیوس جونیور رسید. ستاره رئال‌مادرید در برزیل بنیادی برای حمایت از کودکان فقیر تاسیس کرده است.

توپ طلا

جایزه کوپا، بهترین بازیکن جوان سال بالاتر از موسیالا، پدری، کاماوینگا و گاوی به جود بلینگام ستاره سابق دورتموند و بازیکن فعلی رئال مادرید رسید.

توپ طلا

 

مطلب مرتبط:

هشتمین توپ طلا؛ پایانی خوش برای «اعجوبه فوتبال»!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی