تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

آمریکا: از آتش‌بس موقت در غزه حمایت می‌کنیم

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا عنوان کرد که از آتش‌بس موقت در غزه به منظور آزادی گروگان‌هایی که در اختیار گروه حماس هستند، حمایت می‌کنیم.

کد خبر: ۱۵۷۸۴۸
۱۹:۰۹ - ۰۸ آبان ۱۴۰۲

آمریکا: از آتش‌بس انسان‌دوستانه در غزه حمایت می‌کنیم

دیدارنیوز: کاخ سفید، روز دوشنبه ۸ آبان اعلام کرد که از ایده برقراری آتش‌بس در نوار غزه به دلایل انسان‌دوستانه حمایت می‌کند.

به نقل از العربیه، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت: «ما به‌طور جدی در حال بررسی پیشنهاد آتش‌بس بشردوستانه هستیم».

همزمان، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا هم در گفتگو با شبکه «سی‌بی‌اس» عنوان کرد که از آتش‌بس موقت در غزه به منظور آزادی گروگان‌هایی که در اختیار گروه حماس هستند، حمایت می‌کنیم.

اظهارات کربی و سالیوان در شرایطی مطرح شده است که ایالات متحده آمریکا پیش از این قطعنامه‌ای که خواهان آتش‌بس فوری در غزه بود را وتو کرده بود.

روز گذشته نیز دولت بریتانیا اعلام کرد که ریشی سوناک، نخست‌وزیر این کشور و امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در گفت‌وگوی تلفنی نسبت به موانع ارسال کمک‌های انسانی به غزه ابراز نگرانی کرده‌اند.

جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا اعلام کرده که کشورش با مصر، اسرائیل و دیگر کشور‌ها برای دستیابی به وقفه بشردوستانه جنگ برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به ساکنان غزه، همکاری تنگاتنگ دارد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد هم، روز یکشنبه نسبت به وخیم‌شدن اوضاع در غزه هشدار داد و خواستار آتش‌بس با هدف توقف حمام خون در این منطقه شد.

پیش از این، الیزابت بورن، نخست‌وزیر فرانسه هم روز دوشنبه یکم آبان با بیان این‌که حماس نماینده مردم فلسطین نیست و اسرائیل نباید در تله حماس بیافتد، خواستار آتش‌بس انسان‌دوستانه برای توقف جنگ در نوار غزه شده بود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد هم روز دوشنبه ۸ آبان خود را برای نشست اضطراری دیگری درباره غزه آماده می‌کند.

این جلسه بنا به درخواست امارات متحده عربی برگزار می‌شود که خواستار تشکیل یک جلسه توجیهی و استماع گزارش و سخنان معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه، هماهنگ‌کننده امداد اضطراری و یکی از مقامات آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی