تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
لئو در انتظار هشتمین‌ عنوان بزرگ

تب داغ فوتبال در پاریس؛ سنگین‌ترین جایزه برای «مسی»؟

مراسم توپ طلای سال ۲۰۲۳ قرار است امشب (دوشنبه) در شهر پاریس فرانسه برگزار شود و به احتمال زیاد لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی و مرد اسطوره‌ای دنیای فوتبال که فاتح جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد، برای هشتمین‌بار این توپ طلایی را به خانه خواهد برد!

کد خبر: ۱۵۷۸۳۴
۱۳:۳۰ - ۰۸ آبان ۱۴۰۲

تب داغ فوتبال در پاریس؛ سنگین‌ترین جایزه برای «مسی»؟

دیدارنیوز: چند هفته پیش، مجله فرانسوی فهرستی از نامزد‌های رقابت برای معتبرترین جایزه تاریخ این بازی را اعلام کرد.

مسی در صدر فهرست نامزد‌های کسب این جایزه قرار گرفت. این بازیکن کهنه کار آرزو دارد رکوردی را که در تعداد دفعات کسب این جایزه در اختیار دارد، تقویت کند. مسی پیش از این در ۷ دوره در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۵، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ برنده توپ طلا شده بود و این بازیکن اکنون مشتاق کسب هشتمین بار این جایزه است.

اگرچه او فصل گذشته با پاری سن ژرمن عنوان قهرمانی لیگ فرانسه را به دست آورد، اما به نظر نمی‌رسد این عنوان برای مسی فرصت رقابت برای توپ طلای ۲۰۲۳ را فراهم کند.

این بازیکن یک فرصت ایده آل برای برنده شدن "معتبرترین" جایزه امسال، بر اساس دستاورد تاریخی خود با تیم ملی کشورش را دارد. مسی با تیم ملی آرژانتین به عنوان قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رسید سومین قهرمانی در تاریخ این کشور را رقم زد. این عنوان گمشده در سلسله دستاورد‌های فوتبالی مسی بود، زیرا این بازیکن تمام عناوین ممکن را در سطح باشگاه و کشورش به دست آورد و تنها چیزی که کم داشت قهرمانی در جام جهانی بود.

کسب عنوان قهرمانی جهان پس از به ثمر رساندن ۷ گل برای این تیم و نقش برجسته‌ای در نتیجه بازی فینال مقابل تیم فرانسه باعث شده تا گزینه اصلی کسب جایزه باشد.

مسی از برگزاری مراسم توپ طلای سال ۲۰۲۲ مجله فرانس فوتبال، هفته‌ها قبل از شروع جام جهانی ۲۰۲۲ در زمستان بسیار سود برد، به طوری که این مسابقات در ارزیابی جایزه سال ۲۰۲۳ قرار گرفت. ماه‌ها پس از قهرمانی در جام جهانی، مسی برای دومین فصل متوالی با پاری سن ژرمن قهرمان لیگ فرانسه شد و سپس با انتقال آزاد به اینترمیامی آمریکا پیوست.

مسی در هفت مسابقه‌ای که با این تیم در این تورنمنت انجام داد، ۱۰ گل به ثمر رساند و برترین گلزن این دوره و همچنین برنده جایزه بهترین بازیکن شد. مسی به خوبی می‌داند که حرکت او برای بازی در لیگ آمریکا ممکن است شانس او را برای رقابت برای این جوایز در آینده تضعیف کند، زیرا کانون توجه دائماً بر فوتبال اروپا متمرکز است و نه جای دیگر.

بنابراین، کسب هشتمین بار این جایزه در مراسم امروز، نقطه اوج مهمی در دوره حساس فوتبال او خواهد بود که بازیکن در سطح عمومی و بین المللی تصمیمی برای پایان آن نداشته است، به خصوص که او هنوز حضور فعال با تیم ملی کشورش دارد. در طول ۱۵ دوره از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۲۲، مسی به جز دو بار، در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ همیشه در بین سه بازیکن برتر جهان حضور داشته است.

منبع: ورزش 3
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی