تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

کاهش قیمت جهانی نفت

در بازار جهانی نفت، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ سنت معادل ۱۱.۱ درصد کاهش به ۸۹ دلار و ۴۸ سنت رسید.

کد خبر: ۱۵۷۸۱۴
۱۰:۳۷ - ۰۸ آبان ۱۴۰۲

کاهش قیمت جهانی نفت

دیدارنیوز: قیمت نفت حدود یک دلار در هر بشکه در روز دوشنبه کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران در آستانه اجلاس فدرال رزرو آمریکا و انتشار گزارش تولید کارخانه‌ای در چین رویکرد محتاطانه اتخاذ کرده‌اند که تا حدی تاثیر درگیری‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه را کاهش داده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ سنت معادل ۱۱.۱ درصد کاهش به ۸۹ دلار و ۴۸ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱ دلار و ۳ سنت معادل ۱.۲۰ درصد کاهش، ۸۴ دلار و ۵۱ سنت معامله می‌شود.

سرمایه‌گذاران منتظر نتیجه اجلاس فدرال رزرو آمریکا در مورد سیاست‌های پولی هستند که قرار است در روز چهارشنبه برگزار شود و همینطور اطلاعات اشتغال و درآمد شرکت بزرگ اپل که می‌تواند نشانه‌هایی از رکود اقتصادی داشته باشد. رکود اقتصاد آمریکا تقاضا برای سوخت در بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا را پایین می‌آورد.

قیمت هر دوی این شاخص‌های نفتی در روز جمعه ۳ درصد به دنبال آغاز حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه و افزایش نگرانی در مورد گسترده‌تر شدن این جنگ افزایش یافت. خاورمیانه یک سوم نفت دنیا را تولید می‌کند.

نفت برنت و نفت خام آمریکا هفته گذشته اولین کاهش قیمت هفتگی خود را پس از سه هفته به دنبال تحولات خاورمیانه و بی‌ثباتی قیمت‌ها تجربه کردند.

چین در این هفته شاخص مدیران خرید بخش تولید کارخانه‌ای و خدمات در ماه اکتبر را منتشر می‌کند. سرمایه‌گذاران منتظر نشانه‌هایی از ثبات اقتصاد و بهبود تقاضا برای سوخت در بزرگترین وارد کننده نفت و دومین مصرف کننده بزرگ نفت در دنیا هستند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی