تیتر امروز

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...
بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
در خاورمیانه چه خبر است

تنش‌های بیشتر و کوبیدن نتانیاهو بر طبل جنگ

جنگ خونین و پرتلفات گروه حماس و اسرائیل در حالی وارد بیست و چهارمین روز خود شده که هزاران کشته و زخمی از دو طرف و صد‌ها هزار آواره در شهر غزه برجای گذاشته است. همچنین تهاجم زمینی اسرائیل در غزه آغاز شده است.

کد خبر: ۱۵۷۸۰۰
۰۸:۱۷ - ۰۸ آبان ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ واکنش حماس به خبر آزادسازی سرباز اسرائیلی

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد بیست و چهارمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۲۲:۰۷/ نتانیاهو: اکنون وقت جنگ است، نه صلح

به نقل از العربیه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل طی کنفرانسی خبری با تاکید بر ضرورت تداوم بی‌وقفه حملات و یورش زمینی به نوار غزه، ادعا کرد: اکنون وقت جنگ است و وقت صلح نیست.

نتانیاهو همچنین نابودی حماس را مسئولیت کنونی خود اعلام کرد.

به گزارش دیدارنیوز، نتانیاهو همچنین مدعی شد که هیچ فرصتی برای آتش بس وجود ندارد و اسرائیل خواهد جنگید.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ ادعای نتانیاهو: وقت جنگ است، نه صلح

ساعت: ۲۱:۳۲/ واکنش حماس به خبر آزادسازی سرباز اسرائیلی

شبکه العربیه اعلام کرد: «عزت الرشق»، یکی از رهبران جنبش فلسطینی «حماس»، ادعای ارتش و سازمان امنیت اسرائیل مبنی بر آزادسازی یک سرباز زن اسرائیلی از دست حماس را با هدف «تشویش» و تاثیرگذاری بر پیام ویدیویی گروگان‌های نزد حماس توصیف کرد.

ساعت: ۲۰:۲۲/ آزادی یک سرباز زن اسرائیلی

به نقل از العربیه، ارتش و سازمان امنیت اسرائیل شامگاه دوشنبه هشتم آبان با انتشار تصاویری مدعی شدند که در جریان عملیات زمینی خود علیه نوار غزه، موفق شده‌اند یک سرباز زن اسرائیلی اسیر را از دست گروه «حماس» آزاد کنند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ آزادی یک سرباز زن اسرائیلی

ساعت: ۱۹:۰۳/ پنتاگون: نظامیان آمریکایی ۲۳ بار در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند

به نقل از یورونیوز، یک مقام وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه گفت که نظامیان این کشور و ائتلاف تحت رهبری آمریکا در مجموع بین روز‌های ۱۷ تا ۳۰ اکتبر ۲۳ بار در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند.

به گفته این مقام پنتاگون به نظامیان آمریکا ۱۴ بار در عراق و ۹ بار در سوریه حمله شد.

این مقام آمریکایی گفت که بسیاری از پهپاد‌ها و راکت‌های مورد استفاده در این حملات رهگیری و منهدم شد. نیرو‌های آمریکایی طی هفته‌های گذشته همزمان با جنگ اسرائیل با حماس بار‌ها در عراق و سوریه مورد حمله قرار گرفتند.

ساعت: ۱۷:۵۸/ حماس ویدیویی از ۳ گروگان زن اسرائیلی منتشر کرد

گروه حماس روز دوشنبه همزمان با پیشروی نظامیان اسرائیل در نوار غزه ویدیویی از سه گروگان زن اهل این کشور منتشر کرد.

یکی از گروگان‌ها در این تصاویر ویدئویی از واکنش دولت اسرائیل به گروگان‌گیری حماس انتقاد می‌کند. او در این ویدئوی ۷۶ ثانیه‌ای از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل می‌خواهد که با گروه حماس بر سر آزادی آن‌ها به توافق برسد.

این گروه فلسطینی حدود ۲۴۰ نفر را در جریان حملات روز هفت اکتبر به اسرائیل به اسارت گرفته است.

ساعت: ۱۷:۴۰/ ارتش اسرائیل می‌گوید تهاجم زمینی در غزه همچنان ادامه دارد

در حالی که شهر ویران‌شده غزه وضعیت وخیمی دارد، ارتش اسرائیل ادعا کرد که طی چند ساعت گذشته به تهاجمی زمینی خود در نوار غزه ادامه داده است.

ارتش اسرائیل گفته که چهار فرمانده ارشد حماس از جمله رئیس نیروی دریایی این گروه کشته شده‌اند.

ساعت: ۱۷:۳۳/ اسرائیل از کشف جسد زن جوان آلمانی-اسرائیلی خبر داد

به نقل از یورونیوز، وزارت خارجه اسرائیل مدعی شد که جسد شانی لوک، زن جوان آلمانی-اسرائیلی که گروه حماس در جریان حملات روز هفت اکتبر او را به اسارت گرفته بود، کشف شده است.

شانی لوک یکی از شرکت‌کنندگان در یک جشنواره موسیقی در نزدیکی مرز نوار غزه با اسرائیل بود. انتشار تصاویری از بدن او پشت یک وانت در ساعات اولیه حملات حماس به اسرائیل اسباب نگرانی خانواده او شده بود.

خانواده این زن جوان پس از گذشت چند روز از ربوده شدن وی گفته بودند که او زنده است و به عنوان گروگان حماس در نوار غزه به سر می‌برد.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ جسد زن جوان آلمانی-اسرائیلی کشف شد

ساعت: ۱۴:۰۴/ پناه‌گرفتن مردم غزه در بیمارستان القدس

تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، نشان می‌دهد که آوارگان فلسطینی از ترس حملات هوایی شبانه اسرائیل به خانه‌هایشان به اطراف بیمارستان «القدس» غزه پناه برده و شب‌های خود را در آنجا سپری می‌کنند.

به گفته هلال احمر فلسطین تاکنون ۱۴ هزار نفر از ساکنان غزه از ترس حملات اسرائیل به این بیمارستان پناه برده‌اند.

ساعت: ۱۲:۵۹/ شورای امنیت خود را برای نشست اضطراری دیگری درباره غزه آماده می‌کند

به گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌ان» آمریکا، جلسه شورای امنیت بنا به درخواست امارات متحده عربی برگزار می‌شود که خواستار تشکیل یک جلسه توجیهی و استماع گزارش و سخنان معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه، هماهنگ‌کننده امداد اضطراری و یکی از مقامات آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) شده است.

این شبکه به نقل از یک منبع که نام آن را ذکر نکرد گفت که امارات به دنبال صدور قطعنامه‌ای الزام آور از دیگر اعضای شورای امنیت برای توقف درگیری و آتش‌بس بشردوستانه است.

به نقل از العربیه، وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای عملیات زمینی اسرائیل در نوار غزه را محکوم کرده و ضمن اعلام نگرانی شدید از بحران انسانی در این منطقه، بر ضرورت برقراری آتش‌بس تاکید کرد.

ساعت: ۱۲:۰۵/ تجمع یهودیان تهران در محکومیت حملات اسرائیل

به نقل از ایسنا، تجمع یهودیان تهران در محکومیت جنایات و نسل‌کشی اسرائیل و حمایت از مردم مظلوم فلسطین صبح امروز (دوشنبه) در کنیسه یوسف آباد تهران با سخنرانی خاخام حمامی لاله‌زار برگزار شد.

ساعت: ۱۱:۵۳/ گزارش‌ها از رسیدن تانک‌های اسرائیلی به حاشیه شهر غزه

به نقل از یورونیوز، گزارش‌ها از نوار غزه حاکی است که تانک‌های اسرائیلی به حاشیه شهر غزه رسیده‌اند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدان عینی همچنین گزارش داد که مسیر اصلی رفت و آمد در نوار غزه مسدود شده است.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ حمله موشکی به شهرک‌های اسرائیلی

ساعت: ۱۱:۰۹/ حمله موشکی به شهرک‌های اسرائیلی

به نقل از العربیه، رسانه‌های اسرائیل اعلام کردند که «نتیفوت»، «ناحل عوز» و دیگر شهرک‌های اسرائیلی اطراف نوار غزه با ۴۰ موشک مورد حمله قرار گرفتند.

پیش از این، گردان‌های القسام از حمله موشکی به پایگاه نظامی «رعیم» اسرائیل و شهرک «نتیفوت» در اطراف نوار غزه خبر داده بودند.

ساعت: ۱۰:۴۵/ یک شب دیگر از بمباران شدید اسرائیل در غزه

هانی محمود، گزارشگر شبکه الجزیره در خان‌یونس گفت: «تمامی ساختمان‌های مسکونی اطراف بیمارستان قدس به دلیل هدف قرار گرفتن توسط اسرائیل یا ویران شده و یا آسیب قابل توجهی دیده است. ما در مورد بیش از ۱۰ ساختمان مسکونی صحبت می‌کنیم.

حداقل ۱۴۰۰۰ نفر به بیمارستان پناه برده‌اند و بسیاری از بیماران در آنجا تحت مداوا هستند. اسرائیل به آن‌ها دستور تخلیه داده است، اما اکثر این افراد قبلا خانه‌های خود را در بمباران اسرائیل از دست داده‌اند. سخت است که ببینیم آن‌ها می‌توانند به کجا بروند.»

ساعت: ۱۰:۲۵/ سازمان ملل: کودکان در غزه آب شور می‌نوشند

به گفته یونیسف، آژانس کمک به کودکان سازمان ملل متحد، کودکان با وضعیت «فاجعه بار» در غزه روبرو هستند و والدین چاره‌ای جز دادن آب شور به آن‌ها ندارند.

توبی فریکر، سخنگوی یونیسف به بی بی سی گفت که کمبود‌هایی که در غزه حتی قبل از درگیری کنونی وجود داشت «به سطح دیگری افزایش یافته» است.

او گفت: «یکی از کارکنان ما، دو کودک چهار ساله و هفت ساله دارد و تمام تلاش او روزانه این است که فرزندانش را در جای امن نگه دارد.»

به گفته سخنگوی یونیسف، دختران همکارشان در غزه در خصوص نوشیدن آب شور از او پرسیده‌اند: «مامان، چرا نمی‌توانم آب معمولی را که در روز‌های عادی داشتیم، دیگر استفاده کنیم؟»

فریکر در پاسخ به سوالی درباره کمک‌هایی که اکنون وارد غزه شده گفت: «تدارکات وارد غزه شده، اما حجم آن بسیار کم است».

به گفته وی «نیاز‌های بی حد و حصری آنجا وجود دارد و نیاز به کمک‌های خیلی خیلی بیشتری هست».

ساعت: ۱۰:۰۶/ حمله اسرائیل به زیرساخت‌های نظامی سوریه

به نقل از العربیه، تلویزیون رسمی سوریه، دوشنبه ۸ آبان اعلام کرد که حملات هوایی اسرائیل از جولان، دو موضع نظامی در درعا را هدف قرار دادند.

به گفته رسانه‌های سوریه این حملات تنها منجر به وقوع خسارات مادی شده است.

همزمان، ارتش اسرائیل اعلام کرد که یک جنگنده اسرائیلی «زیرساخت‌های نظامی» در خاک سوریه را بمباران کرده است.

ساعت: ۰۹:۲۳/ درگیری در فرودگاه داغستان

خبرگزاری «تاس» خبر داد که در جریان حمله معترضان به فرودگاه داغستان ۶۰ نفر دستگیر و ۹ پلیس زخمی شدند.

شماری از معترضان در شامگاه یکشنبه، پس از انتشار اخباری مبنی بر فرود یک هواپیمای اسرائیلی در فرودگاه داغستان به این فرودگاه حمله کردند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»/ حمله به فرودگاه داغستان؛ ۶۰ نفر دستگیر و ۹ پلیس زخمی شدند

ساعت: ۰۸:۵۲/ درخواست بایدن برای افزایش «فوری و چشمگیر» کمک‌های بشردوستانه به غزه

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه خواستار افزایش چشمگیر و فوری کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شد.

طبق بیانیه کاخ سفید، بایدن در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بر لزوم افزایش فوری و قابل توجه جریان کمک‌های بشردوستانه برای رفع نیاز‌های غیرنظامیان غزه تاکید کرد.

وی در درخواست جداگانه‌ای از عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر این موضوع را مطرح کرد.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ حملات اسرائیل ۴۷ مسجد و ۷ کلیسا را ویران کرد

ساعت: ۰۸:۱۲/ حملات اسرائیل ۴۷ مسجد را ویران کرد، به هفت کلیسا آسیب رساند

به گفته مقامات دولت غزه، از زمان آغاز عملیات تلافی جویانه اسرائیل پس از حمله حماس در ۷ اکتبر، حملات هوایی مداوم اسرائیل در غزه، ۴۷ مسجد و هفت کلیسا را ​​ویران کرده است.

دفتر رسانه‌ای غزه اعلام کرد که در سه هفته گذشته ۲۰۳ مدرسه و ۸۰ اداره دولتی نیز تخریب شده است.

به نقل از الجزیره عربی، از ۷ اکتبر تاکنون بیش از ۸۰۰۰ نفر از جمله بیش از ۳۰۰۰ کودک و بیش از ۲۰۰۰ زن در غزه کشته شده‌اند و حداقل ۲۰۰۰۰ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ تنش در فرودگاه داغستان پس از فرود هواپیمای اسرائیلی

ساعت: ۰۷:۵۸/ تنش در فرودگاه داغستان پس از فرود هواپیمایی از اسرائیل چگونه رخ داد؟

با اعلام ورود یک هواپیما از اسرائیل، ده‌ها مرد در اوایل عصر یکشنبه به آسفالت و ترمینال فرودگاه مَخاچ‌قَلعه پایتخت جمهوری خودمختار داغستان در روسیه هجوم بردند. طبق گزارش خبرگزاری فرانسه ظاهرا این افراد به‌دنبال مسافران این پرواز بودند.

به نقل از یورونیوز، مقامات داغستان اعلام کرده‌اند که وضعیت «تحت کنترل» است. با این حال آن‌ها اضافه کرده‌اند که پس از درخواست از جمعیت برای توقف «اعمال غیرقانونی»، پلیس در فرودگاه مستقر شده است.

به گفته آژانس هواپیمایی روسیه، فرودگاه بسته شد و پرواز‌ها به فرودگاه‌های دیگر هدایت شدند. اسرائیل نیز از روسیه خواست تا از تمام اسرائیلی‌ها و یهودیان محافظت کند.

طبق گزارش سایت فلایت رادار یک پرواز در ساعت ۱۹ به وقت محلی از تل‌آویو در مَخاچ‌قَلعه به زمین نشست. این پرواز ترانزیتی، قرار بود در ساعت ۲۱ دوباره به سمت مسکو حرکت کند.

طبق گزارش سایت مستقل روسی سوتا، پس از اعلام ورود این پرواز از اسرائیل، ابتدا مردانی مقابل فرودگاه تجمع کردند تا پاسپورت افراد خروجی را بررسی کنند. آن‌ها سپس وارد فرودگاه شدند. ویدئو‌های منتشر شده در تلگرام نشان می‌دهد که آن‌ها در حال شکستن موانع و تلاش برای کنترل خودرو‌هایی هستند که از فرودگاه خارج می‌شوند، هستند.

یکی از ویدئو‌ها مردی را نشان می‌داد که بر روی یکی از بال‌های هواپیمای روسی ردوینگز نشسته بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی