تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
اخبار کرمان/ توضیحات مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی کشور:

میراث فرهنگی درباره جابجایی مردم روستای کُنارصندل جیرفت!

توضیحات مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی کشور در باره برنامه میراث فرهنگی استان کرمان برای جابجایی مردم روستای کُنارصندل جیرفت.

کد خبر: ۱۵۷۷۶۵
۱۲:۵۲ - ۰۷ آبان ۱۴۰۲

میراث فرهنگی درباره جابجایی مردم روستای کُنارصندل جیرفت!

 

دیدارنیوز: مدیرکل ثبت آثار، حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه مردم صاحبان و حافظان اصلی محوطه‌های تاریخی هستند، گفت: میراث‌فرهنگی برنامه‌ای برای خروج و جابجایی مردم روستای کنارصندل جیرفت ندارد.

علیرضا ایزدی شامگاه ششم آبان ماه در پایان سفر یک روزه به شهرستان جیرفت و در بازدید از تپه کنار صندل اظهار کرد: این سفر به منظور بررسی و ضابطه‌مند کردن حریم تپه باستانی کنارصندل انجام شده و در تلاشیم مشکلات توسعه‌ای روستای کنارصندل هر چه سریعتر مرتفع شود.

وی افزود: بر اساس داده‌های باستان‌شناسی، کنارصندل یک منطقه ارزشمند است و مردم این منطقه در ازای تاریخ در این نقطه زندگی کرده‌اند. ضمن اینکه زندگی روزمره خود را انجام‌می‌دهند، صاحبان و حافظان اصلی این محوطه نیز محسوب می‌شوند.

ایزدی به دغدغه مردم نسبت به جابجایی روستای کنارصندل اشاره کرد و گفت: میراث‌فرهنگی برنامه‌ای برای جابجایی این روستا ندارد و قطعاً مشکلات مردم با ضوابطی که به حریم و عرصه این تپه تاریخی صدمه‌ای وارد نکند، قابل حل است.

مدیرکل ثبت آثار وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: خروج مردم از این نقطه بدون شک باعث ایجاد مشکلات زیادی برای آن‌ها و همچنین محوطه می‌شود و میراث‌فرهنگی هم قصد اینکه مانع زندگی مردم این منطقه شود را ندارد.

ایزدی بیان کرد: با بررسی حریم تپه کنارصندل و مصوب کردن ضوابطی بر آن، مشکلات مردم رفع خواهد شد.

 

 

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی