تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

موضع‌گیری وزیر اسپانیایی علیه اسرائیل

«یونه بِلارا» وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا درباره جنگ حماس و اسرائیل و اقدامات تل‌آویو علیه مردم غزه گفت: اسرائیل تمام ارتباطات، اینترنت و تلفن همراه را در نوار غزه قطع کرده است که هدف آن کاملا روشن است برای اینکه بتواند از مجازات بگریزد. افراد زیادی از ما سئوال کردند که چرا اسرائیل که مرتکب جنایات ضد بشریت می‌شود، مجازات نمی‌شود؟

کد خبر: ۱۵۷۷۳۸
۰۹:۳۲ - ۰۷ آبان ۱۴۰۲

موضع‌گیری وزیر اسپانیایی علیه اسرائیل

دیدارنیوز: وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا خطاب به سران اروپا گفت: نتانیاهو جنایتکار جنگی است، ما را همدست و شریک جنایت نسل کشی در غزه قرار ندهید.

یونه بِلارا در ویدئویی خاطرنشان کرد: اسرائیل تمام ارتباطات، اینترنت و تلفن همراه را در نوار غزه قطع کرده است که هدف آن کاملا روشن است برای اینکه بتواند از مجازات بگریزد. افراد زیادی از ما سئوال کردند که چرا اسرائیل که مرتکب جنایات ضد بشریت می‌شود، مجازات نمی‌شود؟ آیا ما باید به نتانیاهو اجازه دهیم که به سازمان ملل دهن کجی و به دبیرکل آن توهین کند، بدون اینکه کسی با او مقابله کند.

این مقام اسپانیایی تاکید کرد: به همین خاطر من امروز دو پیام کاملا ساده دارم، من کاملا صادق و البته بسیار اندوهگین و خشمگینم: اولین پیامم به تمام سران اروپاست از جمله مقامات کشورم، کوتاهی و شانه خالی کردن ما از اقدام، ما را به شرکای کشتارجمعی برنامه ریزی شده تبدیل می‌کند.

وی هشدار داد اگر اسرائیل آنچه را انجام داد (جنایات) گمان کند که ائتلاف‌های بین المللی اش، گریختن آن از مجازات را تضمین می‌کند، فردا دیگر دیر خواهد شد و بنابراین، باید امروز دست به تحرک بزنیم و کاری انجام دهیم.

بلارا گفت قطع روابط دیپلماتیک با اسرائیل و اعمال مجازات اقتصادی پاسخی به این نسل کشی جمعی است. بدون شک باید نتانیاهو را به پای میز دادگاه بین المللی کیفری محاکمه بکشانیم تا به عنوان جنایتکار جنگی محاکمه شود.

وی تصریح کرد من می‌خواهم شهروندان کشور‌های اروپایی را مخاطب خود قرار دهم و بگویم خانه هایتان را ترک کنید و به هر تجمعی که برگزار می‌شود بپیوندید به هر تظاهراتی که در کشورهایتان، در شهرهایتان برگزار می‌شود، باید صدایمان را برای پایان دادن به این نسل کشی بالا ببریم.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی