تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

ادعای بایدن؛ آماده واکنش به حملات نیروهای نیابتی ایران هستیم

در حالی که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که به دنبال صلح و ثبات در منطقه است، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که آماده واکنش به حملات نیروهای نیابتی ایران است.

کد خبر: ۱۵۷۷۰۰
۱۱:۴۶ - ۰۶ آبان ۱۴۰۲

ادعای بایدن؛ آماده واکنش به حملات نیروهای نیابتی ایران هستیم

دیدارنیوز: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد که آماده واکنش به حملات نیروهای نیابتی ایران است.

شبکه العربیه مدعی شد که جو بایدن، شامگاه جمعه ۵ آبان پس از حملات نیرو‌های نیابتی ایران به نیرو‌های آمریکایی در سوریه و عراق در پیامی به مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده گفت که ارتش آمریکا «آماده انجام اقدامات لازم است.»

این در حالی است که جنگنده‌های آمریکایی شامگاه جمعه حملاتی در شرق سوریه انجام دادند.

اظهارات بایدن پس از آن است که رسانه‌های سوریه، صبح شنبه ۶ آبان خبر دادند که گروه‌های شبه‌نظامی عراقی با دو پهپاد به پایگاه آمریکایی التنف در شمال سوریه حمله کردند.

منابع محلی به خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» اطلاع دادند که شامگاه جمعه، دست‌کم دو پهپاد با عبور از سامانه دفاع هوایی آمریکا، پایگاه «التنف» در حومه حمص در نزدیکی نقطه مرزی «سوریه-عراق-اردن» را هدف قرار دادند.

گروه‌های مسلح عراقی، روز گذشته هم اعلام کردند که با یک پهپاد به پایگاه «عین الاسد» در استان الانبار عراق حمله کردند.

پیشتر، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا ادعا کرد جنگنده‌های آمریکایی دو موضع در سوریه که توسط سپاه پاسداران ایران و گروه‌های نیابتی مورد استفاده قرار می‌گرفتند را بمباران کرده‌اند.

آستین گفت که این حملات هیچ ارتباطی به منازعه کنونی حماس و اسرائیل ندارد.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا هم بیان کرد که حمله به اهدافی در سوریه، اقدامی در چارچوب «دفاع از خود» بوده است.

وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» اعلام کرد که طی هفته گذشته نیرو‌هایی آمریکا در عراق ۱۲ بار و در سوریه ۴ بار مورد حمله قرار گرفتند.

پنتاگون همچنین تاکید کرد که ۹۰۰ نیروی نظامی آمریکا با هدف تقویت توانایی دفاعی و بازدارندگی نیرو‌های آمریکایی به خاورمیانه اعزام شدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی