تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

هم‌میهن: دولت رئیسی کمبود اعتماد به نفس دارد

روزنامه هم‌میهن درباره حمله رسانه‌های دولت به بیانیه حزب اعتدال و توسعه نوشت: حمله به بیانیه حزب اعتدال و توسعه و پیشنهادات آن با وجود تلاش‎‌هایی که همین رسانه‎‌ها برای تبیین و برجسته‌سازی عملکرد دولت رئیسی در این ۲ سال و اندی انجام داده ‎اند؛ گویای آن است که آن‌ها با کمبود اعتمادبه‌نفس در مؤثر بودن چنین تبلیغات و عملکرد‌ها روبه‌رو هستند.

کد خبر: ۱۵۷۶۸۱
۰۸:۴۳ - ۰۶ آبان ۱۴۰۲

هم‌میهن: دولت رئیسی کمبود اعتماد به نفس دارد

دیدارنیوز: روزنامه هم میهن از دلیل حملات رسانه‌های دولت به بیانیه کنگره اعتدال و توسعه رمزگشایی کرده است.

روزنامه هم میهن نوشت: «ابراهیم رئیسی و سایر کاندیدا‌های هم‌جریانی با او در مناظره‌های انتخاباتی به‌ویژه در سال ۱۳۹۶ بر این موضوع تاکید داشتند که نباید مشکلات را به دولت قبل نسبت داد. چنانچه رئیسی در آن مناظره‌ها گفت: «یک‌بار برای همیشه مناظره‌ای را بین آقای روحانی و مسئولان دولت قبل بگذارند و تمامش کنند، تا مردم بتوانند تصمیم بگیرند. شما ببینید در همه دلالت‌های روحانی و جهانگیری هر چه سوال می‌کنیم می‌گویند، «دولت قبل (دولت محمود احمدی نژاد) اینطور بود!... چهار سال کشور را معطل گذاشتید!»» او با این سخنان از مسئولیت‌پذیری دولت‌ها سخن می‌گوید و ضرورتی که در این زمینه باید وجود داشته باشد، اما حالا واکنش‌های رسانه‌های نزدیک به دولت و چهره‌های همسو با آن به‌گونه‌‎ای است که بانی هر مشکلی را دولت روحانی می‌دانند.

حمله به بیانیه حزب اعتدال و توسعه و پیشنهادات آن با وجود تلاش‎‌هایی که همین رسانه‎‌ها برای تبیین و برجسته‌سازی عملکرد دولت رئیسی در این ۲ سال و اندی انجام داده ‎اند؛ گویای آن است که آن‌ها با کمبود اعتمادبه‌نفس در مؤثر بودن چنین تبلیغات و عملکرد‌ها روبه‌رو هستند؛ چنانچه براساس این حملات احتمالاً آن‌ها بر این باورند که تلاش‎های دولت، چون نمود چندانی در سفره و معیشت مردم نداشته و عملاً گوشت و مرغ در سفره مردم بسیار کمرنگ یا محو شده است، همچنان با اما و اگر و انتقادات از سوی مردم روبه‌رو است.

تورم بالا و گرانی‎‌ها، فرصتی برای پذیرش سخنان و ادعا‌ها در فروش نفت، تولید و صادرات در جامعه و اقناع افکار عمومی را فراهم نکرده ‎اند و همین است که با اصطلاحاتی مانند «بانیان وضع موجود» برای حزب اعتدال و توسعه پس از ۲ سال از روی کار آمدن دولت رئیسی مشکلات را به گردن آن‌ها انداخته و به دنبال تخطئه آن‌ها هستند.

به عبارتی برای جلوگیری در برابر سوالات مردم و ضرورت پاسخگویی «فرار رو به جلو» در پیش گرفته‌اند.

حزب «اعتدال و توسعه» چندی پیش ششمین کنگره خود را برگزار کرد و در بیانیه پایانی خود با تصریح اینکه «حزب اعتدال و توسعه با بهره‌گیری از تجارب گذشته، گفتمان اعتدال را به‌عنوان اصلی‌ترین راهبرد برای توسعه کشور و تامین عدالت اجتماعی و تحقق اهداف بلند نظام و حل مشکلات مزمن کنونی جامعه می‌داند و عمیقاً اعتقاد دارد که اصل عقلانیت و اعتدال در راهبرد سیاسی کشور باید همواره در سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و اجرای برنامه‌های کلان مورد توجه قرار گیرد»، مواردی را به‌عنوان پیشنهاد برای تداوم و تقویت نظام جمهوری اسلامی مطرح کرده بود که به‌نوعی حمایت از سیاست‎های دولت قبل، تلاش برای احیای برجام و پیوستن به FATF را درنظر داشته است. در پی انتشار این بیانیه چهره‌ها و رسانه‌های اصولگرای حامی دولت سیزدهم به آن واکنش تند و تیز نشان دادند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی