تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
در صورت نسل کشی در غزه مطرح شد

امیرعبداللهیان: جنگ افروزان از این آتش در امان نمی‌مانند

حسین امیرعبداللهیان، وزیرخاجه کشورمان گفت: اسرائیل در حال نسل کشی در فلسطین است. اگر نسل کشی در غزه ادامه یابد، جنگ افروزان خود، از این آتش در امان نمی‌مانند.

کد خبر: ۱۵۷۶۶۱
۰۸:۳۶ - ۰۵ آبان ۱۴۰۲

امیرعبداللهیان: جنگ افروزان از این آتش در امان نمی‌مانند

دیدارنیوز: وزیرخارجه ایران گفت: اگر نسل کشی در غزه ادامه یابد جنگ افروزان خود، از این آتش در امان نمی‌مانند.

به نقل از رسانه وزارت خارجه، در حاشیه نشست ویژه فلسطین در مجمع عمومی، حسین امیرعبداللهیان با خانم رتنو مارسودی وزیر امور خارجه اندونزی، درباره قطعنامه پیشنهادی برزیل به شورای امنیت برای پایان یافتن جنایات اسرائیل بحث و رایزنی کرد.

در ادامه رایزنی‌های وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نیویورک پیرامون جنایات اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین، حسین امیر عبداللهیان با همتای اندونزیایی خود در خصوص قطعنامه پیشنهادی برزیل در شورای امنیت و قطعنامه پیشنهادی مجمع عمومی گفتگو و تاکید داشت: این قطعنامه‌ها باید شامل ۳ عنصر اساسی باشد: آتش بس فوری، لزوم دسترسی و ارسال مستمر کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم مظلوم فلسطین و مقابله با کوچ اجباری.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در این دیدار با اشاره به جنایات اسرائیل گفت: اسرائیل در حال نسل کشی در فلسطین است. اگر نسل کشی در غزه ادامه یابد، جنگ افروزان خود، از این آتش در امان نمی‌مانند.

امیرعبداللهیان افزود: اقدام اخیر ملت فلسطین و سازمان آزادی بخش حماس علیه اشغالگران، برمبنای قواعد قابلِ اعمال حقوق بین‌الملل، عملی کاملاً مشروع بوده و حق ذاتی آن‌ها است.

وزیر امور خارجه اندونزی نیز وضعیت انسانی در غزه را اسفبار خواند و بر ضرورت هم افزایی برای توقف کشتار مردم بی دفاع غزه، لزوم استمرار ارسال کمک‌های انسان دوستانه به غزه و توقف کوچ اجباری ساکنان غزه تاکید کرد.

وی وضع بیمارستان اهدایی اندونزی در غزه را بدلیل فقدان دارو و امکانات پزشکی بسیار نگران کننده خواند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی