تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
گفت‌و‌گوی متفاوت در نهمین برنامه‌ «با فرهنگ» با مهدیه کسایی‌زاده قرآن‌پژوه

از نگاه قرآن، دین راهی برای بهتر زیستن است، نه تکلیف/ نهاد دین در تمام جهان در حال سست شدن است/ دین‌گریزی و سرگردانی معنوی، خطری جدی است

در جدیدترین قسمت از برنامه «با فرهنگ» یکی از زنان نواندیش دینی و فعال در حوزه پژوهش در قرآن کریم، مهمان حسین قنواتی در استودیو دیدارنیوز است. این گفت‌و‌گوی متفاوت را از دست ندهید.

کد خبر: ۱۵۷۶۵۷
۱۶:۰۶ - ۰۵ آبان ۱۴۰۲

با فرهنگ مهدیه کسائی زاده

 

دیدارنیوز: نهمین برنامه‌ی با فرهنگ، به موضوع «دین و فرهنگ» پرداخته است. بر این اساس حسین قنواتی، تهیه‌کننده و کارشناس مجری برنامه، بنا بر رویکرد بازخوانی دیدگاه‌های کم‌تر گفته شده در باب دین، از خانم دکتر مهدیه کسایی‌زاده، پژوهشگر قرآن و نواندیش دینی دعوت کرده است تا در این برنامه به ماهیت دین به عنوان برنامه‌ای برای رستگاری انسان، فارغ از قرائت‌های سیاسی و حاکمیتی آن بپردازد.

در این گفت‌وگو دکتر کسایی‌زاده از دید وجودی، دین را برای انسان می‌داند نه انسان را برای دین. با این نگاه و به استناد آیه‌هایی از قرآن، اجبار و تکلیفی برای انسان نیست که قرائتی از دین را بپذیرد.

ویدیو این گفت‌و‌گو را اینجا و در آپارات دیدارنیوز ببینید

این پژوهشگر قرآن تصریح می‌کند که «دین وقتی تحقق پیدا می‌کند که اراده و انتخاب انسان بر آن قرار می‌گیرد» و «اگر کسی را مجبور به پذیرفتن دین کنیم در واقع او آن دین را ندارد».

کسایی‌زاده با اشاره به قرآن یادآور می‌شود که ماهیت دین چیزی نیست که بتوانیم کسی را به عنوان مفتش یا داروغه‌ی آن، بر انسان‌ها مسلط کنیم!

با فرهنگ کسائی زاده

با فرهنگ

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی