تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

ادعای شویگو؛ ارتش اوکراین را خسته کرده‌ایم

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه مدعی شد که پس از تجاوز نظامی گسترده کشورش به خاک اوکراین، موفق به خسته‌کردن ارتش اوکراین شده‌اند.

کد خبر: ۱۵۷۶۳۹
۱۸:۲۵ - ۰۳ آبان ۱۴۰۲

ادعای شوویگو؛ ارتش اوکراین را خسته کرده‌ایم

دیدارنیوز: روسیه می‌گوید توانسته ارتش اوکراین را خسته کند و پس از ۲۰ ماه درگیری فرصت‌های کمتری در اختیار دشمن خود قرار داده است.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه در جریان سفرش به شرق روسیه در حالی این اظهارات «امیدوارکننده» را خطاب به سربازان خود مطرح می‌کرد که مدتی است هیچ یک از طرفین نتوانسته به دست‌آورد قابل توجهی در میدان جنگ دست یابد.

شویگو همچنین در ادامه اظهارات خود گفت: «وضعیت امروز نشان می‌دهد که دشمن فرصت‌های کمتر و کمتری دارد و به لطف کار‌های ارزشمند شما، این فرصت‌ها همچنان کاهش خواهند یافت.»

هرچند در طول ماه‌های اخیر اتفاق مهمی در میدان جنگ رخ نداده، اما نیرو‌های روسی در ماه‌های ابتدایی جنگ توانستند بخش‌های زیادی از اراضی اوکراین را به اشغال خود در آوردند و عملیات‌های ضد حمله اوکراینی هم نتوانسته به نتیجه چندانی منتهی شود.

در بخش دیگری از دیدار شویگو از سربازان روسی، یکی از نیرو‌های روس خطاب به وزیر دفاع تاکید کرد که توپخانه اوکراین مشکلات زیادی را برای آن‌ها ایجاد کرده و آن‌ها مشغول انجام اقداماتی برای مقابله با این آتش سنگین هستند.

نیرو‌های روسی اخیرا حملات خود را به شهر آودیوکا در شرق اوکراین افزایش داده اند، اما نتوانسته‌اند هیچ پیشروی قابل توجهی داشته باشند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز چهارشنبه گفت که نیروهایش با «نبرد‌های سخت و دشوار» در اطراف آودیوکا روبرو هستند، اما «مواضع خود را حفظ کرده‌اند».

خبر سفر شویگو یک روز پس از آن منتشر شد که زلنسکی گفت کی‌یف توانسته است حملات روسیه از دریای سیاه و شبه جزیره کریمه را مختل کند.

زلنسکی در یک نشست دیپلماتیک در روز سه شنبه گفت: «ناوگان روسیه دیگر قادر به عملیات در بخش غربی دریای سیاه نیست و به تدریج از کریمه فرار می‌کند و این برای ما این یک دستاورد تاریخی است.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی