تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...

کنگره آمریکا؛ ادامه بحران با دخالت ترامپ

تام اِمِر، نماینده مینه‌سوتا که نامزد جمهوری‌خواهان برای کسب مقام ریاست مجلس نمایندگان کنگره آمریکا بود، روز سه‌شنبه پس از انتقاد شدید دونالد ترامپ از وی نامزدی خود را پس گرفت، که به ادامه بحران رهبری کنگره در بحبوحه اختلافات داخلی عمیق بین میانه‌رو‌ها و محافظه‌کاران در حزب جمهوری‌خواه دامن زد.

کد خبر: ۱۵۷۶۱۱
۱۰:۳۱ - ۰۳ آبان ۱۴۰۲

انتخاب رئیس کنگره آمریکا؛ ادامه بحران با دخالت ترامپ

دیدارنیوز: تام اِمِر، نماینده مینه‌سوتا پس از انتقاد شدید دونالد ترامپ از وی نامزدی خود را پس گرفت.

به گزارش «بلومبرگ»، ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و نامزد پیشرو حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ۲۰۲۴، روز سه‌شنبه امر را «گلوبالیستی که فقط به اسم جمهوری‌خواه است» نامید و گفت انتخاب وی به عنوان رئیس کنگره «خطایی تراژیک» خواهد بود.

به گفته منابع آگاه، پس از اظهار نظر ترامپ، امر در یک جلسه پشت در‌های بسته با هم‌حزبی‌های خود تصمیم گرفت از نامزدی انصراف دهد. در حالی که جلسه هنوز ادامه داشت، امر از ساختمان بیرون آمد، سوار ماشین شد و محل را ترک کرد.

به نقل از العربیه، امر اول صبح سه‌شنبه در رأی‌گیری مخفی قانونگذاران جمهوری‌خواه پیروز شد، اما روابط سرد او با ترامپ باعث مخالفت شدید محافظه‌کاران با وی شد. امر در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ برنده شدن جو بایدن را تایید کرد و خشم ترامپ را برانگیخت.

نامزدی امر سومین تلاش نافرجام جمهوری‌خواهان برای پر کردن جای خالی کوین مکارتی است که بیش از دو هفته پیش در کودتای محافظه‌کاران طرفدار ترامپ علیه وی از کار برکنار شد.

مخالفت تنها پنج نفر از ۲۲۱ نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان می‌تواند از انتخاب نامزد حزب به عنوان رئیس کنگره جلوگیری کند، مگر اینکه نامزد مذکور با دموکرات‌ها معامله کند، که اخیرا جمهوری‌خواهان مایل به انجام آن نبوده‌اند.

دو نامزد قبلی جمهوری‌خواهان یعنی استیو اسکالیس، نفر دوم حزب، و جیم جردن، هوادار دوآتشه ترامپ، هیچ‌کدام نتوانستند حمایت کافی هم‌حزبی‌های خود برای کسب اکثریت مورد نیاز به منظور رسیدن به مقام ریاست کنگره را کسب کنند.

به گفته بلومبرگ، جمهوری‌خواهان سه‌شنبه شب جلسه دیگری پشت در‌های بسته برگزار کردند تا نامزد‌های بالقوه بعدی را بررسی کنند. مایک جانسون از لوئیزیانا و کوین هرن از اوکلاهما، که هر دو محافظه‌کارتر از امر هستند، قصد دارند شانس خود را برای رهبری کنگره بیازمایند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی