تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

آیفون ۱۵ پرو و شکست جدید اپل!

بر اساس آمار جدید منتشر شده از میزان محبوبیت سری گوشی‌های اپل، امتیاز آیفون ۱۵ پرو در مقایسه با نسل‌های قبلی آیفون پایین‌تر بوده است.

کد خبر: ۱۵۷۶۰۸
۱۰:۰۵ - ۰۳ آبان ۱۴۰۲

آیفون ۱۵ پرو و شکست جدید اپل!

دیدارنیوز: در ماه می‌سال ۲۰۲۳، موسسه آماری PerfectRec گزارش‌های جالبی را در خصوص میزان محبوبیت سری گوشی‌های آیفون در میان طرفداران منتشر کرد. بر اساس این آمار، آیفون ۱۴ پرو با افت قابل ملاحظه‌ای در درصد نقد و بررسی‌های با امتیاز کامل (۵ ستاره) روبرو شده بود که حاکی از افزایش نارضایتی از این گوشی در مقایسه با نسل‌های قبلی بود.

در ادامه همین روند، اطلاعات جدید این موسسه حاکی از کسب امتیاز پایین‌تر توسط آیفون ۱۵ پرو است! در ادامه به بررسی بیشتر این مساله خواهیم پرداخت.

امتیاز آیفون ۱۵ پرو؛ پایین‌ترین در هفت سال گذشته!

جدیدترین آمار موسسه PerfectRec بر اساس نقد‌های نوشته شده توسط ۶۹۵ هزار کاربر در خصوص سری آیفون ۱۵ در گوگل گردآوری شده است. این آمار البته طبیعتا دربرگیرنده تعدادی داده‌های پرت خواهد بود؛ اما تعداد بالای اعضای جامعه آماری این تست، دقت آن را بسیار بالا می‌برد.

اپل بار دیگر در مجمع عمومی فصلی خود، نرخ رضایت کاربران از سری گوشی‌های آیفون ۱۴ را ۹۸ درصد اعلام کرده بود. با این وجود، نتایج بررسی PerfectRec که بر اساس نقد‌های کاربران در گوگل جمع‌آوری شده، داستان دیگری را روایت می‌کند!

بر اساس این آمار، پس از افت ۸ درصدی امتیازات کامل iPhone ۱۴ Pro در مقایسه با نسل پیشین، پرچمدار جدید کوپرتینویی‌ها، آیفون ۱۵ پرو هم ادامه‌روی همین مسیر شده و با ۴ درصد افت نسبت به سال گذشته، اکنون امتیاز ۷۲ درصد را کسب کرده است. جالب اینجاست که این امتیاز پایین تنها یک ماه پس از عرضه رسمی این محصولات به بازار رقم می‌خورد!

آیفون ۱۵ پرو و شکست جدید اپل!

همچنین بر خلاف سال گذشته، گوشی‌های آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس به‌ترتیب با کسب امتیازات ۷۶ و ۷۴ درصد بالاتر از مدل Pro قرار گرفتند!

والی نوینسکی، یکی از تحلیلگران موسسه PerfectRec دلیل این افت امتیاز آیفون ۱۵ پرو را برآورده نشدن انتظارات طرفداران دوآتشه آیفون دانسته است. به ادعای این تحلیلگر، تفاوت بزرگی میان انتظارات خریداران اولیه آیفون با کاربرانی که بعدا آن را خریداری می‌کنند وجود دارد. به بیان دیگر، نوینسکی معتقد است که پیش‌خریدکنندگان آیفون ۱۵ پرو و کسانی که روز نخست عرضه نسبت به خرید آن اقدام کردند، انتظارات بسیار بالاتری از گوشی جدید خود داشته و طبیعتا زودتر ناامید می‌شوند! تحلیلگر PerfectRec همین مساله را دلیل امتیازات پایین‌تر از تصور iPhone ۱۵ می‌داند.

او البته اعلام کرده که این امتیازات احتمالا با گذر زمان دستخوش تغییر خواهد شد؛ بنابراین ممکن است چند ماه دیگر درصد رضایت کاربران از آیفون ۱۵ پرو افزایش یا کاهش پیدا کند.

بد نیست بدانید که در همین راستا، به‌تازگی گزارش‌هایی هم از عدم استقبال از آیفون ۱۵ در کشور چین مخابره شده است. بر اساس این اخبار، کاربران چینی، آن‌طور که از نسل‌های قبلی iPhone استقبال کرده بودند، به آیفون ۱۵ علاقمند نیستند.

در این خصوص البته باید توجه کرد که سنجه‌های مورد ارزیابی اپل و PerfectRec اندکی با یکدیگر متفاوت است. به همین دلیل است که گزارش‌های منتشر شده توسط اپل با آنچه این موسسه آماری ادعا می‌کند متفاوت است. البته کوپرتینویی‌ها هنوز گزارش خود از میزان محبوبیت آیفون ۱۵ پرو نزد کاربران را منتشر نکرده‌اند. با این حال نباید انتظار داشته باشیم که آیفون ۱۵ پرو امتیاز پایینی از سوی اپل کسب کند!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی