تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
رحیمی جهان آبادی بیان کرد

نپیوستن به FATF یعنی تحریم در تحریم!

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: FATF یک قرارداد و پیمان و سیستم نظارتی جهانی است که اگر سیستم بانکی کشوری با آن کار نکند، عملا خود را در تحریم قرار داده است. ما تحریم هستیم و با این کار خودمان را تحریم در تحریم کرده‌ایم.

کد خبر: ۱۵۷۵۸۵
۱۷:۳۴ - ۰۲ آبان ۱۴۰۲

نپیوستن به FATF یعنی تحریم در تحریم!

دیدارنیوز: یک نماینده مجلس گفت: وقتی حاضر به پیوستن به قرارداد FATF نیستیم، عملا سیستم بانکی خودمان را در معرض آسیب قرار داده‌ایم.

در مجلس دهم نمایندگان کوشیدند با رأی به پذیرش FATF شرایط را برای این امر مهیا و هموار کنند، اما در نهایت لوایح مربوط به پذیرش FATF چند سالی است که در مجمع تشخیص مصلحت سرگردان مانده و خاک می‌خورد.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با تأکید بر اینکه هیچ خبر جدیدی درباره پیوستن ایران به FATF وجود ندارد، درباره لازمه پیوستن ایران به این نهاد بین‌المللی به «شرق» گفت: «FATF یک قرارداد و پیمان و سیستم نظارتی جهانی است که اگر سیستم بانکی کشوری با آن کار نکند، عملا خود را در تحریم قرار داده است. ما تحریم هستیم و با این کار خودمان را تحریم در تحریم کرده‌ایم».

او ادامه داد: «یکی از دلایلی که در مجلس دهم FATF را تصویب کردیم، همین بود. زمانی کشوری به صورت دوجانبه از شما انتظاراتی دارد و شما می‌گویید ما این انتظارات را نمی‌پذیریم؛ اما وقتی FATF یک قرارداد جهانی است و همه دنیا به آن پیوسته‌اند و فقط دو، سه کشور ازجمله ایران به آن نپیوسته‌اند و وقتی حاضر به پیوستن به این قرارداد نیستیم، عملا سیستم بانکی خودمان را در معرض آسیب قرار داده‌ایم و امکان حمل‌ونقل و جابه‌جایی پول را از سیستم بانکی خود دریغ کرده‌ایم».

رحیمی جهان‌آبادی اضافه کرد: «ما در مجلس دهم به این استدلال رأی دادیم؛ اما مجمع تشخیص مصلحت نظام نمی‌دانم با چه استدلال و دلایلی آن مصوبه را مسکوت گذاشت».

نماینده مردم تایباد و باخرز در مجالس دهم و یازدهم در پاسخ به اینکه شنیده شده که دولت به نتیجه ضرورت پیوستن به FATF رسیده، اما طرف‌های غربی فعلا حاضر به این امر نیستند، بیان کرد: «از تصمیمات دولت و مجمع دراین‌باره اطلاعی ندارم؛ اما منطق حکم می‌کند برای تعیین تکلیف این موضوع باید مسئولان مربوطه دور هم بنشینند و تصمیمی جدی دراین‌باره بگیرند و وضعیت را روشن کنند».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی