تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
هواشناسی اعلام کرد

هشدار افزایش ارتفاع امواج و غرق شدن شناگران

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع امواج به بیش از سه متر در خلیج فارس و خطرغرق شدن شناگران و پاره شدن تور‌های صیادی هشدار داد.

کد خبر: ۱۵۷۵۸۴
۱۷:۱۴ - ۰۲ آبان ۱۴۰۲

هشدار افزایش ارتفاع امواج در خلیج‌فارس و غرق شدن شناگران

دیدارنیوز: سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: از بعدازظهر چهارشنبه تا ظهر پنج‌شنبه (۳ تا ۴ آبان‌ماه) افزایش سرعت وزش بیشینه باد تا ۳۴ نات و گاهی تا ۳۸ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج بین ۱.۷ تا ۲.۲متر و گاهی بیشینه ارتفاع امواج بیش از ۳ متردر مناطق ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر، در نواحی شمالی، شرقی و مرکزی خلیج فارس و مناطق دور از ساحل استان بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی خطر غرق شدن شناگران و پاره‌شدن تور‌های صیادی، اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق‌شدن شناور‌ها به‌ویژه شناور‌های سبک و نیمه سنگین، خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی و اختلال در فعالیت‌های سکو‌های نفتی دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به منع شنا و غواصی و تردد قایق‌های سبک و تفریحی، منع فعالیت‌های شیلاتی، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بندر، منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: سه شنبه (۲ آبان‌ماه) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان افزایش سرعت وزش بیشینه باد تا ۲۸ نات و افزایش ارتفاع امواج تا ۱.۵ متر، چهارشنبه صبح تا ظهر مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر افزایش سرعت وزش بیشینه باد تا ۲۲ نات و افزایش ارتفاع امواج تا ۱متر، بعداز ظهر تا اواخر وقت نواحی ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر افزایش سرعت وزش بیشینه باد بیش از ۳۰ نات و افزایش ارتفاع امواج بین ۱.۵ تا ۲ متر گاهی بیشینه امواج بیش از ۲.۵ متر پیش‌بینی می‌شود.

پنج شنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر در مرکز خلیج فارس و مناطق دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان در شرق خلیج فارس افزایش بیشینه سرعت باد بیش از ۳۰ نات و افزایش ارتفاع امواج بیش از ۱.۵ متر و جمعه و شنبه (۵ و ۶ آبان‌ماه) مناطق ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر و مناطق دور از ساحل استان هرمزگان در مرکز و شرق خلیج فارس افزایش بیشینه سرعت باد بین ۲۴ تا ۲۸ نات و افزایش ارتفاع امواج تا ۱.۵ متر مورد انتظار است.

در این وضعیت آب و هوایی غرق شدن شناگران، پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در تردد‌های دریایی شناور‌های سبک و نیمه سنگین و فعالیت‌های تفریحی، ایجاد اختلال در فعالیت‌های فراساحل و سکو‌های نفتی در فراساحل محتمل استو به توصیه سازمان هواشناسی ممنوعیت و محدودیت فعالیت‌های تفریحی، شنا، شیلاتی و تردد شناور‌های سبک و نیمه سنگین و تفریحی، اتخاذ محدودیت و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناور‌ها و اندیشیدن تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های فراساحل و فعالیت‌های سکو‌های نفتی در دستور کار قرار گیرد.

در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار‌ها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی