تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از جلسه مشترک جبهه اصلاحات و انجمن اسلامی معلمان

آذر منصوری: سند راهبردی در حال تهیه است/ نقی‌ئی: زبان نسل زد را نمی‌دانیم/ اصغرزاده: استخدام طلاب در مدارس یعنی ایدئولوژیک کردن جامعه

در جلسه مشترک رئیس و روسای کمیته‌های جبهه اصلاحات با دبیرکل و اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان، بحران‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر: ۱۵۷۵۸۰
۱۶:۰۶ - ۰۲ آبان ۱۴۰۲

آذر منصوری: سند راهبردی در دست تهیه است/ نقی‌ئی: زبان نسل ضد را بلد نیستیم/ اصغرزاده: استخدام طلبه‌ها در مدارس، برای ایدئولوژیزه کردن جامعه است

 

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: رئیس و اعضای هیات رئیسه و چند تن از روسای کمیته‌های اجرائی و تخصصی جبهه اصلاحات، در دفتر مرکزی انجمن اسلامی معلمان، با دبیر کل و اعضای شورای مرکزی این تشکل فرهنگی، نشست مشترکی برگزار کردند. در این جلسه اسفندیار عبداللهی نماینده پایگاه خبری‌ـ تحلیلی دیدارنیوز هم حضور داشت.

آذر منصوری دبیرکل حزب اتحاد ملت و رئیس جبهه اصلاحات، طاهره نقی‌ئی نایب رئیس، ابراهیم اصغرزاده رئیس کمیته سیاسی، محمود صادقی رئیس کمیته پایش و ارزیابی جبهه اصلاحات و طاهره نقی‌ئی دبیرکل سازمان معلمان ایران و عضو حقوقی جبهه اصلاحات از جمله حاضران در نشست مذکور بودند. از آن سو، صفر اسلامی، دبیرکل انجمن اسلامی معلمان و اکثریت اعضای شورای مرکزی این تشکل فرهنگی حضور داشتند.

آذر منصوری: سند راهبردی در دست تهیه است/ نقی‌ئی: زبان نسل ضد را بلد نیستیم/ اصغرزاده: استخدام طلبه‌ها در مدارس، برای ایدئولوژیزه کردن جامعه است

گزارش دبیرکل انجمن معلمان از فعالیت‌های تشکل خود

به گزارش دیدار؛ در این جلسه صفر اسلامی به عنوان دبیرکل انجمن اسلامی معلمان گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد انجمن، گستردگی و فراگیر بودن فعالیت‌های این تشکل و نقشی که در سیاست ورزی راهبردی و امور صنفی معلمان در سطح کشور دارد ارائه داد. سپس روسای کمیسیون‌ها، دفاتر، شاخه‌ها و کمیته‌های انجمن اسلامی معلمان هر یک در حوزه تخصصی خود گزارشی ارائه دادند.

آذر منصوری: سند راهبردی جبهه اصلاحات آماده می‌شود

آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات پیرامون مسائل جاری کشور، جنگ در منطقه و محکومیت تجاوز و نسل کشی مردم مظلوم فلسطین، انتخابات و موضع جبهه اصلاحات مطالبی بیان کرد.

دبیرکل حزب اتحاد ملت، از فعالیت‌های انجمن اسلامی معلمان تقدیر کرد و انسجام تشکیلاتی این حزب را ستود و افزود: باید از مرحوم علی خواجوی و زحمات و سیاست ورزی اخلاقی او به نیکی یاد کرد.

وی ضمن بیان نظرات و مواضع رسمی جبهه اصلاحات، بر راهکار ۱۵ گانه سید محمد خاتمی برای برون‌رفت از بحران تاکید و اظهار کرد: «سند مهم و مفصلی در دستور کار کمیته راهبرد‌های جبهه اصلاحات قرار دارد که برای فعال‌تر شدن این نهاد سیاسی، نقشه‌راه است و تا حدودی مسیر ما را در آینده مشخص و بیان می‌کند. این سند سه محور و حوزه دارد. یکی از آنها تقویت بال رسانه‌ای جبهه اصلاحات است.

منصوری خاطرنشان کرد: «این سند به اعضای جبهه اصلاحات ارائه شده که آن را مطالعه و نکات و ملاحظات خود را در جلسه‌ای که در همین رابطه برگزار خواهد شد، بیان کنند».

نرگس محمدی سزاوار احترام و تقدیر است

طاهره نقی‌ئی نایب رییس جبهه در بخشی از سخنان خود گفت: اعضای جبهه اصلاحات نظرات خود را بیان می‌کنند و اگر اختلاف نظری هم داشته باشیم با روش‌های مختلف به جمع بندی می‌رسیم».

این عضو جبهه اصلاحات اظهار کرد: «جریانات سیاسی باید خود را با جامعه تنظیم و همراه کنند و با نسل‌های جدید مانند نسل زِد، هم‌زبان باشند. یعنی هم زبان آن‌ها را بدانند و هم به آن زبان سخن بگویند. عیب بزرگ ما این است که تصمیمات با تاخیر می‌گیریم، علتش هم این است که ما پیر شده‌ایم، حتی پیرتر از سن و سالی که داریم. ما در خلق این شرایط نقش داشته‌ایم و البته در کنار آن بلایای زیادی هم سرمان آمده است».

وی افزود: «ما مورد عتاب و خطاب نسل‌های جدید هستیم. ما از خوب فکر کردن باز مانده‌ایم. قصد خودزنی ندارم، اما با صراحت می‌گویم، تلاش‌های ما باید منتج به نتیجه ای شود که مورد قبول اکثریت مردم باشد».

نقی‌ئی درباره رئیس جبهه اصلاحات بیان کرد: « من آذر منصوری را نه به عنوان یک زن که به عنوان یک انسان شایسته می‌شناسم.»

وی خاطرنشان کرد: اگر با نگاه او مخالف باشیم، اما روش و ابزاری که او برگزیده، مبارزه مدنی و قانونی است. بدترین برخورد‌های فیزیکی و سلبی با او شد و ما خود را به ندیدن و نشنیدن زدیم. ما همواره در معرض آسیب هستیم، پس در لحظات حساس، باید مراقب هم باشیم».

نایب رئیس جبهه اصلاحات تاکید کرد: «اینقدر این دست آن دست نکنیم، حوادث، رویداد‌ها و اتفاقات بیات می‌شوند. چون دنیای خبر و رسانه در جهان با ثانیه‌ها و صدم ثانیه‌ها سر و کار دارند».

ایدئولوژی؛ حفظ نظام و منافع ملی، از نظر اصغرزاده

رئیس کمیته سیاسی جبهه اصلاحات نیز در این نشست گفت: «در مورد آسیب‌های ساختاری اجتماعی یکی از مهم‌ترین نهاد‌هایی که مسئولیت دارد، آموزش و پرورش است، نهادی که می‌توانست زیر بنای توسعه در کشور باشد. من معتقدم آموزش و پرورش از مسیر اصلی خود منحرف شده و از رسالت خود فاصله گرفته است و مجموعا آموزش و پرورش و آموزش عالی ما از کار‌آمدی افتاده است. استخدام چند هزار طلبه در مدارس بر پایه سیاست ایدئولوژیزه کردن جامعه است و خود نشانه و دلیل روشن و کافی بر تائید این انحراف است».

وی با بیان اینکه کارویژه ایدئولوژی، ساده‌سازی برخی مسائل و موضوعات است، افزود: «ایدئولوژیزه کردن جامعه یعنی به جای اینکه شخص خودش فکر کند در یک قالب و چارچوب کنترل شده فکر و عمل کند. یعنی این روش به گونه‌ای پیش برود که جامعه قبول کند، اسرائیل باید نابود شود، آمریکا دشمن اصلی ما است و غرب هم کذا ...»

این عضو جبهه اصلاحات یادآور شد: «سیاست این است که آموزش و پرورش کادر و نیرو و بدنه‌ای تربیت کند که برای بقای نظام تلاش کند. در حوزه اقتصاد هم ایدئولوژی به شکلی کار می‌کند که بنگاه‌های اقتصادی به گونه‌ای خصوصی شوند که گردش مالی آن‌ها در دست افراد و طیف‌های خودی قرار گیرند؛ و در همه حوزه‌ها سمت و سو باید به حفظ نظام ختم شود و بنا بر این است که چگونه نظام قدرتمندتری داشته باشیم، نه کشور قدرتمند! اینجا است که متوجه می‌شویم، در چنین سیستم‌هایی مفهوم منافع ملی از نوع متعارف آن، رنگ می‌بازد و کلا و در عمل اولویتی ندارد».

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی