تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
سرپرست تیم ملی پارا دوومیدانی اعلام کرد

گرفتن مدال‌های ایران یک سرقت ورزشی بود

پس از اینکه با اعتراض کشور چین، مدال‌های طلا و نقره هاشمیه متقیان و زینب مرادی در پرتاب نیزه پس گرفته شد، محمد شروین اسبقیان سرپرست تیم ملی پارا دوومیدانی اعلام کرد که «نفوذ چین باعث شد که یک سرقت ورزشی و مدالی صورت بگیرد.»

کد خبر: ۱۵۷۵۵۶
۰۹:۴۷ - ۰۲ آبان ۱۴۰۲

گرفتن مدال‌های ورزشکاران ایران یک سرقت ورزشی بود

دیدارنیوز: سید محمد شروین اسبقیان سرپرست تیم ملی پارا دوومیدانی گفت: «نفوذ چین باعث شد که یک سرقت ورزشی و مدالی صورت بگیرد و مدال‌های طلا و نقره هاشمیه متقیان و زینب مرادی در پرتاب نیزه کلاس F۵۶ بانوان پس گرفته شود.»

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان در واکنش به اتفاقی که برای هاشمیه متقیان و زینب مرادی افتاد، گفت: «اعتقاد دارم یک سرقت ورزشی و مدالی صورت گرفته است چرا که به ورزشکاران ما اجازه دادند در کال روم حاضر باشند و سپس در مسابقه شرکت کنند. شش پرتاب سنگین هم داشتند و در نهایت حکم قهرمانی را هم اهدا کردند که هم اکنون نزد ما است. حتی قهرمانان ما در تست دوپینگ هم شرکت کردند و همه مراحل را طی کردند.»

شروین اسبقیان ادامه داد: «بعد از مسابقه، چینی‌ها اعتراض کردند که ورزشکاران ما دقایقی دیر وارد کال روم شده‌اند که این حرف خلاف مقررات است چرا که داور بر اساس مقررات تشخیص داده که مشکلی نیست. در آن مرحله داور تصمیم گیرنده است و در چنین مواقعی کارت زرد نشان می‌دهد و تاکید می‌کند در صورت تکرار مشکل ایجاد می‌شود. هیچ جا هم ثبت نشده که تاخیر داشتند یا نداشتند، پس گرفتن مدال از ورزشکاران ایران کاملا غیرقانونی است. مدال طلا و نقره را در حالی از ورزشکاران ما گرفتند که مدال طلا را به ورزشکار چین دادند. در واکنش به این موضوع رئیس کمیته ملی پارالمپیک هم مکاتبه‌ای با فدراسیون جهانی داشتند که البته تا به این لحظه پاسخ شفافی دریافت نکرده‌ایم.»

او تاکید کرد: «این اتفاق ناخوشایند از ارزش‌های ورزشکاران ما کم نمی‌کند. فراموش نکرده‌ایم که هاشمیه متقیان، ورزشکار متدین و با ایمان ما مدال پارالمپیک توکیو را دارد.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی