تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

هواشناسی؛ بارش ۴ روزه باران و برف و هشدار به کشاورزان

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور و بارش ۴ روزه باران، برف و رعدوبرق در ۲۲ استان در خصوص خسارت به کشاورزان هشدار صادر کرد.

کد خبر: ۱۵۷۵۵۳
۰۹:۱۱ - ۰۲ آبان ۱۴۰۲

هواشناسی؛ بارش ۴ روزه باران و برف و هشدار به کشاوران

دیدارنیوز: داده‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز سه‌شنبه، در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، برخی مناطق ایلام، لرستان، مرکزی، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات شرقی تهران و فردا در برخی مناطق لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، شمال فارس، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ارتفاعات کرمان، هزمرگان، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

روز پنجشنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، شرق یزد، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، و جمعه در کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

شدت بارش‌های چهارشنبه برای چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، پنجشنبه کرمان، هرمزگان و جنوب فارس و روز جمعه برای کرمان و سیستان و بلوچستان است و در این مناطق بارش تگرگ نیز پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۲/۰۸/۰۵

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، احتمال گردوخاک، در مناطق مستعد احتمال تگرگ و در ارتفاعات برف

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۲: چهارمحال و بختیاری، خوزستان، لرستان، ایلام، جنوب مرکزی، شمال غرب و غرب اصفهان، آذربایجان غربی، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق و شمال هرمزگان.

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۳: چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، خوزستان، ایلام، مرکزی، تهران، قم، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، اصفهان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و هرمزگان.

پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۴: کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، فارس، بوشهر، نوار شرقی خوزستان، هرمزگان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی.

جمعه ۱۴۰۲/۰۸/۰۵: سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، یزد، نیمه شرقی فارس و خراسان جنوبی

اثر مخاطره: احتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقتی، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهن‌سال و احتمال تاخیر در پرواز.

توصیه: عدم اسکان در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره.

هشدار هواشناسی به کشاورزان

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۲/۰۸/۰۵

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، احتمال گردوخاک، در مناطق مستعد احتمال تگرگ و در ارتفاعات برف

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۲: چهارمحال و بختیاری، خوزستان، لرستان، ایلام، جنوب مرکزی، شمال غرب و غرب اصفهان، آذربایجان غربی، جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان.

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۳: چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، خوزستان، ایلام، مرکزی، تهران، قم، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، اصفهان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، هرمزگان.

پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۴: کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، فارس، بوشهر، نوار شرقی خوزستان، هرمزگان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی.

جمعه ۱۴۰۲/۰۸/۰۵: سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، یزد، نیمه شرقی فارس و خراسان جنوبی

اثر مخاطره: احتمال خسارت به محصولات باغی، زراعی، سازه‌های موقت و ماشین‌آلات کشاورزی

توصیه: تسریع در کشت محصولات پاییزه و انتقال نهاده‌های کشاورزی با اماکن مسقف، زهکشی و پاک‌سازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به وقوع بارش، عدم انجام آبیاری، محلول پاشی و سم پاشی با توجه به وقوع بارش، تسریع در انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های مسقف (چغندرقند، سیب زمینی، انگور، صیفی جات، مرکبات، خرما و ...)، کنترل دما و رطوبت انبار‌ها با توجه به افزایش رطوبت، جهت جلوگیری از خسارت بیماری‌های قارچی، بسته نگهداشتن دریچه‌های گلخانه‌ها در هنگام کاهش دما و بارش، جلوگیری از نفوذ روان‌آب به داخل سالن‌های پرورشی، تنظیم دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخر‌ها با توجه به رخداد بارندگی و خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات، توقف در حاشیه رودخانه‏‌ها و مسیل‏‌ها با توجه به وقوع بارش.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی