تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
امیدوارم پخش تصاویر بی‌حجاب‌ها از تلویزیون فقط برای انتخابات نباشد

ربیعی: هر کسی دو کلمه حرف می‌زند می‌گویند جاسوس!

علی ربیعی، سخنگوی دولت روحانی با بیان اینکه وقتی کسی دو کلمه حرف می‌زند می‌گویند جاسوس است، جاسوس آمریکاست، گفت: امیدوارم برنامه شیوه فقط برای نا‌آرامی‌های خیابان نباشد و پخش تصاویر بی‌حجاب‌ها از تلویزیون فقط برای انتخابات نباشد و ما هم فقط برای این شرایط در صدا و سیما نباشیم و این برنامه‌های رسانه ملی برای همیشه باشد.

کد خبر: ۱۵۷۵۵۱
۰۸:۴۷ - ۰۲ آبان ۱۴۰۲

ربیعی: هر کسی دو کلمه حرف می‌زند می‌گویند جاسوس!

دیدارنیوز: سخنگوی دولت دوازدهم تاکید کرد: زمانی که هرکسی هر حرفی می‌زند یک انگ می‌زنند و او را متهم می‌کنند به یک چیزی، جامعه خود به خود به آن سمت می‌رود. روح جامعه بزرگ ایرانی علیه ظلم اسرائیل است، اصلا طرف فلسطین است. اما وقتی کسی دو کلمه حرف می‌زند می‌گویند جاسوس است.

علی ربیعی شب گذشته (یکشنبه) با حضور در برنامه زنده به افق فلسطین ضمن بررسی ابعاد عملیات طوفان‌الاقصی در منطقه گفت: می‌گویند چرا حماس الان اقدام کرد؟ خب پس کی باید اقدام می‌کرد؟ من کاری به گروه‌ها ندارم، کاری به اقدام و شیوه اقدام ندارم. اما زمانی که دارد نابود می‌شود، نوارش از دست می‌رود و تعبیر زندان بزرگ را بسیاری به کار بردند، چه باید کرد؟

وی تاکید کرد: کشور‌های منطقه حق‌شان است توسعه پیدا کنند، آمریکا فشار می‌آورد و این توسعه منطقه را گره زده است به محو یک ملت، یک تاریخ و به رسمیت شناختن دولتی که به زور آمده است.

ربیعی تاکید کرد: در ایران یهودیان زیست خوب داشته‌اند و ما همیشه موافق این هستیم که هم یهودیان و مسیحیان و مسلمانان با هم زندگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: حماس دیگر داشت خفه می‌شد و واقعا چاره‌ای نداشت. من اصلا این عملیات را معطوف به نتیجه نمی‌بینم. بعضی‌ها می‌گفتند حالا چه شد؟ بعضی‌ها از آن طرف طوری حرف می‌زنند که اسرائیل‌نشنال می‌شوند. به نظر من اقدامی که حماس انجام داد یک هدف داشت. همین که دنیا این صدا را بشنود که آی آدم‌ها ما داریم خفه می‌شویم، ما داریم تمام می‌شویم. اصلا داستان عجیب و غریبی است.

ربیعی در بخش دیگری از اظهارات خود با کنایه‌ای به مسئولان رسانه ملی و حضور خود در این برنامه خاطرنشان کرد: امیدوارم برنامه شیوه فقط برای نا‌آرامی‌های خیابان نباشد و پخش تصاویر بی‌حجاب‌ها از تلویزیون فقط برای انتخابات نباشد و ما هم فقط برای این شرایط در صدا و سیما نباشیم و این برنامه‌های رسانه ملی برای همیشه باشد.

وی ادامه داد: اجازه بدهید یک پیام کوچک هم به مردم و نسل‌های جدید بدهم و آن هم اینکه حقیقت فلسطین حقیقتی است که با روح آزادگی مردم ایران و با نسل‌های گذشته شما آمیخته شده و ایستادن در سمت مظلوم در ذات فرهنگ و هویت ایرانی است و امروز اگر ما در کنار مظلومان فلسطین ایستادیم در حقیقت نوعی از هویت تاریخی و عقبه روانی و فرهنگی خودمان حمایت می‌کنیم و باید موضوعات را مستقل بررسی کرد و مطمئن هستم که بیش از سایر کشور‌ها می‌توانیم پرچم‌دار ایستادن مردمی در سمت ملت مظلوم فلسطین باشیم.

سخنگوی دولت دوازدهم در خصوص این‌که چرا در این ۴۰ سال نتوانسته‌ایم کل جامعه را نسبت به مسئله فلسطین آگاه کنیم، گفت: قبل از انقلاب یادم بود برای فلسطین و لبنان پول جمع می‌کردند من دوزار داشتم و کمک کردم و شب پیاده به خانه بازگشتم.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که هرکسی هر حرفی می‌زند یک انگ می‌زنند و او را به یک چیزی متهم می‌کنند، جامعه خود به خود به آن سمت می‌رود. روح جامعه‌ی بزرگ ایرانی علیه ظلم اسرائیل است و اصلا طرف فلسطین است.

ربیعی افزود:، اما وقتی کسی دو کلمه حرف می‌زند می‌گویند جاسوس است، جاسوس آمریکاست. ما هم نامناسب حرف زدیم، هم نامناسب تبلیغ کردیم، هم نامناسب تبیین کردیم. اگر تبیین درست می‌کردیم، وضعیت اینطور نبود.

این فعال سیاسی تاکید کرد: ما دیدیم که تحریم‌ها واقعی بود و طرفی که آمریکا را تشویق می‌کرد، اسرائیل بود و مردم یادشان نرفته است. چقدر اسرائیل نگران بود تحریم از زندگی مردم برداشته شود؟ تحریم هم فشار‌هایی به زندگی مردم آورد و ما این‌ها را می‌فهمیم. وظیفه داریم سمت درست را به جامعه نشان دهیم.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های کشور‌های مختلف در حمایت از مردم فلسطین گفت: ما هم از میدان فلسطین برنامه گذاشتیم راهپیمایی کنیم، مردم آمدند، باید به این نسل بگوییم این منافع ملی شماست. مسئله ایران عزیز ما است، اما سخنران می‌آید می‌گوید آموزش و پرورش باید تعطیل شود، چون نمی‌تواند آدمی تولید کند که مانند بچه‌ای در غزه شود، این نگرانی در خانواده‌های ما تولید می‌کند. باید فکر و تامل کرد. مگر مدرسه سرباز‌خانه است؟ مگر بچه‌های دهه ۳۰ و ۴۰ به جبهه رفتند؟ مگر مدرسه آموزش جبهه داده است؟

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی