تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
در خاورمیانه چه خبر است

روز خونین در غزه و نگرانی سازمان ملل

جنگ خونین و پرتلفات گروه حماس و اسرائیل در حالی وارد هجدهمین روز خود شده که هزاران کشته و زخمی از دو طرف و صد‌ها هزار آواره در شهر غزه برجای گذاشته است.

کد خبر: ۱۵۷۵۵۰
۰۸:۳۲ - ۰۲ آبان ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ ۷۰۰ کشته در یک روز

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل وارد هجدهمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۲۰:۵۵/ راه‌حل روسیه برای مساله فلسطین

نماینده روسیه در شورای امنیت گفت: راه‌حل عادلانه برای مساله فلسطین راه‌حل دو کشوری است. خواهان توقف خشونت‌ها در غزه و آزادی فوری گروگان‌ها هستیم. خشونت در منطقه باید فورا متوقف شود.

نماینده روسیه درحالی از پایان خشونت در منطقه حرف زده که کشورش اسفندماه دو سال پیش به خاک اوکراین تجاوز نظامی کرده و همچنان در حال کشتار مردم اوکراین است.

ساعت: ۲۰:۲۵/ اردن خواستار توقف فوری جنگ شد

وزیر خارجه اردن گفت: خواهان توقف فوری جنگ و کمک‌رسانی به غزه هستیم. با کشتن غیرنظامیان از هر طرفی باشند مخالفیم. درباره ادامه جنگ که پیام آور صلح نیست، هشدار می‌دهیم.

ساعت: ۱۹:۴۸/ تبادل آتش میان اسرائیل و حزب‌الله

خبرنگار «العربیه» سه‌شنبه دوم آبان از تبادل آتش میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان در منطقه مرزی «مزارع شبعا» خبر داد.

ساعت: ۱۸:۵۵/ المالکی: اسرائیل مرتکب «جنایت» می‌شود

ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین سه‌شنبه دوم آبان در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره غزه گفت: تداوم ناکامی شورای امنیت در متوقف کردن جنگ غزه توجیهی ندارد. اسرائیل مرتکب «جنایت» می‌شود و جان بیش از دو میلیون فلسطینی در خطر است. همه کشته شدگان بمباران اسرائیل غیرنظامی‌اند.

ساعت: ۱۸:۲۱/ دبیرکل سازمان ملل «نقض آشکار حقوق بشردوستانه» در غزه را محکوم کرد

به نقل از یورونیوز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه در هجدهمین روز از جنگ بین اسرائیل و حماس آنچه وی «نقض آشکار حقوق بین‌المللی بشردوستانه در غزه» خواند را محکوم کرد.

گوترش که در حضور اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد سخن می‌گفت بدون نام بردن از اسرائیل تاکید کرد: «من عمیقاً نگران نقض آشکار حقوق بین‌المللی بشردوستانه هستم که در غزه شاهد آن هستیم. بگذارید واضح بگوییم: هیچ طرف یک درگیری مسلحانه برتر از حقوق بشردوستانه بین المللی نیست.»

ساعت: ۱۸:۰۳/ بیش از ۷۰۰ کشته در یک روز

وزارت بهداشت غزه از کشته شدن ۷۰۴ فلسطینی در حملات هوایی اسرائیل در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

ساعت: ۱۷:۲۰/ نزدیک به دو سوم امکانات بهداشتی غزه کار نمی‌کند

سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد تقریبا دو سوم مراکز بهداشتی در غزه از کار افتاده‌اند.

این به دنبال هشداری است مبنی بر اینکه سطح سوخت در بحبوحه محاصره غزه توسط اسرائیل به طور خطرناکی پایین آمده است.

این سازمان گفت که ۴۶ مورد از ۷۲ مرکز بهداشتی - از جمله ۱۲ بیمارستان از ۳۵ بیمارستان - در سراسر قلمرو فعالیت خود را متوقف کرده اند.

ساعت: ۱۶:۵۵/ الیزه: مکرون پس از اسرائیل به اردن سفر می‌کند

کاخ ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که امانوئل مکرون روز سه‌شنبه پس از اتمام سفرش به اسرائیل راهی اردن خواهد شد.

بنا به این گزارش، رئیس جمهوری فرانسه قرار است در امان با عبدالله دوم، پادشاه اردن و احتمالا دیگر رهبران منطقه‌ای دیدار و گفتگو کند.

ساعت: ۱۴:۲۰/ حماس: نزدیک به ۵۸۰۰ فلسطینی کشته شده‌اند

بر اساس گزارش وزارت بهداشت حماس در غزه، تعداد فلسطینیان کشته شده در حملات اسرائیل از ۷ اکتبر تاکنون به ۵۷۹۱ نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰۴ نفر کشته شده‌اند.

ساعت: ۱۳:۵۵/ اسرائیل به بمباران رفح در جنوب غزه ادامه می‌دهد

شبکه الجزیره قطر تصاویری منتشر کرده و در توضیح آن نوشته که اسرائیل به بمباران رفح در جنوب غزه ادامه می‌دهد.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»/ بایدن: اول آزادی اسرا، بعد آتش‌بس

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»/ بایدن: اول آزادی اسرا، بعد آتش‌بس

ساعت: ۱۳:۰۳/ بایدن: پیش از آزادی گروگان‌ها آتش‌بس در غزه برقرار نمی‌شود

به نقل از العربیه، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، شامگاه دوشنبه ۱ آبان در پاسخ به سوالی درباره آتش‌بس در جنگ جاری در غزه تاکید کرد که اول بازداشت‌شدگان توسط حماس باید آزاد شوند.

بایدن گفت: «اول باید گروگان‌ها از دست حماس آزاد شوند و سپس می‌توانیم درباره آتش‌بس صحبت کنیم».

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ نجات از زیرآوار +ویدیو

کاخ سفید گزارش داد که بایدن، دوشنبه طی تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، بر لزوم «تداوم جریان» کمک‌های بشردوستانه به غزه تأکید کرد.

«تلاش برای آزادی همه گروگان‌ها»

کاخ سفید افزود، بایدن همچنین از آزادی دو گروگان دیگر از غزه در اوایل روز دوشنبه استقبال کرد و بر تعهد خود به تلاش‌های مداوم برای اطمینان از آزادی همه گروگان‌های باقی‌مانده توسط حماس تاکید کرد».

ساعت: ۱۱:۴۴/ نجات از زیر آوار

گروه‌های امدادی و مردمی در نوار غزه به‌رغم حملات شدید هوایی اسرائیل به این منطقه، به نجات فلسطینیان از زیر آوار اقدام می‌کنند.

 

ساعت: ۱۰:۴۸/ سازمان خیریه حقوق بشر می‌گوید اسرائیل با محدود کردن کمک‌ها مرتکب جنایت جنگی می‌شود

به نقل از اسکای نیوز، یک موسسه خیریه حقوق بشر، دولت اسرائیل را به ارتکاب جنایت جنگی با محدود کردن کمک رسانی به غزه متهم کرده است.

دیده بان حقوق بشر گفت که رهبران عمدا با «خودداری از بازگرداندن جریان آب و برق و مسدود کردن محموله‌های سوخت»، درد و رنج غیرنظامیان را در این منطقه عمیق‌تر می‌کنند.

در این بیانیه آمده است که حملات حماس در ۷ اکتبر، مقامات اسرائیل را برای «ارتکاب جنایات جنگی» علیه فلسطینیان توجیه نمی‌کند.

ساعت: ۱۰:۰۲/ اسرائیل: بیش از ۲۷۰ نفر پس از حملات حماس در بیمارستان بستری شدند

وزارت بهداشت اسرائیل می‌گوید که پس از حمله حماس در ۷ اکتبر، ۲۷۸ نفر در بیمارستان بستری هستند و ۴۰ نفر جراحات "شدید" دارند.

حمله گروه شبه نظامی حماس در جنوب اسرائیل بیش از ۱۴۰۰ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشته است.

ساعت: ۰۹:۲۲/ افزایش تلفات در فلسطین

تلویزیون فلسطین اعلام کرد که شمار کشته‌شدگان فلسطینی در پی حملات مستمر هوایی اسرائیل به غزه به ۵۳۰۰ نفر افزایش یافت و تعداد زخمی‌ها هم از ۱۸ هزار نفر فراتر رفت.

ساعت: ۰۹:۲۰/ حماس می‌گوید دست کم ۱۴۰ فلسطینی در حملات هوایی اسرائیل به غزه کشته شدند

به نقل از الجزیره، مقامات حماس گفته اند که حملات هوایی اسرائیل به مناطق تحت محاصره در طول شب، دست کم ۱۴۰ فلسطینی را کشته است.

در بیانیه حماس آمده است: بیش از ۱۴۰ نفر در قتل عام‌های انجام شده توسط اشغالگران (اسرائیل) شهید و صد‌ها نفر زخمی شدند.

از روز ۷ اکتبر تاکنون بیش از ۵۰۰۰ فلسطینی در حملات هوایی اسرائیل به غزه کشته شده اند.

ساعت: ۰۸:۵۶/ هشدار اوباما درباره برخی اقدامات اسرائیل

باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا مدعی شد که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد و حملات حماس به این کشور را محکوم کرد، اما هشدار داد "هر راهبرد نظامی اسرائیل که هزینه‌های انسانی را نادیده بگیرد، در نهایت می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد."

اوباما در مقاله‌ای در مدیوم نوشت: «با وجود اینکه ما از اسرائیل حمایت می‌کنیم، باید روشن کنیم که چگونه اسرائیل این مبارزه علیه حماس را انجام می‌دهد.»

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ هشدار اوباما درباره برخی اقدامات اسرائیل

اوباما گفت که استراتژی اسرائیل باید از قوانین بین المللی، از جمله قوانینی که "به دنبال اجتناب از مرگ یا رنج غیرنظامیان تا حد ممکن است" باشد.

او هشدار داد که محاصره غذا، آب و برق تهدیدی برای تشدید بحران انسانی در غزه، "کاهش حمایت جهانی از اسرائیل" و "بازی به دست دشمنان اسرائیل" است.

ساعت: ۰۸:۳۱/ اسیر آزاد شده یک فعال صلح است

یوچوید لیفشیتز، زن مسن ۸۵ ساله‌ای که توسط حماس آزاد شده، یک فعال صلح است که به گفته نوه‌اش به بیماران غزه کمک می‌کند تا در اسرائیل درمان شوند.

دانیل لیفشیتز به خبرگزاری رویترز گفت که او و همسرش اودد - که هنوز گروگان است - کار‌های زیادی برای مردم غزه انجام داده اند.

به گزارش دیدارنیوز، گروه حماس شب گذشته دو اسیر دیگر را آزاد کرد.

مطلب مرتبط:

بیش از ۵ هزار کشته در غزه و آزادی دو اسیر توسط حماس

ساعت: ۰۸:۱۱/ رئیس کمیسیون اروپا از اسرائیل خواست به «قوانین بین‌المللی» احترام بگذارد

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز دوشنبه گفت در تماسی تلفنی با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر وظیفه اسرائیل برای حفظ جان غیرنظامیان و احترام به قوانین بین‌المللی تاکید کرده است.

او مدعی شد: «در این مکالمه روشن گفتم که اسرائیل در تلاش‌های مشروع خود برای مبارزه با حماس، باید به دنبال محافظت از جان غیرنظامیان و احترام به قوانین بین‌المللی بشردوستانه باشد.»

اظهارات رئیس کمیسیون اروپا پس از آن بیان می‌شود که شماری از مقامات کشور‌های غربی نسبت به قطع آب و برق غزه توسط اسرائیل و تلفات غیرنظامیان در حملات به نوار غزه ابراز نگرانی کرده‌اند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی