تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

درخواست فرانسه برای آتش‌بس در غزه

الیزابت بورن، نخست‌وزیر فرانسه، امروز (دوشنبه) خواستار آتش‌بس انسان‌دوستانه برای توقف جنگ در نوار غزه شد و گفت: توزیع کمک‌ها مستلزم یک آتش‌بس بشردوستانه است که می‌تواند منجر به آتش‌بس قطعی شود.

کد خبر: ۱۵۷۵۴۵
۲۱:۴۶ - ۰۱ آبان ۱۴۰۲

درخواست فرانسه برای آتش‌بس در غزه

دیدارنیوز: الیزابت بورن، نخست‌وزیر فرانسه، دوشنبه یکم آبان با ادعای این‌که حماس نماینده مردم فلسطین نیست و اسرائیل نباید در تله حماس بیافتد، خواستار آتش‌بس انسان‌دوستانه برای توقف جنگ در نوار غزه شد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، نخست‌وزیر فرانسه، با تاکید بر برابری ارزش جان‌های قربانیان در دو سوی جنگ و ضمن اظهار دوستی پاریس با اسرائیل و فلسطینی‌ها، از سفر آتی خود به نیویورک و عزم او برای گفتگو درباره غزه در شورای امنیت خبر داد.

بورن، در مجمع ملی این کشور گفت فرانسه خواستار «آتش‌بس انسان دوستانه» برای توزیع کمک در نوار غزه است، اقدامی که به گفته او «ممکن است به آتش‌بس قطعی منجر شود.»

به نقل از العربیه، نخست‌وزیر فرانسه خطاب به نمایندگان مجمع ملی کشورش گفت: «گشایش انجام شده گذرگاه رفح هنوز بسیار محدود است و ما خواهان باز شدن گذرگاه مرزی رفح به شکلی هستیم تا امکان عبور کمک‌های جدید نیز فراهم شود.»

بورن افزود: «توزیع کمک‌ها مستلزم یک آتش‌بس بشردوستانه است که می‌تواند منجر به آتش‌بس قطعی شود.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی