تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

نماینده مجلس: مردم غزه به کمک‌های بیشتری نیاز دارند

ابوالفضل عمویی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید که مردم غزه به کمک‌های بشردوستانه بیشتری نیاز دارند و ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مردم غزه در خاک فلسطین جا‌به‌جا شده‌اند.

کد خبر: ۱۵۷۵۰۷
۱۰:۴۶ - ۰۱ آبان ۱۴۰۲

نماینده مجلس: مردم غزه به کمک‌های بیشتری نیاز دارند

دیدارنیوز: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بازگشایی گذرگاه رفح در کنار بمباران اثربخش نخواهد بود به این خاطر که اقلام ارسال شده نمی‌تواند به درستی بین مردم توزیع شود، بنابراین پایان بمباران و رفع محدودیت‌های مرزی باید باهم اتفاق بیفتد.

ابوالفضل عمویی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی،درخصوص وضعیت مردم غزه و طرح مساله کوچ اجباری مردم این منطقه، گفت: شرایط انسانی غزه شرایط بسیار دردناکی است و مردم مظلوم فلسطین در غزه علیرغم همه فشار‌ها و بمباران‌ها و کشتار‌ها با جان خود در حال دفاع از سرزمین خود هستند و نمی‌خواهند این منطقه را ترک کنند.

وی ادامه داد: یکی از طرح‌های خبیثانه که صهیونیست‌ها دنبال می‌کردند این بود که مردم این منطقه را که در واقع آنجا را به یک زندان با سقف باز تبدیلش کردند به سمت مصر کوچ بدهند، اما مردم غزه علیرغم فشار‌هایی که به آن‌ها تحمیل شده و کشتاری که در آنجا رقم خورده برای حفظ حقوق سرزمینی خودشان در این منطقه باقی ماندند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: در داخل فلسطین و غزه افرادی جا به جا شدند، آمار‌ها نشان می‌دهد که حدود ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مردم غزه جا به جا شدند، اما حاضر نیستند این سرزمین را که خانه و کاشانه ابدی خود می‌دانند، ترک کنند.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا اقدامات صهیونیست‌ها هم بیش از اینکه با شعار‌های آن‌ها همخوانی داشته باشد به نوعی نسل‌کشی قومی است که این در حقوق بین‌الملل یک جنایت جنگی شناخته شده است و در این مسیر صهیونیست‌ها از انجام هیچ جنایتی فروگذار نبودند.

عمویی در خصوص «باز شدن گذرگاه رفح و ارسال تعدادی از محموله‌های کمک‌رسانی»، گفت: ببینید مهم‌ترین مساله در حال حاضر در فلسطین و غزه اولا پایان کشتار و بمباران آن منطقه و دوم؛ ارسال کمک‌های بشردوستانه است. مسئولیت طرف‌های بین‌المللی در این زمینه بسیار بالاست؛ از جمله مصر و سازمان ملل که به نوعی در اداره وضعیت گذرگاه رفح دخیل هستند.

وی ادامه داد: اخبار ابتدایی نشان می‌دهد که این مرز به مدت کوتاهی برای تعداد محدودی از وسیله‌های حمل و نقل باز شده است، اما وضعیت مردم فلسطین و نیازمندی آن‌ها به قدری است که لازم است بیش از این‌ها کمک‌رسانی شود و زمینه‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه فراهم شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: بازگشایی رفح شاید بخشی کوچکی از آلام مردم فلسطین را بتواند التیام ببخشد، اما این درد‌ها بیش از این‌هاست و مسئولیت بین‌المللی در این زمینه بسیار بالاست.

عمویی تصریح کرد: بازگشایی رفح در کنار بمباران همزمان غزه البته اثربخش نخواهد بود به این خاطر که اقلام ارسال شده نمی‌تواند به درستی بین مردم جنگ‌زده توزیع شود، بنابراین پایان بمباران و رفع محدودیت‌های مرزی باید باهم اتفاق بیفتد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی