تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
دیدار وزیر همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی با رئیس جمهور ایران

رئیسی: دیگر امیدی به نقش‌آفرینی شورای امنیت نیست

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری در دیدار با «نالدی پاندو» وزیر روابط خارجی و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی گفت: دیگر امیدی به نقش‌آفرینی شورای امنیت سازمان ملل در حفظ صلح جهانی نیست.

کد خبر: ۱۵۷۴۸۷
۱۹:۵۸ - ۳۰ مهر ۱۴۰۲

رئیسی: دیگر امیدی به نقش‌آفرینی شورای امنیت نیست

دیدارنیوز: رئیس جمهور با زیر سوال بردن کارکرد شورای امنیت سازمان ملل تصریح کرد: وقتی آمریکا هم با ارسال تجهیزات و تسلیحات به اسرائیل در جنایات او علیه مردم بی‌دفاع غزه شریک می‌شود و هم از صدور قطعنامه محکومیت این جنایات در شورای امنیت سازمان ملل جلوگیری می‌کند، دیگر امیدی به نقش‌آفرینی این شورا در حفظ صلح جهانی نیست.

سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز یکشنبه در دیدار «نالدی پاندو» وزیر روابط خارجی و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی با تقدیر از تلاش‌ها و پیگیری‌های آفریقای جنوبی در زمینه عضویت جمهوری اسلامی ایران در گروه بریکس، احساس مسئولیت دولت و ملت آفریقای جنوبی در حمایت از مردم فلسطین و ابراز تنفر و انزجار از مظالم اسرائیل را نیز ارزشمند و شایسته قدردانی دانست.

رئیس جمهور با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم به‌ویژه زنان و کودکان فلسطینی، موضع آفریقای جنوبی در ممانعت از عضویت ناظر اسرائیل در اتحادیه آفریقا را نیز مسئولانه توصیف کرد.

رئیسی با زیر سوال بردن جایگاه و کارکرد شورای امنیت سازمان ملل در برقراری و حفظ امنیت و صلح در جهان، تصریح کرد: وقتی آمریکا هم با ارسال تجهیزات و تسلیحات به اسرائیل در جنایات او علیه مردم بی‌دفاع غزه شریک می‌شود و هم از صدور قطعنامه محکومیت این جنایات در شورای امنیت سازمان ملل جلوگیری می‌کند، دیگر امیدی به نقش‌آفرینی این شورا در حفظ صلح جهانی نیست.

«نالدی پاندور» وزیر روابط خارجی و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی نیز در این دیدار با بیان اینکه عضویت ایران در بریکس مورد اجماع همه کشور‌های عضو بود، تاکید کرد: ایران می‌تواند نقش موثری در ارتقای جایگاه بریکس و تلاش مشترک کشور‌ها برای پیشرفت عادلانه داشته باشد.

وی افزود: در همین چارچوب، آفریقای جنوبی نیز علاقه وافری برای تقویت فزاینده همکاری‌ها به‌خصوص در حوزه اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی