تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

عفو بین‌الملل: اسرائیل در غزه مرتکب جنایت جنگی می‌شود

سازمان عفو بین‌الملل در گزارش جدید خود درباره اوضاع غزه، مستنداتی از حملات غیرقانونی اسرائیل ارائه و تاکید کرد شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد اسرائیل مرتکب جنایات جنگی و نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه در حملات خود به نوار غزه می‌شود.

کد خبر: ۱۵۷۳۸۹
۱۰:۱۱ - ۲۹ مهر ۱۴۰۲

عفو بین‌الملل: اسرائیل در غزه مرتکب جنایت جنگی می‌شود

دیدارنیوز: سازمان‌های جهانی با هشدار به پیامد‌های فاجعه‌بار تجاوزات اسرائیل بر بخش بهداشت غزه، حملات وحشیانه این رژیم علیه غیرنظامیان را جنایت جنگی خوانده و از متحدان تل‌آویو خواستند از ارسال سلاح و تجهیزات نظامی برای اسرائیلی‌ها خودداری کنند.

ارتش اسرائیل برای پانزدهمین روز متوالی به حملات خود علیه مراکز غیرنظامی غزه ادامه می‌دهد و تعداد فلسطینی‌هایی که در اثر بمباران‌های اسرائیل به شهادت رسیده‌اند بعد از دو هفته به ۴۱۳۷ و تعداد زخمی‌ها به بیش از ۱۳ هزار نفر رسیده است. در نتیجه تمام شدن ذخایر سوخت و دارو و از کار افتادن بیش از ۷ بیمارستان و ده‌ها مرکز درمانی در نوار غزه امکان رسیدگی به مجروحان بسیار کم شده و تعداد شهدا همچنان درحال افزایش است.

۵۵۰۰ ساختمان مسکونی در غزه کاملا ویران شده است

«سلامه معروف» رئیس دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه اعلام کرد که بر اثر تجاوزات وحشیانه اسرائیل به نوار غزه تاکنون بیش از ۵۵۰۰ ساختمان مسکونی که شامل ۱۴ هزار و ۲۰۰ واحد بود به طور کامل ویران شده است. همچنین حدود ۱۳۳ هزار و ۳۷۰ واحد مسکونی نیز دچار خسارت شده‌اند که از میان آن‌ها ۱۰ هزار و ۱۲۷ واحد غیرقابل سکونت هستند. ۶۲ موسسه دولتی و ده‌ها نهاد خدمات و امکانات عمومی نیز تخریب شده‌اند.

شهادت ۱۶ روزنامه‌نگار در نوار غزه

از طرف دیگر اتحادیه بین‌المللی روزنامه‌نگاران شب گذشته در گزارشی اعلام کرد که از زمان آغاز تجاوزات اسرائیل به نوار غزه ۱۶ روزنامه‌نگار به شهادت رسیده‌اند.

این اتحادیه در وبسایت رسمی خود اعلام کرد که در جریان حملات اسرائیل به غزه تاکنون ۱۶ روزنامه‌نگار شهید و تعداد زیادی از روزنامه‌نگاران زخمی و شماری نیز مفقود شده‌اند. محمد علی، خلیل أبو عاذرة، سمیح النادی، عصام بهار، محمد بلعوشة، عبد الهادی حبیب، حسام مبارک، أحمد شهاب، محمد فایز یوسف أبو مطر، سعید الطویل، محمد صبح، هشام النواجحة، أسعد شملخ، محمد الصالحی، إبراهیم لافی و محمد جرغون، روزنامه‌نگارانی هستند که بر اثر تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه به شهادت رسیده‌اند. هفته گذشته نیز «عصام عبدالله» خبرنگار و عکاس لبنانیِ خبرگزاری رویترز که در جنوب لبنان مشغول پوشش اخبار جنگ بود در اثر حملات اسرائیل به مرز‌های جنوبی لبنان به شهادت رسید.

اتحادیه بین‌المللی روزنامه‌نگاران در ادامه گزارش خود با اشاره به تجاوزات عامدانه رژیم اشغالگر علیه خبرنگاران در نوار غزه اعلام کرد که «نضال الوحیدی» خبرنگار شبکه النجاح و «هیثم عبدالواح» یکی از عکاسانی که برای پوشش اخبار به غزه رفته‌اند ارتباطشان با مراکز مربوطه رسانه‌ای قطع شده و خانواده نضال الوحیدی گزارش دادند که ارتش رژیم اشغالگر او را بازداشت کرده است.

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره تعطیلی بیمارستان‌های غزه

از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت با اشاره به اوضاع فاجعه‌بار بهداشتی در نوار غزه اعلام کرد که بیمارستان‌ها فاقد برق و سوخت و تجهیزات هستند.

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در گفتگو با شبکه الجزیره گفت باید اطمینان حاصل شود که تاسیسات درمانی و بیمارستان‌ها و کادر پزشکی در نوار غزه هدف حملات قرار نگیرند و یک مشکل بزرگ درباره ظرفیت بیمارستان‌ها وجود دارد. در صورت نرسیدن کمک‌های پزشکی، بیمارستان‌ها به کلی از کار می‌افتند و بیماران در خطر هستند.

وی با بیان اینکه بر اثر بمباران‌های مستمر، تعداد شهدا و مجروحان دائما درحال افزایش است تاکید کرد که حملات به غزه باید فورا متوقف گردد و این حملات پیامد‌های بسیار وحشتناکی دارد.

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت با هشدار درباره پیامد‌های زیست‌محیطی و بهداشتی تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه تاکید کرد که ما برای رسیدن تجهیزات پزشکی به غزه به گذرگاه‌های ایمن نیاز داریم و باید راهکار‌های سیاسی برای رسیدن امکانات پزشکی به نوار غزه نیز اتخاذ شود. درحال حاضر تیم‌های پزشکی در غزه با کمترین امکانات موجود برای رسیدگی به بیماران از جان خود مایه می‌گذارند. در مرحله اول باید بمباران متوقف گردد و بعد از آن تجهیزات وارد شود.

این مسئول سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد ما بخشی از مذاکرات برای ایجاد گذرگاه‌های امن جهت رسیدن کمک‌ها به غزه نیستیم و طرف‌های مربوطه باید وظیفه خود را در این زمینه انجام دهند. همه باید برای کاهش درد و رنج مردم غزه در سایه این جنگ اقدام جدی کنند.

اسرائیل در غزه مرتکب جنایت جنگی و کشتار جمعی می‌شود

سازمان عفو بین‌الملل نیز در گزارش جدید خود درباره اوضاع غزه، مستنداتی از حملات غیرقانونی رژیم اشغالگر ارائه و تاکید کرد شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد اسرائیل مرتکب جنایات جنگی و نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه در حملات خود به نوار غزه می‌شود.

این سازمان تاکید کرد، اسرائیل هیچ اقدام محتاطانه‌ای برای جلوگیری از کشتار غیرنظامیان در نوار غزه انجام نداده و هیچ تمایزی بین اهداف نظامی و غیرنظامی قائل نشده و حملات سیستماتیکی علیه اهداف غیرنظامی انجام داده که منجر به کشتار جمعی مردم غزه شده است. اسرائیل به شکل وحشتناکی به جان غیرنظامیان بی‌اعتنایی و زیرساخت‌های نوار غزه را ویران کرده است. هیچ مدرکی دال بر ادعای ارتش اسرائیل درباره اینکه تنها به اهداف نظامی حمله می‌کند وجود ندارد.

در ادامه این گزارش آمده است، اسرائیل رژیم آپارتاید را علیه فلسطینیان تحمیل کرده و دست به کشتار جمعی و محاصره غیرقانونی علیه اهالی غزه زده و این منطقه را تبدیل به بزرگترین زندان باز در جهان کرده است. تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و گفتگو با شاهدان عینی در تحقیقات مربوط به عملیات‌های بمباران اسرائیل در نوار غزه نشان می‌دهد که اسرائیل مرتکب جنایات جنگی می‌شود.

ارسال سلاح برای اسرائیل فورا متوقف شود

عفو بین‌الملل از رژیم اشغالگر خواست تا حملات غیرقانونی علیه نوار غزه را فورا متوقف کرده و به قوانین بین‌المللی پایبند باشد و اجازه رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه را بدهد.

این سازمان همچنین از جامعه جهانی و متحدان اسرائیل از جمله آمریکا و انگلیس خواست تدابیر ضروری برای حمایت از غیرنظامیان در نوار غزه اتخاذ و از ارسال سلاح‌ها و تجهیزات نظامی برای اسرائیل و بیان اظهاراتی که به تجاوزات این رژیم علیه غزه مشروعیت می‌بخشد خودداری کنند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی