تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

خشم کرملین از اظهارات بایدن درباره پوتین

اظهارات جدید جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا که به مقایسه کردن پوتین با حماس پرداخته است، خشم مقامات کرملین را برانگیخت. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین این اظهارات را «غیرقابل قبول» خوانده و گفته ما چنین لحنی را در قبال فدراسیون روسیه و رئیس جمهوری خود نمی‌پذیریم.

کد خبر: ۱۵۷۳۸۲
۰۹:۰۳ - ۲۹ مهر ۱۴۰۲

خشم کرملین از اظهارات بایدن درباره پوتین

دیدارنیوز: کرملین اظهارات بایدن در مقایسه کردن پوتین با حماس را «غیرقابل قبول» خواند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، روز جمعه ۲۸ مهر به اظهارات جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در مقایسه کردن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با گروه حماس واکنش نشان داد و آن را «غیرقابل قبول» خواند.

به گزارش «رویترز»، اظهارات سخنگوی کرملین در پاسخ به پیام تلویزیونی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا مطرح شده که پنج‌شنبه شب منتشر شد.

به نقل از العربیه، جو بایدن در این سخنرانی جنگ در اوکراین و اسرائیل را به هم گره زد و ادعا کرد: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم تروریست‌هایی مانند حماس و مستبدانی مثل پوتین پیروز شوند.»

جو بایدن تصریح کرد که گروه حماس و ولادیمیر پوتین تهدید‌های متفاوتی را نمایندگی می‌کنند، اما در یک وجه با هم اشتراک دارند و آن این است که «هر دو خواهان نابودی کامل و ریشه‌کن کردن دموکراسی‌ها در همسایگی خود هستند.»

سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به پیام جو بایدن، اظهارات او را «غیرقابل قبول» خواند و گفت ما چنین لحنی را در قبال فدراسیون روسیه و رئیس جمهوری خود نمی‌پذیریم.

دیمیتری پسکوف، همچنین موقعیت کنونی جنگ در غزه را بسیار خطرناک خواند و گفت: «زمانی که اسرائیل عملیات زمینی خود را در غزه آغاز کند، تهدیدات علیه شهروندان روسیه به صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت.»

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در پیام تلویزیونی پنج‌شنبه شب خود به نقش ایران در حمایت از روسیه در جنگ اوکراین و همچنین پشتیبانی ایران از حماس و دیگر گروه‌های شبه‌نظامی نیز پرداخته بود.

بایدن مدعی شده بود: «ایران از روسیه در اوکراین حمایت می‌کند و از حماس و دیگر گروه‌ها در منطقه نیز حمایت می‌کند.»

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در سخنانش تاکید کرده بود که آمریکا به تلاش‌هایش برای پاسخگو کردن ایران و روسیه ادامه خواهد داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی