تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...
افاضات اضافه

کارد و آلات سلاخی را از جلوی دست پاییز بردارید

هفته گذشته برای عوام، روز‌های سخت و ناراحت‌کننده‌ای در پی داشت، اما جناب عوام‌الملک حتی در افسرده‌ترین اوقات هم از پیگیری اموری که خواص در آن نقش اصلی را دارند دست نمی‌کشد.

کد خبر: ۱۵۷۳۷۴
۱۴:۱۱ - ۲۸ مهر ۱۴۰۲

افاضات اضافه عوام الملک

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲

دکتر ابراهیم در فرودگاه شیراز گفت: "و اظهار تاسف  از آنچه که امروز به خاطر ناتوانی رژیم صهیونیستی نسبت به عوام عزیز غزه دارند از ظلم و ستم روا می‌دارند و قطعا می‌دانیم انشاالله این صبر و استقامت عوام فلسطین به پیروزی نهایی آن‌ها منجر خواهد شد."

 

شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲

صبح در خبرگزاری بودجه‌بگیر خواندم که اینترنت غزه قطع شده است. واقعا ناراحت‌کننده است. احتمالا غربی‌ها می‌خواهند مانع اطلاع‌رسانی و گردش آزاد اخبار بشوند. عجیب است که با این همه ادعای آزادی بیان در چنین روز‌هایی اینترنت را قطع می‌کنند. لابد اگر کمی اوضاع آرام بشود یک سری چیز‌ها را هم برای عوام غزه فیلتر می‌کنند.

تصاویری از افتتاح یک سالن ورزش چند منظوره در خرم‌آباد دیدم. کف سالن تشک کشتی پهن بود و از وسط تشک دو ستون آجری درآمده بود که هم می‌شد به آن‌ها میله بارفیکس وصل کرد و هم به جای دروازه فوتبال یا هندبال یا حتی راگبی از آن استفاده کرد. عده زیادی از خواص برای افتتاح این سالن چند منظوره جمع شده بودند. خوب است که در عصر ابراهیم به توسعه زیرساخت‌های ورزشی توجه می‌شود. ورزشگاه آزادی هم همینطوری در دست بازسازی‌ست. تصاویری از رشادت‌های عده‌ای از برادران آتش به اختیار در مشهد را دیدم. برخورد لازم و مناسب را با نسوانی که با میل و اختیار خودشان پوشش مورد نظر این برادران را نداشتند انجام دادند. عده‌ای از عوام فکر کرده بودند این برادرانمان قصد ایجاد مزاحمت برای نسوان را دارند که البته خیلی زود با کمک ابزار‌های فنی و روش‌های کارشناسی برادرانمان متوجه اشتباه خودشان شدند و اگر لازم باشد به مدد احمد و خواص‌الرعایای مشهدی بیشتر و بهتر هم متوجه خواهند شد. ناسلامتی آنجا مشهد است ایران نیست که هر کسی هر کاری خواست بکند.

شب تصاویر احکام صادره از علیرضا، رییس بلدیه تهران برای محسن را دیدم. همزمان سه پست به او داده است. خیلی جالب و خوب است. از محاسن عصر ابراهیم این است که از توانمندی‌های علیرضا برای اداره شهر تهران استفاده شد و او هم اینقدر توانسته دایره خواص را با کشف استعداد‌هایی که در دوره‌های قبلی به ایشان توجه نشده بود گسترده کند که سوپرمن‌های گوشه‌نشین را به صحنه مدیریت شهری وارد کند و مثل تانک از روی مشکلات شهر رد شوند.

 

یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲

نمی‌دانم این چه سندرمی‌ست که پاییز به آن مبتلاست و هر بیست و پنج سال یک بار عود می‌کند. شاید اسمش سندرم "داریوش‌زدایی" باشد. بیست و پنج سال پیش در اواخر آبان ماه یک داریوش قدبلند و سیبیلو به همراه همسرش قربانی این سندرم شد و امروز یک داریوش قدکوتاه و بی‌سبیل به همراه همسرش.‌ای کاش کارد و آلات سلاخی را از جلوی دست پاییز بردارند.

 

دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲

داود معاون دکتر ابراهیم در امور برنامه‌ریزی و بودجه گفت پرواز با طیاره یک کالای لوکس است و نباید منابع ارزی کشور صرف این کالای لوکس شود. کاملا صحیح است. این تشریفات و تجملات مربوط به قبل از عصر ابراهیم بود. پول‌های کشور و گلابی‌های برجام را خرج این چیز‌های بی‌مصرف می‌کردند که فقط عده‌ای برای تجملات استفاده کنند. الان به راحتی می‌شود از تهران تا جزیره کیش را از طریق  زمین و دریا یا از چابهار تا تبریز را از مسیر زمینی ظرف چند روز رفت و هم از زیبایی‌های مسیر لذت برد و هم صنعت گردشگری را تقویت کرد. عزت هم که قول داده زیرساخت‌های لازم برای بهبود مستراح‌های بین‌راهی را فراهم کند. عده‌ای از عوام ممکن است بگویند از پرواز برای ماموریت‌های کاری استفاده می‌کنند که خب آن‌ها هم غلط می‌کنند. از این به بعد برای برنامه‌ریزی ماموریت‌ها یکی دو روز برای رفتن و یکی دو روز هم برای برگشتن در زمان ماموریت در نظر بگیرند که منابع کشور هدر نرود. عوام باید درک کنند. بگذارند این چند تا هواپیمای سالم هم آماده و دم‌دست باشند که اگر برای خواص کار فوری و ناگهانی در داخل و خارج پیش آمد بتوانند سریع حرکت کنند و مشکلات عوام را حل کنند.

بخشی از سخنرانی دکتر ابراهیم در جمع نخبگان را دیدم. در مورد مشکلات عوام و بیماری‌های خاص‌شان صحبت می‌کرد. گویا به عوامی که بیماری‌های خاص دارند و دارو پیدا نمی‌کند دلداری داده بوده و گفته که عمر دست خداست، ولی با این حال نگران نباشند و مقاومت کنند تا داروهایشان را خودمان بسازیم. حرف خوب و درستی زده است. در دوره کرونا هم مقاومت کردیم و بعضی‌هایمان نمردیم تا خودمان واکسن ساختیم و استفاده کردیم. حالا عده‌ای هم فداکاری کردند و، چون عمرشان دست خدا بود مردند. یادشان گرامی. در عوض به همه جهان مخصوصا غربی‌ها نشان دادیم که ما می‌توانیم.

 

سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲

سر وصدا‌هایی درباره انتصاب یک عده از عوام خاص در هیات مدیره شرکت ملی مخصوص کشیدن نفت راه افتاده است. اصلا نباید اهمیت داد. مثل همان کار‌های بزرگی‌ست که علیرضا در بلدیه کرده و از سوپرمن‌های گوشه‌نشین برای مدیریت شهر استفاده می‌کند. تازه این شرکت که ملی هم هست و جای خوبی برای تبدیل عوام خاص به خواص به حساب می‌آید.

تصاویری از تجمع عده‌ای از عوام در قم به دستم رسید. از دست عزت ناراحت بودند و می‌گفتند لیبرال است و دکتر ابراهیم باید بین او و عوام یکی را انتخاب کند. البته انتخاب دکتر ابراهیم همیشه عوام بوده کما اینکه انتخاب عوام هم همیشه دکتر ابراهیم بوده و الان معلوم شده که حتی خواهد بود. عزت هم باید زودتر از خواص‌الدولگی کنار گذاشته شود تا بفهمد نمی‌تواند به بهانه دفاع از عوام غزه اقدام به ترویج آلات لهو و لعب کند و تصویر و صدای یکی از نسوان عرب که از عمله طرب محسوب می‌شود را پخش کند.

 

چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲

وطن یعنی چه آباد و چه ویران

وطن یعنی همین جا یعنی ایران

 

پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲

خبردار شدم یکی از بالن‌های قرمزی که علیرضا برای نشان دادن محل‌هایی که مشغول کار است هوا کرده، ترکیده و شش نوجوان دچار سوختگی شده‌اند. خیلی عصبانی شدم. مگر محل کار علیرضا و بلدیه‌چی‌ها جای بازیگوشی نوجوانان است. لابد توقع دارند الان علیرضا هزینه‌های درمانشان را هم بدهد. به نظرم قطعا باید این شش نفر و خانواده‌هایشان هزینه بالن و طنابش را هم به بلدیه بدهند تا دفعه دیگر یادشان باشد زیر بالن جای بازی کردن نیست. بلدیه تهران وسط این همه گرفتاری و خرج و مخارجی که بابت بیلبورد‌های انقلابی و قاطع و آموزنده‌اش درباره همه مسائل جهان و تاریخ ادبیات دارد بالن هم هوا می‌کند و آن وقت عده‌ای از عوام سهل‌انگار و سر به هوا برای علیرضا و همکارانش حاشیه می‌سازند.

شب فیلمی از یکی از مناطق اطراف داراب دیدم. عده‌ای از عوام در حال جنجال‌آفرینی درباره تخلیه وسائل امانی موجود در محلی بودند که در سفر دکتر ابراهیم و خواص‌الدوله‌اش، از جمله بهرام خواص‌الدوله امور صحه، نقش محل استراحت و اسکان اطبا را بازی کرده بود. حالا که دیگر دکتر ابراهیم و بهرام آنجا نیستند ضرورتی ندارد مکانی هم برای استراحت و اسکان اطبا وجود داشته باشد. وقتی می‌گویند وسایل امانی‌ست، معنی‌اش مشخص است. از محل امانت‌های ناشی از سفر خواص‌الدوله به آن منطقه بوده و الان باید همان وسایل به محل سفر بعدی دکتر ابراهیم و خواص‌الدوله‌اش منتقل شود که یک وقت جلوی دوربین بد نشود. جلوی این جنجال‌آفرینی‌ها باید گرفته شود. اگر عوام به این شکل بخواهند به سوءاستفاده از دوربین گوشی‌های تلفن همراهشان ادامه بدهند باید به طور جدی به فکر ممنوع کردن استفاده از این گوشی‌ها بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی