تیتر امروز

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران
گزارش خبرنگار دیدارنیوز از دومین روز نمایشگاه

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی برگزار می‌شود که خبرنگار دیدارنیوز حال و هوای متفاوت این نمایشگاه را روایت کرده؛ پس این گزارش جالب را بخوانید.
در خاورمیانه چه خبر است

جنگ حماس و اسرائیل/ حماس یک مادر و دختر آمریکایی را آزاد کرد

جنگ خونین و پرتلفات گروه حماس و اسرائیل در حالی وارد چهاردهمین روز خود شده که هزاران کشته و زخمی از دو طرف و صدها هزار آواره در شهر غزه برجای گذاشته است.

کد خبر: ۱۵۷۳۶۵
۰۹:۳۷ - ۲۸ مهر ۱۴۰۲

جنگ حماس و اسرائیل/ حضور پرتعداد تانک‌های اسرائیلی در اطراف غزه +ویدیو

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل وارد چهاردهمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبرهای جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۲۰:۳۱/ حماس دو گروگان آمریکایی را آزاد کرد

به نقل از العربیه، جنبش «حماس» شامگاه جمعه ۲۸ مهر اعلام کرد دو گروگان زن آمریکایی نزد این گروه شامل یک مادر و دختر را «به‌دلایل انسانی» آزاد کرده است تا به گفته خود به مردم ایالات متحده و جهان نشان دهد که ادعا‌های بایدن و دولت او دروغ است.

ساعت: ۱۷:۱۳/ درگیری‌های خشونت آمیز بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها در کرانه باختری ادامه دارد

شبکه اسکای نیوز انگلیس تصاویری را از کرانه باختری هنگام درگیری فلسطینیان با نیرو‌های اسرائیلی در نزدیکی رام الله در منطقه تحت اشغال اسرائیل منتشر کرده است.

درگیری جدید بین اسرائیل و حماس در غزه باعث ایجاد ترس در کرانه باختری اشغالی شده است، جایی که ده‌ها فلسطینی کشته شده‌اند و ساکنان می‌گویند اکنون در وحشت حملات تلافی جویانه بیشتر شهرک نشینان یهودی زندگی می‌کنند.

جنگ حماس و اسرائیل/ حضور پرتعداد تانک‌های اسرائیلی در اطراف غزه +ویدیو

جنگ حماس و اسرائیل/ حضور پرتعداد تانک‌های اسرائیلی در اطراف غزه +ویدیو

ساعت: ۱۶:۵۵/ حضور پرتعداد تانک‌های اسرائیلی در اطراف غزه

شبکه العربیه گزارش داد که با افزایش احتمال حمله زمینی قریب الوقوع اسرائیل به غزه، تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی در روز جمعه ۲۸ مهر، حضور گسترده تانک و خودرو‌های زرهی اسرائیلی در اطراف غزه را نشان می‌دهد.

 

ساعت: ۱۶:۲۲/ ارسال نخستین محموله کمک‌های ایران به غزه

به نقل از صداوسیما، حجم نخستین محموله کمک‌های هلال احمر ۶۰ تن است که شامل مواد غذایی، دارویی و مایحتاج روزانه مردم است.

ساعت: ۱۶:۰۷/ دو امدادگر سازمان ملل در نوار غزه کشته شدند

به نقل از اسکای نیوز، این آژانس گزارش داد که دو امدادگر دیگر که برای آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد (آنروا) برای آوارگان فلسطینی کار می‌کردند، در نوار غزه کشته شدند.

آژانس سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: کل آژانس غمگین است.

به این ترتیب تعداد کل امدادگران آنروا که از زمان شروع جنگ کشته شده‌اند به ۱۶ نفر می‌رسد.

آنروا گفت که به "حمایت در بالاترین سطوح برای دسترسی پایدار و بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه برای تدارکات مورد نیاز" ادامه می‌دهد.

ساعت: ۱۵:۵۸/ ادعای گالانت درباره جنگ با حماس

به نقل از العربیه، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل در اظهاراتی مدعی شد که «در جنگی هستیم که بر ما تحمیل شده» و افزود که از ۷ اکتبر روند نابودی حماس آغاز شده است.

ساعت: ۱۵:۰۲/ صد‌ها نفر در قطر در همبستگی با مردم غزه تجمع کردند

به نقل از الجزیره، مردم از ملیت‌های مختلف در مسجد امام محمد بن عبدالوهاب در دوحه تجمع کرده‌اند تا با فلسطینی‌های غزه ابراز همبستگی کنند و نسبت به حملات بی امان اسرائیل به منطقه محاصره شده اعتراض کنند.

پس از نماز جمعه، آن‌ها پرچم‌ها را به اهتزاز درآوردند، بنر‌ها را حمل کردند و شعار‌هایی را برای «فلسطین آزاد» و پایان دادن به اشغالگری اسرائیل سر دادند.

جنگ حماس و اسرائیل/ حضور ارتش مصر در گذرگاه مرزی رفح +ویدیو

ساعت: ۱۴:۰۵/ حضور نظامیان مصری در گذرگاه رفح

تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، حضور نیرو‌های ارتش مصر در بخش مصری گذرگاه مرزی رفح را نشان می‌دهد.

ساعت: ۱۳:۵۵/ فاجعه در غزه، تعداد قربانیان از ۴ هزار نفر گذشت

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه در یک نشست خبری می‌گوید که تاکنون ۴۱۳۷ نفر در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند که ۱۶۶۱ نفر آن‌ها کودک هستند.

القدره می‌گوید ۱۳۲۶۰ نفر زخمی شده‌اند.

ساعت: ۱۲:۲۵/ ۵ کودک در جریان حمله اسرائیل کشته شدند

مقامات فلسطینی اعلام کردند: ۱۳ نفر از جمله ۵ کودک در اردوگاه آوارگان در کرانه باختری در جریان حمله اسرائیل کشته شدند.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین، در جریان عملیات اسرائیل در اردوگاه آوارگان نور شمس در کرانه باختری رود اردن، ۱۳ نفر از جمله پنج کودک کشته شدند.

شبکه تلویزیونی رسمی فلسطین گزارش داد که نیرو‌های اسرائیلی صبح جمعه از اردوگاه عقب‌نشینی کردند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»/ حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان؛ ۵ کودک کشته شدند

ساعت: ۱۱:۲۲/ بیش از ۱۰۰۰ شهروند چینی اسرائیل را ترک کرده‌اند

وزارت خارجه چین گفته است که بیش از ۱۰۰۰ شهروند چینی در بحبوحه درگیری اسرائیل و حماس، اسرائیل را ترک کرده‌اند.

در همین حال، با افزایش تلفات و بدتر شدن وضعیت انسانی برای فلسطینیان، چین خواستار گفتگو‌های صلح شده است.

ساعت: ۱۰:۵۵/ حمله هوایی «مرگبار» اسرائیل به کلیسای قدیمی غزه

بخش‌هایی از قدیمی‌ترین کلیسای غزه که به خانواده‌های آواره پناه می‌داد، در اثر انفجار و حمله هوایی فرو ریخت. مالکان این کلیسا و حماس حمله هوایی شب گذشته به این کلیسا را تایید کردند.

به نقل از یورونیوز، بخشی از این کلیسا در شهر غزه متعلق به اسقف ارتدکس اورشلیم [بیت‌المقدس]است که در بیانیه‌ای اعلام کرد که آن‌ها «طبق وظیفه دینی و اخلاقی خود در ارائه کمک، حمایت و پناه دادن به نیازمندان در میان درخواست‌های پی در پی اسرائیل برای تخلیه متعهد می‌مانند.»

در این بیانیه آمده است: «هدف قرار دادن کلیسا‌ها و موسسات آن‌ها همراه با سرپناه‌هایی که برای حفاظت از شهروندان بیگناه به‌ویژه کودکان و زنانی که خانه‌های خود را در اثر حملات هوایی اسرائیل از دست داده‌اند یک جنایت جنگی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.»

وزارت کشور و امنیت ملی تحت کنترل حماس روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله هوایی اسرائیل باعث فروریختن یکی از ساختمان‌های متعلق به کلیسای ارتدوکس یونانی در مرکز شهر غزه شد. حماس البته از کشته شدن شماری از افرادی که در کلیسا پناه گرفته بودند نیز خبر داد.

ارتش اسرائیل نیز تایید کرد که در اثر حمله این نهاد، دیوار یک کلیسا در منطقه آسیب دیده است. ارتش اسرائیل به خبرگزاری فرانسه گفت که از گزارش‌ها درباره تلفات مطلع هستند و حادثه در دست بررسی است.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ هدف قراردادن کلیسا جنایت جنگی است

ساعت: ۱۰:۴۰/ حمایت دانش آموزان اندونزیایی از مردم غزه

شبکه الجزیره قطر تصاویری از دانش‌آموزان اندونزیایی را منتشر کرده که حمایت آنها از مردم غزه را نشان می‌دهد.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ ۳۸۵۹ کشته و ۱۳۳۰۰ زخمی در غزه

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ ۳۸۵۹ کشته و ۱۳۳۰۰ زخمی در غزه

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ ۳۸۵۹ کشته و ۱۳۳۰۰ زخمی در غزه

ساعت: ۱۰:۳۰/ ۳۸۵۹ کشته و ۱۳۳۰۰ زخمی در غزه

وزارت بهداشت فلسطین بامداد جمعه ۲۸ مهر تازه‌ترین آمار قربانیان حملات و بمباران گسترده اسرائیل علیه غیرنظامیان در این باریکه را ۳۸۵۹ کشته و ۱۳۳۰۰ زخمی اعلام کرد.

ساعت: ۰۹:۵۵/ فرمان حمله زمینی نیرو‌های اسرائیلی به غزه به زودی صادر خواهد شد

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، پنج‌شنبه ۲۷ مهر با سربازان تیپ جولانی ارتش اسرائیل که اخیرا در مرز نوار غزه مستقر شدند، دیدار کرد.

به نقل از العربیه، پیشتر روزنامه «تایمز اسرائیل» به نقل از وزیر دفاع این کشور نوشت که فرمان حمله زمینی نیرو‌های اسرائیلی به غزه به زودی صادر خواهد شد.

ساعت: ۰۹:۱۰/ تانک‌های اسرائیلی در مرز نوار غزه

تانک‌های اسرائیلی در جاده‌ای نزدیک مرز با غزه دیده شده‌اند.

روز گذشته (پنجشنبه)، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، به سربازان در مرز گفت که به زودی غزه را «از داخل» خواهند دید، که با این اظهارنظر به نظر می‌رسد حمله زمینی نزدیک است.

اسرائیل به بیش از یک میلیون فلسطینی دستور داده بود تا پیش از حمله زمینی مورد انتظار خود به جنوب این کشور تخلیه شوند.

ارتش اسرائیل در آخر هفته اعلام کرد که برای یک عملیات "مهم" از طریق زمین، دریا و هوا آماده است، اما نگفت چه زمانی این حمله انجام خواهد شد.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ آمار نهاد آمریکایی از کشته‌شدگان بیمارستان غزه

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ آمار نهاد آمریکایی از کشته‌شدگان بیمارستان غزه

ساعت: ۰۸:۵۵/ تخمین نهاد اطلاعاتی آمریکا: بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ نفر در بیمارستان معمدانی غزه کشته شده‌اند

به نقل از یورونیوز، نهاد‌های اطلاعاتی ایالات متحده تخمین زده‌اند که احتمالا بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ نفر در انفجار بیمارستان معمدانی در غزه کشته شده‌اند. این نهاد‌ها با این حال تاکید کرده‌اند که این ارزیابی ممکن است تغییر کند.

این تعداد کمتر از ۴۷۱ موردی است که مقامات بهداشتی غزه در ابتدای حادثه اعلام کرده بودند.

طبق یک ارزیابی اطلاعاتی طبقه‌بندی نشده آمریکا که از سوی یک منبع در کنگره ایالات متحده به خبرگزاری فرانسه ارائه شده است شمار کشته‌شدگان سه‌شنبه شب در بیمارستان معمدانی در کمترین حد ۱۰۰ تا ۳۰۰ نفر تخمین زده می‌شود.

در این سند آمده است: «ما هنوز در حال ارزیابی ارقام احتمالی تلفات هستیم و ارزیابی ما ممکن است کامل شود، اما این میزان تلفات حیرت انگیز است.»

در این سند آمده است: «ایالات متحده کشته شدن همه غیرنظامیان را جدی می‌گیرد و به شدت برای رسیدگی به بحران انسانی در غزه تلاش می‌کند.»

پیش از این یک مقام ارشد اطلاعاتی اروپایی به خبرگزاری فرانسه گفته بود تعداد تلفات انسانی انفجار بیمارستان «الاهلی العربی (المعمدانی)» غزه در روز سه‌شنبه «بسیار کمتر» از اعداد اعلام شده است. این مقام بلندپایه که نخواست نامش فاش شود، گفت: «۲۰۰ یا ۵۰۰ کشته وجود ندارد، بلکه چند ده نفر هستند. احتمالاً بین ۱۰ تا ۵۰ نفر.»

به گزارش دیدارنیوز، حمله فاجعه‌بار به بیمارستان غزه موجی از خشم و نفرت را علیه اسرائیل به راه انداخت اما تل‌آویو برای خروج از فشار افکار عمومی آن را به گروه فلسطینی جهاد اسلامی نسبت داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی