تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

آمریکا برنامه موشکی و پهپادی ایران را تحریم کرد

پس از پایان یافتن محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، آمریکا و اروپا بار دیگر بسته‌های تحریمی جدید علیه برنامه‌های موشکی و پهپادی ایران در نظر گرفته‌اند.

کد خبر: ۱۵۷۳۵۶
۱۲:۰۳ - ۲۷ مهر ۱۴۰۲

آمریکا برنامه موشکی و پهپادی ایران را تحریم کرد

دیدارنیوز: پس از آنکه مجموعه‌ای از محدودیت‌های سازمان ملل برای برنامه موشکی ایران مطابق توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ موسوم به «برجام» منقضی شد، ایالات متحده از مجموعه‌ای از تحریم‌های جدید برای هدف قرار دادن برنامه‌های موشکی و پهپادی ایران پرده‌برداری کرد. پیشتر اتحادیه اروپا از تحریم‌های مشابهی رونمایی کرده بود.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای ادعا کرد که مجازات‌های جدید را در قبال «یازده فرد، هشت نهاد و یک کشتی مستقر در ایران، هنگ‌کنگ، جمهوری خلق چین و ونزوئلا، که به پیشبرد برنامه‌های موشکی و پهپادی بی‌ثبات‌کننده ایران کمک می‌کنند» اعمال کرده است.

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران در «روز انتقال» انجام گرفت، که بر اساس برجام همان روزی است که محدودیت‌های باقی‌مانده سازمان ملل روی برنامه موشک‌های بالستیک تهران به پایان می‌رسد.

به نقل از العربیه، آلمان، فرانسه، بریتانیا، و ایالات متحده گفته‌اند که با وجود انقضای محدودیت‌های سازمان ملل، آن‌ها محدودیت‌های مشابهی درباره برنامه موشکی ایران از طریق تحریم‌های خود برقرار می‌کنند.

ایالات متحده و ۴۵ کشور دیگر روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای مشترک متعهد شدند تا «تمام اقدامات لازم را برای جلوگیری از عرضه، فروش یا انتقال مواد، تجهیزات، کالا‌ها و فناوری مرتبط با موشک‌های بالستیک [ایران]انجام دهند تا از صلح و ثبات در منطقه و فراتر از آن محافظت کنند.»

دولت کانادا نیز روز گذشته اعلام کرد که تحریم‌های مرتبط سازمان ملل علیه ایران را حفظ می‌کند.

دولت کانادا، با انتشار بیانیه‌ای با ادعای اینکه «فعالیت‌های ایران در زمینه اشاعه تسلیحات اتمی همچنان تهدید بزرگی علیه امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد می‌کند»، اعلام کرد که این تحریم‌ها را علیه تمامی نهاد‌ها و افراد ایرانی مربوطه حفظ می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی