تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
احتمالات ترکیب پرسپولیس در غیاب ۶ ستاره

یحیی مهره خارجی رو می‌کند! +ترکیب احتمالی

پرسپولیس امروز (پنجشنبه) باید در قزوین به مصاف پیکان برود؛ دیداری که برای یحیی و تیمش آسان نخواهد بود چون این تیم چند ستاره کلیدی خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

کد خبر: ۱۵۷۳۵۴
۱۱:۴۲ - ۲۷ مهر ۱۴۰۲

یحیی مهره خارجی رو می‌کند! +ترکیب احتمالی

دیدارنیوز: یحیی گل‌محمدی در غیاب ستاره‌های سرشناس پرسپولیس، کار سختی برای چینش ترکیب این تیم برابر پیکان تهران دارد.

پرسپولیس در ششمین بازی‌اش در فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران عصر امروز (پنجشنبه) در دیداری معوقه از هفته ششم لیگ برتر باید به مصاف پیکان تهران برود. مسابقه‌ای که برخلاف فصول گذشته قرار نیست در تهران برگزار شود و ورزشگاه سردار آزادگان قزوین، میزبان دوئل شاگردان یحیی گل‌محمدی و رسول خطیبی خواهد بود.

سرخ‌پوشان پایتخت به دنبال آن هستند تا با پیروزی برابر پیکان هم دوباره صدرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر شوند و هم اینکه بتوانند با روحیه‌ای مناسب به استقبال سومین بازی‌شان در لیگ قهرمانان آسیا بروند.

کادرفنی پرسپولیس در حالی دغدغه انتخاب ترکیب اصلی این تیم برای مسابقه امروز را دارد که ستاره‌های سرشناسی در دسترس یحیی گل‌محمدی نیستند. مرتضی پورعلی‌گنجی و یاسین سلمانی به دلیل پارگی رباط صلیبی غایبان بزرگ پرسپولیس برای مسابقه امروز هستند و در کنار این دو بازیکن، میلاد سرلک، امید عالیشاه، وحید امیری و مهدی ترابی هم به دلیل آسیب‌دیدگی قادر به همراهی سرخ‌پوشان پایتخت نیستند.

هر چند که گفته می‌شود قرار است نام ترابی در فهرست پرسپولیس قرار گیرد، اما بعید به نظر می‌رسد که او بتواند در ترکیب اولیه تیمش به میدان برود تا گل‌محمدی در غیاب ۶ مهره کلیدی تیم خود، ترکیب پرسپولیس را برای مسابقه امروز چینش کند.

پایان نیمکت‌نشینی‌های گولسیانی

علیرضا بیرانوند با وجود خستگی سفر به امان و اضافه‌شدن دیرهنگام به اردوی پرسپولیس، گزینه موردنظر یحیی گل‌محمدی برای خط دروازه است و به نظر می‌رسد که سرمربی پرسپولیس قصد ریسک کردن روی دروازه‌بانان جوان تیمش و استراحت دادن به بیرانوند را ندارد. در خط دفاعی با توجه به مصدومیت مرتضی پورعلی‌گنجی و اصلاح قرارداد گیورگی گولسیانی، مدافع گرجستانی مهیای آن است تا برای اولین‌بار در فصل جدید در ترکیب اصلی پرسپولیس به میدان برود.

محمدحسین کنعانی‌زادگان هم بعد از درخشش برابر تیم ملی قطر، با وجود خستگی زیاد، برای حضور در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت اعلام آمادگی کرده تا برای اولین‌بار زوج گولسیانی-کنعانی‌زادگان در قلب خط دفاعی پرسپولیس در فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران شکل گیرد. در سمت راست، وحدت هنانوف و دانیال اسماعیلی‌‎فر در دسترس گل‌محمدی هستند که احتمالاً اسماعیلی‌فر در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت و در سمت چپ هم از میان علی نعمتی و محمدمهدی احمدی، به نظر می‌رسد که سرمربی پرسپولیس به نعمتی میدان می‌دهد.

گل‌محمدی و چالش چینش مربع خط هافبک

میلاد سرلک در شرایطی نمی‌تواند در مسابقه امروز برای پرسپولیس به میدان برود که سینا اسدبیگی و مسعود ریگی گزینه‌های جانشینی او در ترکیب پرسپولیس هستند که به نظر می‌رسد که یحیی گل‌محمدی با توجه به عملکرد خوب ریگی، به او در خط هافبک تیمش اعتماد می‌کند. برای انتخاب زوج مسعود ریگی، بازیکنانی مانند سروش رفیعی، سینا اسدبیگی و البته میلاد سورگی در دسترس کادرفنی پرسپولیس هستند که انتخاب سروش رفیعی محتمل‌ترین اتفاق ممکن به نظر می‌رسد.

گل‌محمدی در پست وینگر نمی‌خواهد روی مهدی ترابی با توجه به مسابقات فشرده در پیش‌روی پرسپولیس، ریسک کند و در کنار ترابی، وحید امیری، امید عالیشاه و یاسین سلمانی هم شرایط بازی برای پرسپولیس در مسابقه امروز را ندارند تا سرمربی پرسپولیس برای انتخاب دو وینگر برای حضور در ترکیب اصلی تیمش، چالش بزرگی را داشته باشد. به نظر می‌رسد که گل‌محمدی راه چاره‌ای جز اعتماد به محمد عمری و سعید صادقی ندارد و این دو بازیکن، تنها وینگر‌های تخصصی در دسترس یحیی گل‌محمدی هستند.

یحیی در روز مبادا هم به باهویی اعتماد نمی‌کند؟

سرمربی پرسپولیس به آرایش ۲-۴-۴ اعتقاد دارد و با توجه به شرایط ویژه فهرست پرسپولیس و از دست دادن بازیکنانی مانند امید عالیشاه و یاسین سلمانی که توانایی بازی در پست مهاجم سایه را دارند، یحیی گل‌محمدی برای چینش خط حمله تیمش دستِ بازی ندارد. نبیل باهویی در کنار شهاب زاهدی گزینه‌های در دسترس یحیی گل‌محمدی برای حضور در خط حمله پرسپولیس هستند که البته سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت از سطح آمادگی باهویی رضایت ندارد، اما به نظر می‌رسد که او راه چاره‌ای جز اعتماد به مهاجم سوئدی ندارد.

یحیی گل‌محمدی اگر بخواهد باهویی را روی نیمکت حفظ کند، باید در تصمیمی مهم به سراغ تغییر پست سروش رفیعی برود و او را در قامت یک وینگر به میدان فرستاد تا محمد عمری بتواند در خط حمله در نقش مهاجم سایه برای سرخ‌ها به میدان برود. در صورت حضور رفیعی در نقش وینگر و عمری در قامت مهاجم سایه، ورود سینا اسدبیگی به ترکیب اصلی پرسپولیس برای حضور در خط هافبک به عنوان زوج مسعود ریگی قریب‌الوقوع خواهد بود.

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل پیکان تهران: علیرضا بیرانوند، گیورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، مسعود ریگی، سینا اسدبیگی، سروش رفیعی، سعید صادقی، محمد عمری و شهاب زاهدی.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی