تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
در دیدار با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در جده مطرح شد

امیرعبداللهیان: کشور‌های اسلامی، اسرائیل را تحریم کنند

پس از حمله اسرائیل به بیمارستان غزه، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان خوارستار تحریم نفتی و کامل اسرائیل توسط کشورهای اسلامی شد.

کد خبر: ۱۵۷۳۲۳
۱۴:۱۲ - ۲۶ مهر ۱۴۰۲

امیرعبداللهیان: کشور‌های اسلامی، اسرائیل را تحریم کنند

دیدارنیوز: امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس فوق العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده با حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار از برگزاری این جلسه در جده تشکر و قدردانی کرد. وی بر ضرورت پیگیری جدی قطع فوری حملات جنایت آمیز اسرائیل علیه غزه، ارسال فوری کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه و مقابله با کوچاندن مردم غزه تاکید کرد و افزود ضروری است این موضوعات در دستور اجلاس امروز باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین خواستار تحریم فوری و کامل اسرائیل توسط کشور‌های اسلامی، تحریم نفتی علیه رژیم یادشده و اخراج سفرای این رژیم جنایتکار از کشور‌هایی که دارای رابطه با این رژیم غاصب و جعلی هستند، شد.

امیرعبداللهیان: کشور‌های اسلامی، اسرائیل را تحریم کنند

امیرعبداللهیان همچنین خواستار تشکیل یک تیم حقوقدانان اسلامی برای حمایت از فلسطین شد تا جنایات جنگی اسرائیل را مستند سازی کرده و زمینه طرح و محاکمه جنایتکاران جنگی اسرائیل و حامیان آن در دادگاه‌های بین‌المللی فراهم شود.

امیرعبدالهیان با توجه به جنایات جاری اسرائیلی‌ها در غزه بویژه نسل کشی در بیمارستان المعمدانی، افزود لازم است در جلسه امروز جده، موضوع پیگیری حقوقی جنایتکاران جنگی اسرائیل و حامیان آنان مورد توجه و پیگیری جدی سازمان همکاری اسلامی قرار گیرد.

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز در این دیدار از مواضع حمایتی دائمی و شناخته شده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از قضیه فلسطین تشکر کرد.

او با تاکید بر ضرورت وحدت امت اسلامی و انسجام موضع در قبال مسئله فلسطین، حمله به بیمارستان المعمدانی را یک جنایت دانست و گفت لازمست با اتحاد اسلامی، موضع متحدی داشته و نقطه پایانی بر این جنایات بگذاریم.

ابراهیم طه از پیشنهادات مهم وزیر امور خارجه کشورمان تشکر کرد و گفت آن‌ها را مورد توجه و بررسی سازمان قرار خواهد داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی