تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...
خبرنگار دیدار از تالار وحدت گزارش می‌دهد

مراسم تشییع داریوش مهرجویی و همسرش؛ مونا مهرجویی چه گفت؟ +عکس و ویدیو

از ساعت ۱۰ صبح امروز قرار است پیکر داریوش مهرجویی کارگردان شهیر سینمای ایران و همسرش وحیده محمدی‌فر طی مراسم تشییع به قطعه هنرمندان رهسپار شود.

کد خبر: ۱۵۷۳۰۱
۱۰:۱۶ - ۲۶ مهر ۱۴۰۲

گزارش زنده از تالار وحدت: مهرجویی همیشه زنده است

 

دیدارنیوز ـ نسرین نیکنام: در پی قتل فجیع و شوکه کننده داریوش مهرجویی و همسرش در منزل آن‌ها و بعد از چند روز بررسی و تحقیق سرانجام امروز نوبت به مراسم تشییع این دو هنرمند گرامی سینمای ایران رسید. طبق اعلام از ساعت ۱۰ صبح مراسم پیش از تشییع، آغاز خواهد شد و هم‌اکنون تعدادزیادی از هنرمندان و اهل سینما روبروی تالار وحدت گرد هم آمده‌اند و مردم نیز به تدریج به محل مراسم می‌رسند.

۹:۵۰ ـ کمتر از یک ساعت مانده به مراسم تشییع پیکر داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر، جمعی از مردم علاقه‌مند و هنرمندان با حضور در محوطه پهنه رودکی تالار وحدت آماده وداع شدند و ترانه «چرا رفتی؟» همایون شجریان و بخشی از موسیقی فیلم «سنتوری» تا پیش از آغاز مراسم پخش شد.

احمدرضا درویش، محمد مهدی عسگرپور، داریوش فرهنگ، رضا درمیشیان، مسعود کرامتی، محمد علی نجفی، علی مصفا، جعفر پناهی، محمد رسول اف، همایون ارشادی، حسن پورشیرازی، غزل شاکری، دانش اقباشاوی، محسن امیریوسفی، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی، حبیب ایل‌بیگی معاون اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، مسعود کیمیایی، بهمن فرمان‌آرا، بهرام رادان، حبیب دهقان‌نسب، مانی حقیقی، مازیار میری، هانیه توسلی، محمدرضا دلپاک، ابوالحسن داودی، مرتضی شایسته، همایون اسعدیان، مسعود اطیابی، محسن و مصطفی کیایی و.... از جمله هنرمندان و مسئولان حاضر هستند.

 

ساعت ۱۰ـ مراسم رسمی تشییع داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر ساعت ۱۰ با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد. حضور مونا مهرجویی دختر مرحومان در مراسم توجه همه را جلب کرده است. برای حضور هنرمندان بزرگ کشور که به این مراسم آمده‌اند یک جایگاه خاص تعبیه شده است.

ساعت ۱۰:۱۵ ـ در حالی که مراسم رسما آغاز شده و پیکر مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش در نقطه تعیین شده قرار گرفته است، برخی از مردم و هنرمندان همصدا با هم شعارهایی سر می‌دهند. ابتدا شعارهای «درود بر مهرجویی» و «مهرجویی همیشه زنده است» و بعد از آنکه بهرام رادان برای دقایقی کوتاه صحبت کرد، شماری از حاضران، خواستار محاکمه علنی عاملان این جنایت وحشتناک شدند. بهزاد فراهانی، حمیرا ریاضی و علی اسیوند هم در کنار مردم هستند.

مسعود کیمیایی در ابتدا به سخنرانی پرداخت و از شدت تاسف نتواست به روی سن برود و سخنان کوتاهی را در بدرقه هم‌نسل فیلم‌سازی‌اش داریوش مهرجویی مطرح کرد و گفت: نمی‌توانم سخن بگویم، غیرممکن است از رفتن داریوش مهرجویی بگویم.

سپس فرهاد آییش بازیگر سخنانش را با تسلیت برای قتل داریوش مهرجویی و همسرش آغاز کرد و گفت: استاد علی نصیریان در سفر هستند و پیامی را فرستادند. نصیریان در این پیام صوتی گفت: در بیماری با فکر و خیالت به سر می‌برم. من فرو ریختم و بی‌خواب شدم. چه کنم؟ از اولین کار خلاقه‌ات در کنارت بودم تا آخرین کار اما الان نیستم. ای مهر فرزانه! این چه روزگاری است؟!

بهرام رادان که اجرای برنامه را بر عهده داشت در ادامه پیام صوتی دختر بزرگتر مهرجویی را پخش کرد.

بهزاد فراهانی به خبرنگار دیدار گفت: «اگر جای جامعه هنر بودم تا قاتلین اینها پیدا نمی‌شدند آنها را به خاک نمی سپردم!»

 

گزارش زنده از تالار وحدت: مهرجویی همیشه زنده است + عکس

ساعت ۱۰:۳۰ ـ بهمن فرمان آرا نفر بعدی است که صحبت می‌کند. او با بغض و خشم در کلام می‌گوید: « داریوش و همسرش چرا باید سلاخی بشن؟ چرا دوربین‌ها خراب بودن؟»

حضور علی مصفا پشت میکروفون هم با احساسات شدید مواجه می‌شود. مصفا می‌گوید: «چطور چنین مرگ تلخی برای آنها رقم خورد؟... خوشحالم نسل جدید فیلم و پیام‌های تو را کشف کردند و معنای آن را درک کردند... داریوش هنرمند واقعی بود و از سطح تا عمق زندگی را بلد بود... چهار سال فقط نوشت با خشم فرو خورده ... فقط دلسوزی و افسوس بود... آقای مهرجویی! بدون خداحافظی نرو!»

از بلندگو اعلام شد صفا مهرجویی پسر داریوش مهرجویی از خارج کشور پیام داده و از مردم و هنرمندان تشکر کرده است. همچنین اعلام شد کیانوش عیاری هم پیام داده است و به خاطر بیماری  بستری است و امکان حضور نداشته است. 

مونا مهرجویی چه گفت؟

ساعت ۱۰:۴۰ ـ مرضیه برومند نیز به عنوان مسئول خانه سینما پشت تربیون رفت و گفت: «خانه سینما عزدار است. ما کارگردان بزرگ و درخشانی را از دست داده‌ایم. مهرجویی تاثیرگذار ترین فرد بود. فیلم گاو ممنوع بود برای پخش، اما ماه بالنده سینمای ایران شد و  در جهان سینمای ایران را معروف کرد... تا هنرمندان زنده هستند به آنها برسید. جوانان ما بذر علی حاتمی و داریوش مهرجویی هستند. به جوانان اهمیت بدهید. ما مانده‌ایم اینجا چون سرزمین مان را دوست داریم...»

بعد از صحبت‌های مرضیه برومند، به دعوت بهرام رادان، مونا مهرجویی دختر داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر و اولین کسی که به صحنه جنایت رسیده بود پشت تریبون قرار گرفت. مونا مهرجویی با کنترل احساسات خود ابتدا از حاضران و مردم ایران به خاطر همدردی‌شان در این چند روز قدردانی کرد و گفت:«احساس می‌کنم همین حالا مامان و بابا کنارم ایستاده‌اند و شانه‌های مرا گرفته‌اند تا اینجوری بتوانم تاب بیاورم. مطمئنم کنار من هستند. امیدوارم قاتلین آنها زود پیدا شوند.به قول بابام قاتلان، بین ما هستند.» مونا مهرجویی با اینکه برای لحظه‌ای منقلب شد اما خود را کنترل کرد و تنها اما محکم حرف‌هایش زد.

بعد از او دیگر کسی پشت تریبون نیامد و مراسم تشییع انجام شد تا پیکر داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر به آمبولانس برده شود و از آنجا راهی قطعه هنرمندان در بهشت زهرا شوند. 

گزارش زنده از تالار وحدت: مهرجویی همیشه زنده است + عکس

 

گزارش دیدار از مراسم بدرقه داریوش مهرجویی

 

پیکر مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر همزمان با اذان ظهر چهارشنبه ۲۶ مهرماه به قطعه هنرمندان بهشت زهرا رسید.

بر اساس مشاهدات، بسیاری از هنرمندان در این مراسم حضور پیدا کرده اند. با وجود برگزاری مراسم بدرقه در تالار وحدت بسیاری از اهل هنر و مردم عادی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا حضور پیدا کردند تا با کارگردان بزرگ سینمای ایران و همسرش وداع کنند. پیکر این دو ستاره عالم هنر و نمایش، سرانجام در خانه ابدی‌شان آرام گرفت و به این ترتیب یکی از تلخ‌ترین روزهای تاریخ سینمای ایران رقم زده شد.

مراسم تشییع داریوش مهرجویی و همسرش؛ مونا مهرجویی چه گفت؟ +عکس و ویدیو

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی