تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
مرتضی افقه، استاد دانشگاه اعلام کرد

۳۰ میلیون ایرانی در فقر مطلق

در شرایطی که آمار و ارقام متفاوتی از وضعیت فقر در ایران ارائه می‌شود، مرتضی افقه، استاد دانشگاه معتقد است که در حال حاضر ۳۰ میلیون ایرانی در فقر مطلق قرار دارند.

کد خبر: ۱۵۷۲۸۳
۲۰:۲۶ - ۲۵ مهر ۱۴۰۲

۳۰ میلیون ایرانی در فقر مطلق

دیدارنیوز: مرتضی افقه، استاد دانشگاه می‌گوید که در حال حاضر ۳۰ میلیون ایرانی در فقر مطلق به سر می‌برند.

آمار و ارقام متفاوتی از وضعیت فقر در ایران ارائه می‌شود، هرچند هیچ مرجع رسمی اقدام به انتشار جزئیات این شاخص در اقتصاد ایران نمی‌کند. به همین دلیل نرخ فقر و جمعیت زیر خط فقر، گاهی از زبان یک اقتصاددان شنیده می‌شود و گاهی از زبان یک نماینده مجلس.

در همین باره، اخیرا محسن پیرهادی، نایب رئیس کمیسون تلفیق برنامه هفتم در مجلس گفته که جمعیت زیر خط فقر مطلق در ایران به مرز ۲۸ میلیون نفر رسیده است. فرشاد مومنی- اقتصاددان- نیز طی اظهاراتی عنوان کرده که از هر سه ایرانی، یک نفر در فقر مطلق به سر می‌برد.

با اینحال، اظهارات مقامات اقتصادی متفاوت از گفته‌های کارشناسان است. سال قبل بود که وزیر کار منکر وجود فقر مطلق در ایران شد، هرچند امسال صولت مرتضوی گفته که بخش زیادی از این پدیده ریشه‌کن شده که به معنای پذیرش آن حداقل در حد کلام است. در راستای این سخنان، ابراهیم رئیسی نیز از برنامه دولت خود برای کاهش فقر با تدوین «سند کاهش فقر» خبر داده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی