تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...

تذکر به زاکانی به دلیل انتصاب یک فرد در ۳ سمت کلیدی شهرداری!

انتصاب عجیب یک فرد در ۳ سمت کلیدی شهرداری تهران، باعث شد تا حبیب کاشانی عضو شورای شهر به علیرضا زاکانی شهردار تهران تذکر بدهد.

کد خبر: ۱۵۷۲۴۴
۱۰:۵۸ - ۲۵ مهر ۱۴۰۲

تذکر به زاکانی به دلیل انتصاب یک فرد در ۳ سمت کلیدی شهرداری!

دیدارنیوز: یک عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه آقای هرمزی جدیدا در ۳ سمت منصوب شده است، خطاب به علیرضا زاکانی شهردار تهران متذکر شد: ما هر جایی را نگاه می‌کنیم هرمزی حضور دارد! هرمزی در معاونت حمل و نقل، هرمزی در مترو و ...

صبح امروز یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران به ریاست مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران آغاز شد.

حبیب کاشانی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان نخستین تذکر دهنده در جلسه امروز با اشاره به انتصاب اخیر شهردار تهران گفت: هرمزی جدیداً در ۳ سمت منصوب شده است البته ما در تخصص هرمزی شکی نداریم، اما به نظر می‌رسد با توجه به تجاربی که نیرو‌های مختلف در شهرداری تهران دارند، شهردار می‌تواند از این تجارب و تخصص‌های مختلف استفاده کند.

وی تصریح کرد: قطعاً اولویت حوزه حمل و نقل، توسعه مترو، اتوبوس و تاکسی است و به نظر می‌رسد با زدن ۳ حکم برای یک فرد نمی‌توان به این موارد رسیدگی کرد و به قولی ما هر جایی را نگاه می‌کنیم هرمزی حضور دارد! به عنوان مثال هرمزی در معاونت حمل و نقل، هرمزی در مترو، هرمزی در سازمان حمل و نقل ترافیک!

کاشانی گفت: امیدوارم زاکانی صدای من را بشنود و از افراد متخصص برای حضور در سمت‌های مختلف استفاده کند.

این عضو شورای شهر تهران همچنین به برنامه چهارم توسعه و تشکیل سازمان گردشگری بر اساس این برنامه اشاره و تصریح کرد: اخیراً نیز شنیده‌ایم حجازی به عنوان دبیر هلدینگ گردشگری انتخاب شده است و توکلی نیز به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری در حوزه گردشگری؛ این در حالیست که بر اساس قوانین و مقررات تشکیل هر مجموعه و سازمانی باید با اجازه شورای شهر باشد.

مهدی چمران در واکنش به تذکر مطرح شده از سوی کاشانی در خصوص انتصاب هرمزی در ۳ سمت گفت: انشاءالله این احکام موقتی باشد چرا که هر یک از این مناصب، یک دنیا کار دارد.

زهرا شمس احسان؛ عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران نیز در ابتدای جلسه امروز با اشاره به راه‌اندزای خطوط جدید مترو در خط ۶ و ۷ اظهار کرد: با راه‌اندازی این ایستگاه‌ها ما شاهد تقاضای سفر در این خطوط هستیم و با توجه به این افزایش نیاز به افزایش واگن‌ها و کاهش سرفاصله قطار‌ها هستیم.

وی گفت: بر اساس گزارشاتی که از شهروندان تهرانی و همچنین بازدید‌های کارشناسان شورای شهر تهران ارائه شده متاسفانه در ساعات پیک تعداد مسافران در خط‌های تبادلی ۶ و ۷ بسیار زیاد است به طوریکه حتی در‌های قطار به خصوص در واگن‌های بانوان به سختی بسته می‌شود و همین امر منجر به ایجاد مشکلات عدیده‌ای برای مسافران و شهروندان شده است.

شمس احسان به اپلیکیشن شهرزاد اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام شهرداری تهران قرار است پرداخت‌های غیرحضوری در بخش مترو از طریق این اپلیکیشن انجام بشود، اما گزارشات حاکی از عدم هماهنگی این سامانه با سامانه‌های مترو است و همین موضوع منجر به دردسر شهروندان شده است.

وی اظهار امیدواری کرد مسئولان در حوزه حمل و نقل بتوانند با توجه به راه‌اندازی ایستگاه‌های خطوط ۶ و ۷ از این فرصت برای خدمترسانی بهینه به شهروندان استفاده کنند.

حجت‌الاسلام آقامیری، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران نیز در جلسه امروز با اشاره به درخواست شهروندان برای ایجاد زمین‌های رایگان بازی برای فرزندانشان تصریح کرد: در گذشته زمین‌های خاکی رایگانی در سطح شهر تهران وجود داشت که کودکان و نوجوانان در این زمین‌ها حضور پیدا می‌کردند و حتی بسیاری از فوتبالیست‌های بنام کشورمان نیز از همین زمین خاکی‌ها وارد دنیای حرفه‌ای فوتبال شدند.

وی افزود: بر همین اساس از شهرداری تهران درخواست دارم زمین‌های کوچک‌مقیاسی را در گوشه‌ای از بوستان‌ها ایجاد و به صورت رایگان در اختیار کودکان و نوجوانان قرار بگیرد تا بتوانند ساعاتی از روز را در این زمین‌ها بگذرانند چرا که در حال حاضر هزینه‌های زیادی بابت اجاره زمین توسط نوجوانان و جوانان در محلات مختلف تهران پرداخت می‌شود.

آقامیری گفت: با پیگیری‌هایی که انجام دادم بسیاری از مناطق این آمادگی را دارند که در گوشه‌ای از بوستان‌های خود زمینی را فنس‌کشی و به‌صورت رایگان در اختیار جوانان و نوجوانان قرار دهند و امیدوارم در اسرع وقت این زمین‌ها از سوی شهرداری اختصاص یابد.

میثم مظفر دیگر عضو شورای شهر تهران نیز به ۲۷ مهر ماه روز عصای سفید و روز نابینایان اشاره کرد و گفت: این روز را به معلولان بویژه نابینایان تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم شهرداری تهران بتواند در ارتباط با این افراد خدمات مناسبی را ارائه کند.

وی با اشاره به تشکیل ستادی در مجموعه شهرداری تهران در خصوص دسترس‌پذیری مناسب معلولان به مبلمان شهری گفت: این اقدام خوب و مناسبی است که از سوی شهرداری تهران انجام شده و در واقع معلولان به عنوان ناظران بر پروژه‌های عمرانی شهرداری تهران عمل می‌کند.

مظفر گفت: اخیرا متوجه شده‌ام که حق‌الزحمه این افراد به تاخیر افتاده و تقاضا دارم هر چه زودتر در این حوزه اقدامات لازم برای جبران این تاخیر انجام بپذیرد.

وی همچنین گفت: همچنین از شهرداری تهران درخواست می‌شود نسبت به استخدام معلولان بر اساس قانون ۳ درصد اقدامات لازم را انجام دهد همچنین با توجه به نبود شهر بازی برای معلولان از شهرداری تهران درخواست می‌شود نسبت به راه‌اندازی مکان مناسبی برای شهربازی ویژه معلولان اقدام لازم را انجام بدهد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی