تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
جنگ حماس و اسرائیل

مخالفت شورای امنیت با قطعنامه پیشنهادی روسیه؛ «اجتناب از محکومیت حملات حماس»

شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه پیشنهادی روسیه برای برقراری «آتش بس موقت» بین اسرائیل و حماس را رد کرد.

کد خبر: ۱۵۷۲۳۲
۰۸:۵۱ - ۲۵ مهر ۱۴۰۲

مخالفت شورای امنیت با قطعنامه پیشنهادی روسیه

دیدارنیوز: شورای امنیت سازمان ملل متحد شامگاه دوشنبه قطعنامه پیشنهادی روسیه برای برقراری «آتش بس موقت» بین اسرائیل و حماس به منظور فراهم کردن زمینه ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را رد کرد.

اعضای شورای امنیت قرار است در همین راستا عصر سه شنبه باردیگر برای تصمیم گیری در خصوص قطعنامه پیشنهادی دوم که توسط برزیل ارائه شده است، گردهم آیند.

پنج کشور عضو شورا از جمله روسیه و چین به پیش‌نویس قطعنامه روسیه رای موافق دادند؛ این در حالیست که چهار کشور ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و ژاپن با آن مخالفت کردند و شش کشور از جمله برزیل نیز به آن رای ممتنع دادند.

برای تصویب قطعنامه در شورای امنیت نیاز به تایید دست کم ۹ عضو از ۱۵ عضو این شورا است، این در صورتی است که امکان وتوی آن توسط یکی از پنج عضو دائمی شورا یعنی ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین نیز در نظر گرفته می‌شود.

بریتانیا و دیگر اعضای دائم شورا به همراه کشور‌هایی که به قطعنامه پیشنهادی روسیه رای منفی دادند، اجتناب از محکومیت حملات «تروریستی» حماس در این متن را مهم‌ترین دلیل مخالفت خود عنوان کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی