تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
داعش در اروپا

حمله مرگبار به دو سوئدی در بروکسل؛ بازی سوئد و بلژیک متوقف شد

پیش از شروع بازی شب گذشته (دوشنبه) بلژیک و سوئد در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های اروپا، دو هوادار سوئدی در نزدیکی ورزشگاه محل برگزاری بازی بر اثر شلیک گلوله کشته شدند که این اتفاق باعث لغو دیدار سوئد و بلژیک شد.

کد خبر: ۱۵۷۲۲۸
۰۸:۲۴ - ۲۵ مهر ۱۴۰۲

حمله مرگبار به دو سوئدی در بروکسل؛ بازی سوئد و بلژیک متوقف شد

دیدارنیوز: دادستانی بلژیک اعلام کرد که دو نفر در اوایل دوشنبه شب بر اثر تیراندازی در شهر بروکسل، پایتخت کشته شدند و مظنون متواری است. دو نفر دیگر نیز در این حمله مجروح شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه و به نقل از یک منبع نزدیک به پرونده، ویدئویی از فردی که مسئولیت این حمله را قبول می‌کند در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که طبق آن مردی به زبان عربی صحبت و خود را وابسته به داعش معرفی می‌کند.

وی همچنین در این ویدئو می‌گوید که با کشتن سه نفر که پیراهن تیم ملی سوئد را پوشیده بودند انتقام گرفته است. برخی نیز در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که وی پیش از حمله «الله اکبر» گفته است.

طبق گزارش یکی از رسانه‌های بلژیک (La Dernière Heure) قربانیان سوئدی بودند و به احتمال زیاد هواداران تیم فوتبال سوئد بودند که در مسابقات مقدماتی یورو ۲۰۲۴ مقابل بلژیک قرار گرفت.

حمله مرگبار به دو سوئدی در بروکسل؛ بازی سوئد و بلژیک متوقف شد

نخست‌وزیر بلژیک نیز از «حمله‌ای» سخن گفت که هدف آن شهروندان سوئد بوده است.

سلوان مومیکا، پناهجوی عراقی ساکن سوئد، در ماه ژوئن گذشته صفحات قرآن را پاره کرد و به آتش کشید. او بار دیگر حدود یک ماه بعد در تجمعی در استکهلم یک جلد قرآن را به زیر پا انداخت و لگدمال کرد. این حرکت موجی از خشم و اعتراض را بین مسلمانان ایجاد کرد.

طبق ویدئویی که در وبسایت روزنامه Het Laatste Nieuws منتشر شد تیرانداز لباسی نارنجی فلورسنت بر تن داشت و سوار بر یک اسکوتر بود و پس از استفاده از اسلحه خودکار فرار کرد.

سخنگوی دادستانی بلژیک بدون اینکه بتواند فورا درباره انگیزه حمله اظهار نظر کند گفت که تحقیقات در این باره آغاز شده است. با این حال بعدا اعلام شد که تحقیقات به بخش مبارزه با تروریسم سپرده شده است.

واکنش فرانسه به حمله

ژرالد دارمنن، وزیر کشور فرانسه پس از این حادثه دستور داد تا کنترل‌ها در مرز با بلژیک تقویت شود.

متوقف شدن بازی دو تیم فوتبال سوئد و بلژیک

بازی دو تیم فوتبال سوئد و بلژیک در نیمه نخست با نتیجه یک بر یک به پایان رسید، اما بازیکنان سوئدی در نیمه دوم حاضر نشدند وارد زمین شوند. هواداران فوتبالی که در ورزشگاه محصور شده‌اند و اجازه خروج ندارند، از این تصمیم استقبال کردند.

واکنش رئیس کمیسیون اروپا

اورزولا فن‌درلاین، رئیس کمیسیون اروپا حمله شامگاه دوشنبه را «نفرت‌انگیز» توصیف کرد.

وی تاکید کرد که اروپا علیه تروریسم متحد است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی