تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
رئیس سازمان غذا و دارو مطرح کرد

دور ریز «نان» به‌خاطر قیمت کم بالاست!

حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه دور ریز «نان» در ایران بالاست، گفت: یارانه‌ای بودن نان شاید در این زمینه معضلی باشد، زیرا از یک‌سو باید برای دسترسی قشر آسیب‌پذیر جامعه به نان، قیمت آن را پایین نگه داشت، اما گاهی دور ریز نان به خاطر قیمت پایین آن زیاد می‌شود!

کد خبر: ۱۵۷۲۰۸
۱۳:۴۷ - ۲۴ مهر ۱۴۰۲

دور ریز «نان» به‌خاطر قیمت کم بالاست!

دیدارنیوز: رئیس سازمان غذا و دارو گفت: "دورریز نان" در ایران خیلی بالاست و یکی از علل آن می‌تواند پرداخت یارانه بابت کاهش قیمت نان برای اقشار آسیب پذیر باشد.

سید حیدر محمدی امروز در همایش روز جهانی غذا در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه دورریز نان در ایران خیلی بالاست، به میزان ضایعات نان اشاره نکرد و گفت: یارانه‌ای بودن نان شاید در این زمینه معضلی باشد، زیرا از یک‌سو باید برای دسترسی قشر آسیب‌پذیر جامعه به نان، قیمت آن را پایین نگه داشت، اما گاهی دور ریز نان به خاطر قیمت پایین آن زیاد می‌شود. گاهی دامداران نان‌هایی که مانده و کهنه است را برای تغذیه دام به کار می‌برند که این کار منطقی نیست و شاید بتوان تغذیه بهتر دیگری برای دام در نظر گرفت.

وی بیان کرد: یکی دیگر از معضلات ما نیز نیترات بالای موجود در برخی محصولات کشاورزی است که ناشی از مدل آبیاری محصولات کشاورزی و آبیاری با فاضلاب است و وجود سموم در منابع آبی باعث بالا رفتن نیترات می‌شود که مضرات زیادی برای سلامتی انسان دارد.

دور ریز «نان» به‌خاطر قیمت کم بالاست!

محمدی افزود: محوریت شعار امسال روز جهانی غذا، موضوع آب است و شعار "آب غذاست، آب زندگی است" به عنوان شعار روز جهانی غذا انتخاب شده است که نشانگر اهمیت صرفه جویی آب و استفاده بهینه از منابع آبی است.

نوع آبیاری محصولات هزینه‌های کشاورزی را بالا برده است

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در سال‌های اخیر کشاورزی ما به سمت مدیریت منابع آبی رفته است البته بسیاری از استان‌های ما هنوز به روش سنتی آبیاری کشاورزی را انجام می‌دهند که باعث به هدر رفتن منابع آبی می‌شود و در عین حال هزینه‌های کشاورزی را بالا می‌برد.

محمدی ادامه داد: سازمان غذا و دارو به عنوان دستگاه ناظر بر صنعت غذا وظایفی دارد که هدف از انجام آن‌ها، دسترسی همه مردم به آب و غذای سالم است. دسترسی کافی و ایمن به مواد غذایی در همه کشور‌ها به عنوان یک مسئله امنیتی در نظر گرفته می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: مصرف صحیح آب و مدیریت صحیح منابع آبی در کشور ما بسیار اهمیت دارد و سلامت خاک نیز یکی از پراهمیت‌ترین مواردی است که باید به آن توجه شود، زیرا محصولی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد حاصل دسترسی خوب کشاورزان به منابع سالم آب و خاک و مدیریت صحیح کشاورزی است.

لزوم شناسنامه دار شدن باغ‌ها

وی با بیان این که یکی از چالش‌های ما لزوم ایجاد نظام شناسایی و ردیابی موثر محصولات کشاورزی است؛ خاطرنشان کرد: انتظار داریم وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه به ما کمک کند. اگر زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها شناسنامه‌دار شوند می‌توان تولید و عرضه محصولات کشاورزی را مدیریت کرد.

عدم دسترسی ۷۰۰ میلیون نفر در جهان به غذا

محمدی با اشاره به وضعیت دسترسی مردم جهان به غذا نیز خاطرنشان کرد: حدود ۷۰۰ میلیون نفر در جهان به غذا دسترسی ندارند و ۳.۱ میلیارد نفر نیز دچار سوءتغذیه هستند.

تحمیل محدودیت غذا از سوی رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم غزه

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به مشکلات دسترسی مردم مظلوم غزه به منابع غذایی در پی حمله اسرائیل به نوار غزه بیان کرد: یکی از محدودیت‌هایی که اسرائیل به صورت ظالمانه به مردم غزه تحمیل کرده محدودیت دسترسی آن‌ها منابع غذایی است در حالی که دسترسی ایمن و پایدار به منابع غذایی حق همه مردم جهان است.

به گزارش دیدارنیوز، رئیس سازمان غذا و دارو در حالی به قیمت کم و دور ریز نان اشاره کرده که صحبتی از کیفیت نان‌ها به میان نیامده و در دو سال اخیرِ دولت رئیسی، انواع نان‌ به ویژه فانتزی آن به دلیل آزادسازی قیمت آرد به شدت بالا رفته و قیمت انواع نان سنتی در فروشگاه‌های اینترنتی چند ده هزار تومان است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی