تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
مقدماتی یورو ۲۰۲۴

صعود لاروخا و ناکامی هالند

در شب ناکامی ارلینگ هالند، ستاره منچسترسیتی با پیراهن تیم ملی نروژ، اسپانیا (لاروخا) با گل ستاره جوانش گاوی به پیروزی رسید و به همراه ترکیه جشن صعود به یورو ۲۰۲۴ گرفت.

کد خبر: ۱۵۷۱۷۲
۰۸:۴۸ - ۲۴ مهر ۱۴۰۲

صعود لاروخا و ناکامی هالند

دیدارنیوز: صعود اسپانیا با گل ستاره جوان بارسلونا و با پیروزی مقابل نروژ قطعی شد.

مرحله مقدماتی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا امشب با برگزاری ۸ مسابقه در ۴ گروه ادامه پیدا کرد که طی آن پیروزی میلی‌متری تیم ملی اسپانیا مقابل نروژ منجر به قطعی شدن صعود اسکاتلند و اسپانیا و همین‌طور محروم شدن نروژ از صعود به یورو از طریق مرحله انتخابی شد.

ترکیه با برتری مقابل لتونی صعود خود را قطعی کرد و برتری ارزشمند ولز در مقابل کرواسی رقابت ۲ تیم را با امتیاز برابر به شدت داغ کرد. رقابت نفس‌گیر سوئیس و بلاروس با تساوی ۳ بر ۳ به اتمام رسید تا رومانی با پیروزی ۴ گله مقابل آندورا به صدر جدول گروه نهم برسد.

گل تعیین‌کننده گاوی

دیدار اسپانیا و نروژ به میزبانی شهر اسلو در شرایطی آغاز شد که شاگردان سولباکن برای حفظ امید صعود به پیروزی مقابل اسپانیا احتیاج داشتند. سلطه شدید اسپانیا بر توپ و میدان، اما در نهایت منجر به کسب برتری میلی‌متری لا روخا و قطعی شدن صعود این تیم به همراه اسکاتلند شد.

در حالی که ۱۹ دقیقه از آغاز مسابقه گذشته بود، اسپانیا تا یک قدمی دروازه حریف رفت، اما به عجیب‌ترین شکل ممکن گل این تیم مردود شد. ارسال کارواخال با برخورد به استراندبرگ، راهی دروازه نروژ شده بود. موراتا در آستانه دروازه به توپ ضربه زد تا گل به نام خودش ثبت شود. بازبینی ویدئویی تصاویر حکم به آفساید و برگشت نتیجه داد.

صعود لاروخا و ناکامی هالند

نیمه نخست با تساوی بدون گل به اتمام رسید، اما طلسم دروازه اوریان نیلاند تنها تا ۴ دقیقه بعد از آغاز نیمه دوم پابرجا ماند. روی یک حمله پرتعداد، دروازه نروژ به توپ بسته شد. چند شلیک اول ناموفق بود. در نهایت توپ به پابلو گاوی رسید که بعد از کنترل عالی، توپ را با پای چپ به سمت چپ دروازه‌بان فرستاد و لا روخا را پیش انداخت.

صعود لاروخا و ناکامی هالند

نتیجه تا پایان پابرجا ماند تا صعود اسپانیا به جام ملت‌های اروپا قطعی شود. در دیگر دیدار این گروه گرجستان با ۴ گل قبرس را در هم کوبید. در جدول این گروه حضور اسپانیا و اسکاتلند (۱۶) در آلمان قطعی است و نروژ با ۱۰ امتیاز و یک بازی بیشتر، شانس صعود از طریق مرحله انتخابی را از دست داده و باید به صعود از طریق لیگ ملت‌های اروپا بیندیشد.

صعود لاروخا و ناکامی هالند

صعود ترکیه در شب رقابت سنگین ولز و کرواسی

طوفان یک نیمه‌ای تیم ملی ترکیه در مسابقه خانگی مقابل لتونی که به برتری ۴ بر صفر مقابل این تیم منجر شد، شاگردان وینچنزو مونتلا را در جایگاه صعود قرار داد، اما رقابت داغ ولز و کرواسی برای صعود همچنان ادامه دارد.

ولز با ۳ امتیاز کمتر نسبت به کرواسی مسابقه رودرروی امروز را در ورزشگاه کاردیف سیتی آغاز کرد، اما گل‌های ویلسون باعث شد ۲ تیم با امتیاز کاملاً برابر در جایگاه‌های دوم و سوم جدول قرار بگیرند و این یعنی کورس ۲ اسبه گروه چهارم تا آخرین روز ادامه خواهد داشت.

۲ گل فنی دیدنی از هری ویلسون، مهاجم ۲۶ ساله فولام، لشکر کروات‌ها را زمینگیر کرد؛ به گونه‌ای که ضربه سر پاشالیچ روی ارسال کرنر نیز در برگرداندن نتیجه مسابقه بی‌ثمر بود. در جدول این گروه ترکیه با ۱۶ امتیاز راهی یورو شده و ولز و کرواسی با ۱۰ امتیاز و ارمنستان با ۷ امتیاز در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

کلاف سردرگرم گروه نهم

تیم ملی سوئیس فاصله‌ای با تحمل شکست سنگین مقابل تیم قعرنشین بلاروس و کم‌رنگ شدن امید صعود نداشت، اما حوادث دراماتیک در دقایق پایانی اوضاع را عوض کرد. شلیک دیدنی شکیری در نیمه نخست با ۳ گل از تیم میهمان در نیمه دوم جبران شد و بازی تا دقیقه ۸۹ با نتیجه ۳ بر یک به نفع بلاروس ادامه داشت، اما گل‌های مانوئل آکانجی و زکی امدونی در واپسین دقایق کار را به تساوی کشاند. سوئیس با این تساوی ۱۵ امتیازی شد تا تیم ملی رومانی به لطف برتری قاطع ۴ بر صفر مقابل آندورا با ۱۶ امتیاز به صدر جدول این گروه صعود کرد.

رقابت داغ در گروه پنجم

تیم ملی لهستان در مسابقه خانگی مقابل مولداوی ۹۰ دقیقه حمله کرد، اما چیزی نمانده بود تیم میهمان با تک گل نیکولائسکو به برتری برسد. به هر حال شلیک پای چپ کارول سویدرسکی کار را به برابری کشید. در دیگر مسابقه این گروه تیم ملی جمهوری چک با پنالتی دیرهنگام سوچک به سختی از سد تیم قعرنشین جزایر فارو گذشت تا رقابت جنون‌آمیز در این گروه همچنان ادامه داشته باشد. آلبانی با ۱۳ امتیاز صدرنشین است و تنها ۲ امتیاز ۳ تیم جمهوری چک (۱۱)، لهستان (۱۰) و مولداوی (۹) را از هم جدا می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی