تیتر امروز

«استقلال فلسطین»؛ خیلی دور خیلی نزدیک!
«دیدارنیوز» در‌ گفت‌وگو با «مصیب نعیمی» بررسی می‌کند:

«استقلال فلسطین»؛ خیلی دور خیلی نزدیک!

یک دیپلمات درگفت‌وگو با دیدار معتقد است شاید زمان استقلال کشور فلسطین مشخص نباشد ولی روند آن سرعت بیشتری گرفته است.
سناریوی تکراری قهر یحیی که جواب می‌دهد

خصوصی‌سازی وارد عمل شد

یحیی گل محمدی پس از قهر و تحریم حضور در تمرینات پرسپولیس، امروز (یکشنبه) بعد از جلسه هیات مدیره در سمت خودش ابقا شد.

کد خبر: ۱۵۷۱۶۰
۱۸:۳۰ - ۲۳ مهر ۱۴۰۲

خصوصی سازی وارد عمل شد

دیدارنیوز _ شقایق آسیایی: سناریوی همیشگی خداحافظی ناگهانی و قهر سرمربی پرسپولیس در بزنگاه‌های سرخ‌ها در حالی که این تیم مدافع عنوان قهرمانی است یا در آسیا به دنبال صعود به مرحله بعد است، قصه تکراری برای فوتبال دوستان و به خصوص هواداران پرسپولیس است. اما اینکه چه عواملی باعث می‌شود تا یحیی گل محمدی تصمیم بگیرد که در میانه راه فسخ کند، پشت صحنه‌ای در خور تفکر دارد.

روز گذشته یحیی گل محمدی پس از چند روز غیبت در تمرینات در محل تمرین حاضر شد و از وعده‌های عملی نشده مدیریت تا کیفیت بد زمین را به انتقاد گرفت. او گفت که در حال حاضر هیچ قراردادی با پرسپولیس ندارد و حضورش در تمرینات سمبلیک است!

یحیی در ادامه افزود: در نهایت مردم تعیین می‌کنند که من کارم را با پرسپولیس ادامه دهم یا خیر؟

تیر اول این صحبت‌ها که انگار به اختلافات یحیی با درویش اشاره دارد در نهایت به پایان رسید، ولی معلوم نشد که داستان قرارداد نداشتن سرمربی پرسپولیس و رای‌گیری از هواداران این تیم چه بود؟ شاید به صورت مقطعی این اختلاف و مشکلات مرتفع شود، ولی روند وابستگی‌های مالی استقلال و پرسپولیس به منابع دولتی به نحوی است که همواره این دو تیم را با چالش‌های جدید روبرو می‌کند.

پس از واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی، آنها با چالش‌های جدید و جدی تری روبرو شدند. پیرو ماجرای جدایی آجرلو مفقود شدن ۱۸۰ میلیارد تومان و حذف استقلال از آسیا برای ما مشخص نشد که پول‌های استقلال کجا هزینه شد؟ یا چه کسانی مقصر این ورشکستگی هستند؟

این بار پرسپولیسی‌ها خواهان دریافت بخشی از پول‌های بلوکه شده‌اش در بخش خصوصی است. با توجه به مشکلات مالی سرخ‌ها آن‌ها درخواست کردند تا بخشی از سرمایه آن‌ها در بخش خصوصی‌سازی که در حدود ۲۰۰ میلیارد است، آزاد شود، اما با مخالفت بخش خصوصی این درخواست مسکوت ماند تا اینکه یحیی گل محمدی پس از چند مصاحبه‌ای در آن به مشکلات مالی بازیکنان اشاره کرد. یحیی پس از گرفتن کاپ قهرمانی در سوپر جام، یک تصمیم جدی‌تر گرفت که استعفا از هدایت پرسپولیس بود.

هر چند که سقف قرارداد‌ها در پرسپولیس رعایت شده، ولی آپشن‌های بازیکنان که بیشتر آن شامل قهرمانی‌ها می‌شود به قوت خودش باقی است و جبران همان سقف قرارداد‌ها را می‌کند. با قهرمانی‌های پرسپولیس در سه گانه: لیگ، حذفی و سوپر جام، بازیکنان به دنبال مطالباتشان هستند. این روند و البته اختلافات یحیی گل محمدی و درویش مدیر باشگاه، در نهایت کار را به جایی رساند که گل محمدی بعد از سوپر جام به امارات رفت و با پیامی که به هیات مدیره باشگاه داد علت استعفای خودش را بیان کرد. هر چند که این استعفا درون تیمی بود و به هیات فوتبال نرسید، ولی این تهدید کار خودش را کرد و در جلسه‌ای که امروز با حضور تمام اعضای هیات مدیره برگزار شد، همه اعضا با این استعفا مخالفت کردند تا یحیی گل محمدی همچنان در پست خودش ابقا شود و البته اعضای هیات مدیره متعهد شدند که به باشگاه پول تزریق کنند.

در همین راستا قرار است اعضای هیات مدیره عصر امروز با بخش خصوصی‌سازی جلسه‌ای را برگزار کنند تا درصدی از پول‌های پرسپولیس در خصوصی‌سازی به باشگاه تزریق شود تا مطالبات بازیکنان به آن‌ها پرداخت شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی