تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
پروفسور حسن امین در واکنش به قتل داریوش مهرجویی و همسرش:

شهروند ایرانی در خانه‌ات هم آسوده نخواب!

پروفسور حسن امین در واکنش به قتل داریوش مهرجویی و همسرش یادداشتی برای دیدارنیوز ارسال کرد.

کد خبر: ۱۵۷۱۵۲
۱۶:۲۴ - ۲۳ مهر ۱۴۰۲

شهروند ایرانی در خانه‌ات هم آسوده نخواب!

 

دیدارنیوز: یادداشت ارسالی پروفسور امین به دیدار به شرح زیر است: 

 

خبر دهشتناک قتل سینماگر پرافتخار کشورمان، داریوش مهرجویی و همسرش فاجعه است. فاجعه نه تنها برای جامعه هنری از این جهت که هنرمندی پرتوان و پر آوازه در سطح بین المللی با شش دهه فعالیت هنری از دست رفت، بلکه در سطح ملی از جهت نقض عریان حقوق بشر و حق شهروندی در ایران امروز.

حق حیات اولین حق از حقوق بشر است و تامین امنیت شهروندان، اولین تکلیف هر حاکمیت با هر عنوان و با هر مرام و مذهب.

کشته شدن مهرجویی و همسرش در ۲۲ مهر ۱۴۰۲ به ما شهروندان بی پناه چه پیامی می‌دهد؟ پیامی وحشتناک! یعنی که اولا آقا و خانم و کودک ایرانی در خانه آت هم آسوده نخواب! شهروند ایرانی مدتهاست در کوچه و خیابان و حتی در خودرو به عنوان راننده و سرنشین احساس امنیت کامل ندارد و هر لحظه ممکن است دچار زورگیری و کیف قاپی و جیب زنی و موبایل دزدی شود. ماموران انتظامی جمهوری اسلامی نه سالهاست با هشدار دادن به شهروندان توصیه‌ها می‌کنند که ما چه کنیم تا کمتر قربانی دزدان شویم یعنی که مسئولان تامین امنیت رسماً می‌گویند که نمی‌توانند جلوی دزدی و زورگیری‌های روزانه و سرقت‌های خانگی و اختلاس‌های کلان را بگیرند و مال باختگان هم امیدی به نیروی انتظامی و قوه قضاییه برای پس گرفتن اموال مسروقه ندارند. حال با خبر قتل مهرجویی و همسرش ما این پیام را می‌گیریم که جمهوری اسلامی از این پس حتی از حفظ جان شهروندانش هم عاجز است!

امیدوارم مسئولان با دستگیری سریع قاتلان، نور امیدی بر دل ما شهروندان ناامید بتابانند تا میلیون‌ها ایرانی را که مانند هم اکنون من از این خبر برآشفته اند، آرامشی حاصل شود.

باز هم این فاجعه پر آب چشم را به جامعه هنری و همه ملت ایران تسلیت می‌گویم.

*سید حسن امین

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی