تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
مخالفت دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام برای چیست؟

دعوا بر سر شفافیت!

مرتضی محمودوند، عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس گفت: برخی آقایان تصمیم‌گیر در دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام و هر جای دیگر می‌گویند فقط مجلس روی به شفاف‌سازی بیاورد. آیا این حرف منطقی است؟ اکنون مردم خواهان شفافیت از سوی همه مسئولان نظام هستند. حال مسئولان خارج از مجلس باید به احترام مردم و نمایندگان آن‌ها به این موضوع تن دهند.

کد خبر: ۱۵۷۱۳۸
۱۲:۵۴ - ۲۳ مهر ۱۴۰۲

دعوا بر سر شفافیت!

دیدارنیوز: عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: برخی آقایان تصمیم‌گیر در دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام و هر جای دیگر می‌گویند فقط مجلس روی به شفاف‌سازی بیاورد.

چندی پیش، ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد و عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور، آب پاکی طرح شفافیت را روی دست همه ریخت. این نماینده مجلس یازدهم با اعلام خبر تصمیم نهایی مجمع تشخیص مصلحت نظام که از طریق نامه‌ای به مجلس اعلام شد، گفت که «مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه اخیر خود به مجلس، قوای مجریه و قضاییه را از مصوبه مربوط به طرح شفافیت مستثنی کرده است.»

ابوترابی افزود که مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیش از این در بررسی مصوبه مربوط به شفافیت، خود و هیات عالی نظارت مجمع را از شفافیت مستثنی کرده بود. رویکرد مجمع تشخیص مصلحت نظام، واکنش برخی نمایندگان را در پی داشته است.

در این خصوص، مرتضی محمودوند، نماینده خرم‌آباد در مجلس، گفت: بنده به عنوان یکی از نمایندگان مردم از ابتدا با طرح شفافیت ساختار مجلس و رای خود موافق بودم هرچند قانونی نشده است، اما همواره در صفحات منتسب به خودم، شفاف آرای خود را به مردم اعلام کردم.

او افزود: عده‌ای می‌خواهند موضوع شفافیت را با یک هجمه ناروا و سنگین به مجلس وارد کنند در حالی که ساختار مجلس شفاف است و چیز پشت صحنه‌ای ندارد. ما عملکردمان در صحن علنی و کمیسیون‌های مجلس مشخص است و ساختار پیچیده‌ای نداریم. از این‌رو ما نمایندگان چه بخواهیم و چه نخواهیم و درباره هر چه تصمیم بگیریم خبر آن در جامعه رسانه‌ای می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: حال جالب است برخی آقایان تصمیم‌گیر در دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام و هر جای دیگر می‌گویند فقط مجلس روی به شفاف‌سازی بیاورد. آیا این حرف منطقی است؟ اکنون مردم خواهان شفافیت از سوی همه مسئولان نظام هستند. حال مسئولان خارج از مجلس باید به احترام مردم و نمایندگان آن‌ها به این موضوع تن دهند.

محمودوند اظهار کرد: آقایان نباید موضوع شفافیت درباره خود را، در مسیر پیچیده بوروکراسی ببرند. این افراد باید بدانند اگر شفافیت خوب است و اعتقاد دارند و می‌خواهند رضایت مردم را به بار بیاورند یا علی مدد شروع کنند. اگر هم مخالف هستند رسماً بگویند و توپ را در زمین مجلس و نمایندگان مظلوم نیاندازند.

در همین خصوص، محمدرضا صباغیان، نماینده بافق در مجلس، گفت: طرح شفافیت که ما در مجلس آن را مصوب کردیم مطالبه مردم بود. این موضوع یک امر حق است که در مدیریت کشور برای جلوگیری از سوء استفاده‌ها باید اتفاق بیفتد.

او افزود: متاسفانه طرح شفافیت در مجمع تشخیص مصلحت نظام معطل مانده است. وجود هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام کار را در این باره کُند کرده است.

از طرفی احساس می‌شود رفتار سلیقه‌ای هم دارند و حتی قانون‌گذاری هم می‌کنند و هیچ کدام‌شان به نظر نمی‌رسد کار را درست انجام دهند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها اظهار کرد: اینکه برخی آقایان در خصوص تصویب طرح شفافیت کار‌ها را سخت و کُند کرده‌اند به نظر می‌رسد تعارض منافع است در غیراین‌صورت کسی نباید از طرح شفافیت بترسد و متاسفانه مجلس هم در مواجهه با این چالش ضعیف عمل کرده است.

منبع: منیبان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی