تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

هشدار پلیس درباره «جعل معنوی» اسناد رسمی

عبدالله چولکی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی کشور با هشدار نسبت به جعل معنوی اسناد رسمی گفت: در جعل معنوی، جاعل با تغییر اطلاعات در سیستم موجب جعل می‌شود که این امر با دخالت ماموران و کارکنان ادارات انجام می‌شود.

کد خبر: ۱۵۷۱۳۶
۱۲:۳۹ - ۲۳ مهر ۱۴۰۲

هشدار پلیس درباره «جعل معنوی» اسناد رسمی

دیدارنیوز: پلیس آگاهی درباره «جعل معنوی» اسناد رسمی توسط برخی کارمندان ادارات هشدار داد.

سرهنگ عبدالله چولکی در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد پرونده‌های جعل و کلاهبرداری در سراسر کشور کشف و مجرمان دستگیر می‌شوند گفت: با افزایش ضریب امنیتی و ایجاد ویژگی‌های امنیتی در چند سال اخیر در برخی اسناد رسمی، امکان جعل اسناد در کشور به صفر رسیده است.

همچنین گفت: در حال حاضر برخی از جعل‌ها از جعل مادی به سمت جعل معنوی رفته که در این حوزه دخالت کارکنان اداری احتمال می‌رود.

وی در توضیح بیشتر در این باره اضافه کرد: در جعل مادی، جاعل به سند و مدرک آسیب یا خدشه وارد می‌کند، ولی در جعل معنوی جاعل با تغییر اطلاعات در سیستم موجب جعل می‌شود که این امر با دخالت ماموران و کارکنان ادارات انجام می‌شود.

چولکی اظهار کرد: معاونت مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی به منظور پیشگیری از جعل‌های معنوی توسط کارکنان ادارات در نمایشگاه تخصصی پیشگیری تلاش کرد کاربران و مدیران ادارات را از عواقب جعل معنوی مطلع کند.

ضرورت آگاهی کارکنان و مدیران دولت با عواقب جعل معنوی

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: آگاهی کارکنان ادارات با عواقب و مجازات جعل معنوی در آینده از این نوع جعل در ادارات پیشگیری می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به انجام آسیب شناسی‌هایی در مورد علل و عوامل جعل اسناد بیان داشت: نتیجه آسیب شناسی‌ها اغلب بیانگر این است که جعل اسناد معمولا نشات گرفته از خلع در سازمان متولی است که این خلع سریعا به سازمان متولی اعلام می‌شود تا اقدامات پیشگیرانه برای پیشگیری از موارد مشابه صورت بگیرد.

چولکی با بیان اینکه یکی از نقش‌های پلیس، کاهش آسیب‌های ناشی از جرم است که در این راستا پلیس مبارزه با جعل، راهکار‌های پیشگیرانه را به عنوان پیشنهاد به سازمان‌های مربوطه اعلام می‌کند و در صورت عدم رفع مشکل و خلع به صورت ملی اقدام صورت می‌گیرد خاطر نشان کرد: تاکنون حدود ۱۵ تا ۱۶ اقدام ملی در سطح کشور برای پیشگیری از جرایم حوزه جعل و کلاهبرداری انجام شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه سازمان‌ها در حوزه جعل و کلاهبرداری بسیار جدی ورود می‌کنند بیان داشت: معاونت مبارزه با جعل و کلاهبرداری با ۲۶ سازمان و وزارتخانه مکاتبه دارد و جلسات ماهیانه‌ای نیز برای تعامل بیشتر در وزارت کشور برگزار می‌شود.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با تاکید بر اینکه در حال حاضر رسیدگی به پرونده‌های جعل بسیار تخصصی انجام می‌شود و تلاش بر این است که اقدامات پلیس مستند محور باشد بیان کرد: دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاه‌های فراجا (آزمایشگاه بررسی اسناد مشکوک و مجعول، مرکز تشخیص هویت ناجا، آزمایشگاه بیولوژی DNA، آزمایشگاه سلاح جنایی) در هیچ کجای کشور وجود ندارد و نتیجه تمام آزمایشگاه‌ها کاملا مستند و قابل اعتماد است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی