تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
گفتگوی رئیسی با نخست وزیر عراق و سلطان عمان

جلوگیری از نسل‌کشی در غزه نیازمند اقدام فوری است

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری در گفتگو با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق اظهار داشت: جلوگیری از نسل‌کشی در غزه نیازمند اقدام فوری همه کشور‌های اسلامی است.

کد خبر: ۱۵۷۱۰۶
۱۹:۵۹ - ۲۲ مهر ۱۴۰۲

جلوگیری از نسل‌کشی در غزه نیازمند اقدام فوری است

دیدارنیوز: رئیس جمهور اظهار داشت: رفع محاصره غیرانسانی غزه و جلوگیری از نسل‌کشی در حال انجام در این منطقه نیازمند اقدام فوری از سوی همه امت اسلامی است و جمهوری اسلامی ایران در این خصوص آماده اقدام مشترک با عراق و همه کشور‌های اسلامی دیگر است.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز شنبه در گفتگوی تلفنی با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق با اشاره به تحرک و پیشرفت روابط دو کشور در دوره اخیر بر تداوم گسترش همکاری‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بسیار ایران و عراق تاکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه ضمن ابراز مراتب نگرانی عمیق جمهوری اسلامی ایران نسبت به اقدامات ضدانسانی و کشتار مردم بی‌گناه غزه اظهار داشت: اسرائیل می‌کوشد با مجازات دسته‌جمعی و جنایت سیستماتیک انتقام شکست خود از نیرو‌های مقاومت در میدان نبرد را از غیرنظامیان بی‌دفاع و بی‌گناه بگیرد.

رئیسی قطع آب و برق و جلوگیری از ارسال سوخت و غذا به نوار غزه را مصداق بارز جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت توصیف و تصریح کرد: آنچه در غزه شاهد بودیم نتیجه انباشت خشم ناشی از ظلم و جنایت صهیونیست‌ها بود، اما سران اسرائیل تلاش می‌کنند آن را به عوامل بیرونی ربط دهند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: رفع محاصره غیرانسانی غزه و جلوگیری از نسل‌کشی در حال انجام در این منطقه نیازمند اقدام فوری از سوی همه امت اسلامی است و جمهوری اسلامی ایران در این خصوص آماده اقدام مشترک با عراق و همه کشور‌های اسلامی دیگر است.

«محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تاکید بر تداوم گسترش روابط دو کشور، از مواضع اصولی رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت و ملت ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین قدردانی کرد و گفت: آنچه امروز در غزه در حال رخ دادن است یک نسل‌کشی دسته جمعی و در تلافی شکست بزرگی است که اسرائیل در میدان از مجاهدان مقاومت متحمل شده است.

نخست وزیر عراق افزود: مقامات اسرائیل به‌دنبال آن هستند که خشم خود را بر سر غیرنظامیان بی‌گناه خالی کنند و از همین رو همه کشور‌های اسلامی موظف هستند برای توقف این روند از همه ظرفیت‌های خود بهره بگیرند.

رئیسی: اقدام قاطع و فوری کشورهای اسلامی برای توقف ماشین کشتار اسرائیل ضروری است

رئیس جمهور با اشاره به اینکه حمایت نامحدود کشور‌های غربی و به‌ویژه آمریکا از جنایات صهیونیست‌ها شرایط را بیش از پیش پیچیده و وخیم کرده است، اقدام قاطع و فوری کشور‌های اسلامی و آزادگان جهان را برای توقف ماشین کشتار صهیونیستی ضروری دانست.

ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز شنبه در گفتگوی تلفنی با «هیثم بن طارق» سلطان عمان، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره بر توسعه روابط، تقویت حسن همجواری و ارتقای اعتماد بین دو کشور تاکید دارد، از نقش‌آفرینی سازنده مسقط در حل و فصل مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی قدردانی کرد.

رئیس جمهور در ادامه عملیات خودجوش و مبتکرانه طوفان‌الاقصی را شمشیری توصیف کرد که پس از تشدید جنایات اسرائیل در ماه‌های اخیر از غلاف بیرون آمده و محاسبات صهیونیستی- غربی را بهم ریخت.

رئیسی اضافه کرد: امروز اسرائیل و متحدان آن، با استمرار قطع آب و برق و ممانعت از ورود دارو و غذا به‌دنبال قتل عام دسته‌جمعی در غزه و تحمیل کوچ دسته جمعی مردم از خانه و کاشانه خود هستند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه حمایت نامحدود کشور‌های غربی و به‌ویژه آمریکا از جنایات صهیونیست‌ها شرایط را بیش از پیش پیچیده و وخیم کرده است، اقدام قاطع و فوری کشور‌های اسلامی و آزادگان جهان را برای توقف ماشین کشتار اسرائیل ضروری دانست.

رئیسی تاکید کرد: بررسی وضعیت وخیم فعلی در غزه باید به سرعت در دستور کار سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب و بقیه مجامع بین‌المللی قرار گیرد.

«هیثم بن طارق» سلطان عمان نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مردم مظلوم فلسطین اظهار داشت: نباید اجازه دهیم یک‌بار دیگر سیاست کوچاندن مردم مظلوم فلسطین و تحمیل آوارگی به آنان اتفاق بیفتد.

سلطان عمان با تایید نظر رئیس جمهور ایران مبنی بر توان و ظرفیت امت اسلامی برای توقف روند ظلم و تجاورز جاری در غزه، خاطرنشان کرد: ما با همه طرف‌هایی که می‌توانند در توقف این جنایات موثر و نقش‌آفرین باشند در تماس هستیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی