تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
انتقاد به تیم ملی وارد است

محصص: از قلعه نویی انتظار معجزه نداشته باشید

دیدار شب گذشته تیم ملی در مقابل اردن با انتقاد‌های فراوانی همراه بود و بسیاری معتقد بودند که ساختار دفاعی تیم ملی دچار مشکل شده است.

کد خبر: ۱۵۷۰۹۳
۱۷:۰۶ - ۲۲ مهر ۱۴۰۲

محصص: از قلعه نویی انتظار معجزه نداشته باشید

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: در اولین دیدار ایران در تورنمت اردن، تیم ملی کشورمان موفق شد با نتیجه سه بر یک پیروز میدان باشد. ولی پنالتی بازیکنان حریف که با ضربه بی دقتی به اوت رفت و حملاتی که اردنی‌ها با استفاده از غفلت بازیکنانمان روی دروازه تدارک می‌دیدند باعث شد تا انتقادات زیادی به خط دفاع وارد شود.

با توجه به اینکه همیشه دو دستگی در انتخاب سرمربی تیم وجود دارد و بسیاری با گزینه داخلی مخالف هستند. گاهی این انتقاد‌ها رنگ دیگری به خودش می‌گیرد واکنش در میان اهالی رسانه و در مقابل کانون مربیان و فدراسیون هم رنگ جدی تری به خودش می‌گیرد. سرمربی تیم ملی با دیدن این انتقاد‌ها گفت: زدن همدیگر و انتقاد‌های تخریبی مشکلی را حل نمی‌کند و باید همدلی برای حمایت از تیم ملی وجود داشته باشد. این در حالی است که امروز کانون با یک بیانیه شدیدالحن از دست‌های پشت پرده در رسانه ملی صحبت می‌کند و با انتقاد از واعظ آشتیانی و علی جوادی و حمید استیلی معتقد است که حضور این افراد در برنامه  انتقاد‌های آن‌ها هدفمند است و چرا در رسانه ملی فرصتی برای نظرسنجی مردم در جهت میزان رضایت و یا عدم رضایت از عملکرد تیم ملی و کادر فنی وجود ندارد؟

در بعد فنی ارنج اصلی تیم ملی همان شاگردان کارلوس کی روش در جام جهانی هستند که با تغییرات اندک، برای بازی‌های جام ملت‌های آسیا آماده می‌شود، ولی سوال اینجاست که اگر نفرات تغییر نکردند چرا از سیستم دفاعی منسجم گذشته خبری نیست؟ خود امیر قلعه نویی معتقد است که انتقاد‌هایی به سیستم دفاعی تیم ملی وارد است. او در این مورد می‌گوید: می‌پذیرم که یک سری ایراداتی در خط دفاع داریم، ولی همین که با دو گل از سد اردن گذشتیم کار مهمی است. در همین رابطه با مرتضی محصص کارشناس فوتبال صحبت کردیم. او گفت: مربیگری در تیم ملی کار بسیار سختی است و با مربیگری در باشگاه متفاوت است. او گفت: تراپاتونی مربی بزرگ ایتالیایی یک جمله در این مورد دارد که می‌گوید در حقیقت مربی تیم ملی نقش جوشکار را دارد نه مجسمه ساز! این جمله اشاره به این دارد که مربی تیم ملی وقت زیباسازی ندارد و فقط باید بین خطوط نظم و هماهنگی ایجاد کند.

محصص ادامه داد: به طور حتم انتقاد‌هایی به تیم ملی وارد است. همه ما دیدیم که پس از تعویض‌ها و تغییر سیستم عملکرد تیم ملی افت کرد،   ولی باید به سرمربی تیم ملی احترام بگذاریم. اگر انتقاد می‌کنیم راهکار هم بدهیم.

او معتقد است اگر در ادامه به جوانتر‌ها فرصت بیشتری داده است در طولانی مدت به سود تیم ملی است. محصص گفت: به نظر من اگر به امثال حزباوی و حردانی در بازی زمان بیشتری داده شود بهتر است. در کل من پیروزی تیم ملی برابر اردن را به فال نیک می‌گیرم.

وی افزود:در حال حاضر تیمی در آسیا قهرمان می‌شود که آنالیز بهتر و جزیی تری از حریفان داشته باشد و دیگر تیمی از اسم حریف و یا لژیونر‌های آن به صرف اینکه در رم یا پورتو بازی می‌کنند، نمی‌ترسد.

محصص با اشاره به اینکه انتقاد‌ها باید فنی باشد، گفت: به عقیده من ما باید کار‌های بدون توپ‌مان را بهبود ببخشیم و بتوانیم در ساخت فضا‌های لوزی و ذوزنقه و مثلت و اشکال تاکتیکی موثر‌تر عمل کنیم. حضور طارمی، آزمون و جهانبخش که در اروپا توپ می‌زنند خیلی برای ایران خوب است و ما نباید فراموش کنیم که ایران ۷ بازیکن آماده برای جایگزینی آن‌ها دارد که خودشان آرزوی هر تیمی هستند.

امیر قلعه نویی در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی با اردن عنوان کرده بود که هرچند از نتیجه راضی است، ولی از عملکرد بازیکنانش رضایت ندارد. در این رابطه از مرتضی محصص پرسیدیم. او گفت: یادمان باشد که هیچ مربی نمی‌تواند معجزه کند. من بر خلاف منتقدین به تیم ملی خوش بین هستم. همین تیم ژاپن و مربی آن‌ها که نتایج خوبی هم گرفته است. هیچ فرمول جادویی ندارند. فقط تمرین و آنالیز است. باید از حساسیت‌ها کم کنیم و روی حریفان اصلی عربستان، کره، استرالیا، و ژاپن آنالیز دقیق و جزیی داشته باشیم.

برخی از کارشناسان با اشاره به نتایج ضعیف بهروز عطایی در تیم ملی والیبال عقیده دارند این اتفاق در ادامه برای تیم ملی فوتبال هم رخ می‌دهد، اما محصص بر خلاف این عقیده را دارد: «با فرصت کمی که تا بازی‌های جام ملت‌ها مانده نباید دنبال معجزه باشیم. من در مورد تیم ملی والیبال اطلاعات کاملی ندارم. ولی در حال حاضر کادر با تجربه‌ای در کنار تیم ملی است که می‌تواند با استفاده از MATCH PERFORMANCE یا عملکرد اطلاعات نتیجه بگیرد. ایران تیم خوبی دارد که از درون دروازه، بیرانوند تا خط حمله طارمی و آزمون آرزوی همه تیم‌های آسیا است. باید به مربی هم اعتماد کنیم و ما نمی‌دانیم در پس تعویض‌ها و تغییر سیستم چه اندیشه فنی وجود داشته است.»

تیم ملی ایران در فینال تورنمنت اردن به تیم قطر برخورد کرده که کی‌روش روی نیمکت آن نشسته، مربی‌ای که ۸ سال با تیم ملی ایران زندگی کرده و شاگردانش را بهتر از هر کسی می‌شناسد. امیر قلعه نویی در مورد بازی تیم ملی مقابل قطر معتقد است که کیفیت بد زمین روی کار دو تیم قطر و ایران تاثیر منفی خواهد گذاشت. محصص در مورد بازی با قطر می‌گوید: «بازی‌های تدارکاتی تیم ملی کم است و نتیجه در تورنمت اردن اهمیتی ندارد. مهم شناخت شاکله تیم ملی است. بدون تردید امکانات قطر بیشتر از ایران است، ولی در نهایت باید بدانیم که حریف ما ژاپن و استرالیا و کره هستند و برای آن بازی‌ها مهیا باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی