تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
رئیس کمیته انتخابات حزب اتحاد ملت در دومین قسمت گفت‌وگوی خود با برنامه رکن سه

آریازند: هنوز زخم‌های سال ۸۸ بر تن و روح ما هست/ آقای رئیسی در ۱۴۰۰، با آراء باطله رقابت می‌کرد

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در قسمت دوم گفت‌وگوی خود با برنامه رکن سه دیدارنیوز، ضمن اشاره تاریخی به نقش اصلاح‌طلبان در نرخ مشارکت و بها دادن به صندوق رای، گفت: گویی عمدا مردم را از صندوق رای دور می‌کنند.

کد خبر: ۱۵۷۰۸۶
۱۷:۳۸ - ۲۲ مهر ۱۴۰۲

آریا زند

 

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: امیر آریازند در قسمت دوم گفت‌وگو با برنامه رکن سه دیدارنیوز با اشاره به پافشاری‌ها و اصراری که برای سپردن شهرداری تهران به علیرضا زاکانی بوده اظهار کرد: «این همه متخصص حتی در همین جناح اصولگرا وجود دارد، آن وقت می‌روند شخصی که مدعی است پزشک هسته‌ای است را شهردار تهران می‌کنند، فارغ از اینکه بخواهیم به کیفیت اخذ این مدرک وارد شویم این نگاه ساختاری، خسارتی به پهنای تاریخ و حداقل در چند دهه آینده به ما وارد می‌کند».

قسمت دوم گفت‌وگو با آریازند در برنامه رکن سه را اینجا ببینید

 

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت افزود: «موج عظیم مهاجرتی از پرستاران، پزشکان، مهندسان و متخصصان دیگر رشته‌ها اتفاق افتاده است، آن هم نه فقط مهاجرت به اروپا یا آمریکا، سر ریز این موج مهاجرت متخصصان ما، به کشور‌های اطراف خودمان هم رفته‌اند.»

وی با بیان اینکه "فرض کنیم کلان روایت ما از فعالیت‌های هسته‌ای و برجام به اثبات برسد"، گفت: «فرضا جهان بفهمد که انرژی هسته‌ای حق مسلم ما است، به چه قیمتی؟ بیاییم محاسبه کنیم که از حدود ۲۵ سال پیش به این سو، چه فرصت‌هایی را در ایجاد راه‌های ارتباطی، تجاری و کریدور‌هایی که می‌توانستیم با کشوری‌های اطراف می‌توانستیم داشته باشیم را از دست داده‌ایم؟ در اجلاس جی ۲۰ طرحی روی میز گذاشته شد که طی آن هندوستان از طریق یک کرویدور از بخش بین‌المللی دریای عمان و خلیج فارس به عربستان سعودی و از آنجا به اسرائیل و اروپا متصل می‌شود.»

آریازند با تاکید بر اینکه در بحث کریدور‌ها ما واقعا شکست خورده‌ایم، یادآور شد: «تن‌ها جاده ابریشم چین به غرب و کریدور جدید هند به اروپا نیست که ایران به حساب نیامده، دیگر راه‌های ارتباطی با آسیای میانه و آسیای شرقی و قفقاز هم یکی یکی از دست می‌روند. فرصت‌های بزرگی که دریای خزر و خلیج فارس و بحث منابع مشترک نفت و گاز از دست دادیم را نیز باید افزود. تا بیست سال پیش خود را با کره جنوبی، مالزی، سنگاپور و ترکیه مقایسه می‌کردیم، امروز خود را با عربستان، امارات، عمان، بحرین، قطر، اردن و عراق مقایسه می‌کنیم».

رئیس کمیته انتخابات حزب اتحاد ملت درباره تصمیم حزب متبوع خود و کلا در جبهه اصلاحات، عنوان کرد: «از دو سال پیش که مسئولیت کمیته انتخابات حزب را به عهده گرفتم، با توجه به تجربه تلخ دو انتخابات گذشته (اسفند ۹۸ و ریاست جمهوری ۱۴۰۰)، فرمایش امام مبنی بر میزان بودن رای ملت، را در عرصه نیافتیم. در ۱۴۰۰ به حدی در تایید صلاحیت‌ها بد عمل کردند که -‌چه واقعی چه تبلیغاتی- صدای خود آقای رئیسی هم درآمد و گفت موافق برخی رد صلاحیت‌ها نیستم.»

آریازند: هنوز زخم‌های سال 88 بر تن و روح ما هست/ آقای رئیسی در 1400،  با آراء باطله رقابت می‌کرد

عکس‌ها: آرش راهبر

وی گفت: «از من می‌پرسید برای انتخابات پیش رو چه برنامه‌ای دارید. ما همیشه صندوق رای و انتخابات را بهترین ابزار اصلاح می‌دانستیم و می‌دانیم. اما گویی ما را عمدا به سمتی هدایت می‌کنند و هل می‌دهند که از این روش قانونی و امن ناامید شویم. سال ۸۸ من و همفکرانم تلاش کردیم مردم را به پای صندوق بکشانیم، فکر کردیم باید به ما دست‌خوش بدهند و هزار آفرین می‌گیریم، اما دو روز بعد از انتخابات من جز دستگیر شدگان بودم و برخی از دوستان را در همان روز انتخابات بازداشت کردند».

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت خاطرنشان کرد: «هنوز زخم‌های سال ۸۸ بر تن و روح ما وجود دارد و بسیاری از بچه‌های فعال در ستاد‌ها در کشور‌های دیگر آواره و پناهنده هستند. به رغم آن زخم‌ها و داغ‌ها، سال ۹۲ آمدیم و به صندوق، معنا و رونق بخشیدیم. اما روند تمسک و استقبال از صندوق رای متوقف شد و در سال ۹۸ مجلس، نماینده‌ای داشتیم که با ۲ تا ۵ درصد آرا حوزه انتخابیه وارد مجلس شد و در سال ۱۴۰۰، آراء باطله، رقیب رئیس جمهور منتخب بود».

آریازند ادامه داد: «طی ماه‌های گذشته در مورد آینده و نحوه مواجهه با پروسه انتخابات، در حزب بحث و تبادل نظر داشته‌ایم. از اساتید دانشگاه مانند آقای آزاد ارمکی و جواد اطاعت و افراد مجرب سیاسی دیگر دعوت کردیم که در مورد انتخابات و مشارکت مردم و آینده صندوق رای گفتگو کنیم.»

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
جواد پیمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
0
0
اقای اریازندماله کشن جوان اصلاحات درسودای انتخابات برای رسیدن به قدرت چه اراجیفی بیان کردند.کرک وپشمتان ریخته وحنایتان رنگ باخته وخلاصه عرض خود می برید وزحمت مامیدارید.!!!!!!!
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی