تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رئیسی در سفر به شیراز اعلام کرد

رویکرد دولت اعطای زمین به تعاونی‌هاست

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری در نشست خبری پایان سفرش به استان فارس گفت: رویکرد دولت اعطای زمین به تعاونی‌هاست و در صورت ارائه درخواست از سوی تعاونی فعالین رسانه و خبرنگاران این استان، این آمادگی وجود دارد که زمین مورد نیاز به قشر خبرنگار و فعال رسانه‌ای اعطا شود.

کد خبر: ۱۵۷۰۵۶
۰۸:۵۰ - ۲۲ مهر ۱۴۰۲

رئیسی

دیدارنیوز: رئیس جمهور با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در نشست شورای برنامه‌ریزی استان فارس گفت: طبق گزارش‌های ارائه شده کار‌های خوبی در حوزه‌های آب، برق و انرژی انجام شده که مایه خوشحالی است و طبق گزارش وزیر نفت، به زودی گام‌های بزرگی در زمینه بهره‌برداری از میادین نفتی و گازی استان برداشته خواهد شد.

سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در پایان دومین سفر دولت به استان فارس، ضمن ابراز خرسندی از حضور در این استان و دیدار با اقشار مختلف مردم، تصریح کرد: در جریان این سفر میزان کمیت و کیفیت اجرای مصوبات سفر اول دولت به فارس مورد بررسی قرار گرفت. برابر گزارش استاندار ۸۵ درصد این مصوبات اجرایی شده و ۱۵ درصد باقیمانده نیز در دست اقدام است.

رئیس جمهور افتتاح ۲ بیمارستان، جاده‌های مواصلاتی شهری و روستایی، طرح‌های آموزشی، تحویل ۱۰ هزار و ۲۰۰ مسکن و ۳۰ هزار قطعه زمین به متقاضیان مسکن، خط دوم آب‌رسانی به شیراز و افتتاح رسمی آزادراه شیراز اصفهان در این سفر را از جمله مصوبات دور اول سفر‌های استانی برشمرد و افزود: همچنین در این سفر مقرر شد عملیات احداث امتداد آزادراه شیراز-اصفهان تا بوشهر و خط سوم انتقال آب به شیراز نیز آغاز شود.

رئیسی با بیان اینکه وزرا و معاونین بنده نیز در جریان این سفر به شهرستان‌های استان سفر کرده و گزارش پیشرفت طرح‌ها و برنامه‌های مصوب را در نشست شورای برنامه‌ریزی استان ارائه کردند، اظهار داشت: طبق گزارش‌های ارائه شده کار‌های خوبی در حوزه‌های آب، برق و انرژی انجام شده که مایه خوشحالی است و طبق گزارش وزیر نفت، به زودی گام‌های بزرگی در زمینه بهره‌برداری از میادین نفتی و گازی استان برداشته خواهد شد.

رئیس جمهور در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره برنامه دولت برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان گفت: دولت نه تنها برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استان فارس، بلکه در تمام کشور نهضت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام را به راه انداخته است.

رئیسی ادامه داد: البته برخی طرح‌ها هست که در مقطعی بنا به دلایلی وعده اجرای آن داده شده، اما بعد مشخص شده که مطالعات لازم نسبت به آن انجام نشده و شرایط لازم برای اجرای آن در منطقه وعده داده شده فراهم نیست، باید نسبت به این طرح‌ها تامل بیشتری شود، اما به هر حال بنای دولت سیزدهم این نیست که از کنار چاله بدون چاره بگذرد و تلاش خواهیم کرد وعده‌های داده شده به مردم در دوره‌های مختلف به نتیجه برسند.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص عدم همکاری بانک‌های خصوصی برای اعطای تسهیلات به متقاضیان به‌رغم جذب منابع، تصریح کرد: این مطلب توسط استاندار به من منتقل شد که بانک‌های خصوصی به اندازه‌ای که در جذب منابع فعال هستند در اعطای تسهیلات فعال نیستند و این اشکال بزرگی است که توسط معاون اجرایی رئیس جمهور سریعاً پیگیری خواهد شد تا تکلیف این موضوع مشخص شود.

رئیسی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه گفته می‌شود پروژه آزادراه شیراز به اصفهان با وجود برخی نواقص افتتاح شده است، خاطر نشان کرد: به طور طبیعی احداث جاده ضرورت‌هایی دارد، اما مهم این است که اصل یک پروژه آماده بهره‌برداری باشد یا نه. امر بدیهی آن است که ملزومات اساسی یک جاده در احداث آزادراه شیراز – اصفهان رعایت شده و این مسیر آمده استفاده مردم بود.

رئیس جمهور همچنین کار شبانه‌روزی و سه شیفته مسئولین برای اتمام پروژه‌ها در آستانه سفر استانی دولت را امری مبارک قلمداد کرد و تصریح کرد: اینکه مسئولین در آستانه سفر دولت فعال‌تر شوند، محل اشکال نیست و اتفاقاً دولت را در انجام هر چه سریع‌تر و بیشتر سفر‌های استانی تشویق می‌کند.

رئیسی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص میزان واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل احیا شده در استان فارس، گفت: نه فقط در استان فارس بلکه در کل کشور برنامه دولت راه‌اندازی این واحدهاست. امروز احیای واحد‌های راکد وارد مدار ۵ هزار واحد شده و ستاد احیای واحد‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل استان به استان و شهر به شهر این امر را پیگیری می‌کند.

رئیس جمهور در همین زمینه افزود: در استان فارس تاکنون ۳۰۰ کارگاه و کارخانه وارد مدار تولید شده، ولی این به معنای آغاز به‌کار همه واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل نیست و برنامه دولت پیگیری در جهت احیای حداکثری این واحدهاست.

عبور مسیر‌های ارتباطی سراسری از استان فارس، سوال خبرنگار دیگری بود که رئیسی در پاسخ به آن، اظهار داشت: پروژه ریلی و جاده‌ای مسیر شمال به جنوب امکان فعال‌شدن در استان فارس را دارد و این امر جزو دستور کار‌های دولت است که می‌تواند اتصالات مهمی را با کشور‌های منطقه در راستای گسترش حمل و نقل ایجاد کند و کشور‌های منطقه نیز این مسیر را ارزان‌تر و ایمن‌تر می‌دانند.

رئیس جمهور در همین زمینه گفت: احداث پروژه رشت-آستارا و همچنین شلمچه-بصره که ۴۰ سال بر زمین مانده بود، در دستور کار دولت است و در صدد فعال‌سازی آن‌ها هستیم و اقدامات اجرایی آن‌ها آغاز شده است.

رئیسی همچنین در خصوص ساماندهی حریم رودخانه‌ها و مسیل‌های جاری درون شهر شیراز تأکید کرد: نگاه ما این است که باید این مسیل‌ها ساماندهی شود، چون در این شهر هم حضور گردشگران مطرح است و هم خود مردم شیراز حق دارند شهرشان را زیبا و آراسته ببینند. به همین دلیل استانداری فارس با کمک شهرداری و دولت پیگیر ساماندهی این رودخانه‌ها خواهد بود و شیراز همانطور که همواره برای مردم و گردشگران زیبا بوده باید همچنان زیبا و دلنشین بماند.

رئیس جمهور در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی در زمینه تأمین مسکن خبرنگاران استان فارس، خاطرنشان کرد: رویکرد دولت اعطای زمین به تعاونی‌هاست و در صورت ارائه درخواست از سوی تعاونی فعالین رسانه و خبرنگاران این استان، این آمادگی وجود دارد که زمین مورد نیاز به قشر خبرنگار و فعال رسانه‌ای اعطا شود.

رئیسی همچنین رعایت حقوق خبرنگاران و فعالین رسانه را امری ضروری قلمداد کرده و به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت دستور پیگیری‌های لازم را در این خصوص داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی